Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید کاظمی صیاد معاون خدمات شهری شهرداری قدس، از پاکسازی و حمل نخاله های ساختمانی رها شده در مرکز توانبخشی آویژه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حمید کاظمی صیاد گفت: با توسعه و گسترش ساخت و سازهای عمرانی و تخریب و بازسازی ساختمانها، میزان پسماندها و نخاله های ساختمانی و عمرانی به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری قدس، افزود: از جمله آسیبهای تخلیه خاک و نخاله های ساختمانی در سطح شهر می توان به نا امنی بافت‌های مسکونی، آلودگی‌ در حاشیه جاده‌ها و بزرگراه‌ها، هزینه‌های بالای پاکسازی شهری، آلودگی بصری در سطح شهر، از بین رفتن مرغوبیت و حاصلخیزی خاک نواحی زراعی، خسارات جانبی و مالی به شهروندان در پی حوادث احتمالی و سد معبر، تجمع جوندگان موذی و حشرات، مسدود شدن حریم کانال و رودخانه‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به لزوم و اهمیت مهیا بودن فضایی مطلوب از لحاظ بهداشتی برای معلولین و جلوگیری از آلودگیهای زیست محیطی و زیبایی بصری، عملیات جمع آوری و پاکسازی نخاله های ساختمانی در نزدیکی مرکز توانبخشی آویژه توسط عوامل خدمات شهری این شهرداری صورت گرفت.

حمید کاظمی صیاد در خاتمه با بیان اینکه کنترل و نظارت دائمی محورهای مهم جاده های کمربندی و گلوگاه های ورودی شهر از جمله اقدامات مستمر در زمینه پاکسازی نخاله های ساختمانی می باشد، تأکید کرد: طبق تبصره یک ماده 55 قانون شهرداری ها، تخلیه نخاله‌های ساختمانی و مسدود کردن معابر شهری، اقدامی غیرقانونی محسوب می‌شود و در صورت مشاهده، برابر با مقرارت قانونی در این زمینه، برخورد صورت می گیرد.

 

بیشتر بخوانید: عاملان سد معبر در منطقه 6 کرج ساماندهی شدند/رفع 15 مورد بنای غیر مجاز مهم ترین قانون در شهرها، قانون محدوده شهرها و قانون تقسمیمات کشوری است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خاک شهرداری قانون کنترل و نظارت معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی صبح امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند اجرای راه اندازی بزرگ‌ترین نخاله گاه تبریز در راستای ساماندهی و مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی شرق تبریز آغاز شده است.

وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی تحویل زمین سه هکتاری بزرگترین نخاله گاه شرق تبریز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، پروژه راه‌اندازی بزرگترین نخاله‌گاه در تبریز اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: برای همین منظور طی جلسه‌ای با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان، زمین مورد نیاز نخاله‌گاه شرق تبریز تحویل این سازمان شد.

هراتی تصریح کرد: این پروژه در مجموع شامل ۳۰ هکتار است که در فاز نخست سه هکتار برای بهره‌برداری و انجام مراحل اجرایی احداث نخاله اه شرق تبریز تحویل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز شد و انتظار می‌رود با احداث این نخاله‌گاه شاهد رعایت حقوق عامه شهروندان و عدم تخلیه نخاله‌ها و پسماندهای عمرانی و ساختمانی در حاشیه اتوبان‌ها و مسیل‌های رودخانه‌ها در حوزه شرق تبریز باشیم.

وی گفت: بیشتر فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی در منطقه شرق تبریز صورت می‌پذیرد و نبود یک محل به عنوان نخاله‌گاه در محدوده شرق موجب بروز مشکلات متعدد از جمله تخلیه نخاله در حریم و بستر آجی چای و حاشیه جاده‌های اصلی توسط ماشین‌های حمل نخاله می‌شد که نازیبایی‌های بصری و آلودگی محیط زیست را به دنبال داشت.

کد خبر 747804

دیگر خبرها

  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • ضرورت پاکسازی معابر شهر‌ی از خاک و نخاله
  • عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»