Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تلاش‌ها برای لغو روادید با عمان، از درخواست ایران برای کاهش هزینه روادید در صورت عدم لغو آن خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره نشست اخیر "گردشگران ایران و عمان و کمک آن به صنعت گردشگری" بیان کرد: سیاست ارتقای گردشگری با کشورهای منطقه ای چندی است در دستور کار ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال تلاش هستیم گردشگری منطقه ای را هم که حدود هفتاد درصد از گردشگری را شکل می دهد، تقویت کنیم.

او ادامه داد: عمان یکی از کشورهایی است که جزو بازارهای هدف ماست و از سال گذشته روادید یکطرفه به عمان داشتیم گردشگری ما رشد قابل توجهی داشته است، به ویژه در حوزه گردشگری سلامت و درمانی و به همین دلیل با دعوت وزیر گردشگری عمان سفری به این کشور داشتیم که در آن تسهیل گردشگری میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر گردشگری بیان کرد: ما توافق نامه ای با عمان امضا کردیم که تا سطح گردشگری دو کشور را تقویت کنیم و گردشگران خروجی ایران هم می توانند مقصد عمان را انتخاب کنند و طرفین هر دو کشور توافق کردند که شرایط در این زمینه تسهیل شود.

مونسان با بیان اینکه تبلیغات گردشگری یکی از موضوعات دیگر مطرح شده در این نشست بود، ادامه داد: موضوع لغو روادید عمان برای گردشگران ایرانی مطرح شد و قرار شد عمان در این زمینه همکاری کند و ما خواستیم که اگر لغو روادید ممکن نیست با همکاری ها و جلساتی که داریم  هزینه روادید را کاهش دهند.

او گفت: مقرر شد نمایشگاه دائمی با حضور گردشگران عمانی داشته باشیم و علاقه زیادی به صنایع دستی ما وجود دارد و امیدواریم شاهد لغو روادید باشیم تا گردشگری با عمان ارتقا یابد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه تاکید کرد: بخش عمده ای از گردشگری سلامت و درمان ما از طریق عمان است و نیز گردشگری زیارتی تا اندازه زیادی از سوی عمان انجام می‌شود و اخیراً گردشگری تفریحی هم چندی است که با کشور عمان شروع شده و مناطق جدید گردشگری در شمال و شمال غرب ما به آنان معرفی شد.

مونسان گفت: قرار شد تورهای گردشگری را با عمان برگزار کنیم و همچنین گردشگری دریایی را هم برای رسیدن به این موضوع در نظر داریم.

مونسان در پایان با بیان اینکه در شش ماهه اول سال حدود پنج میلیون نفر گردشگر ورودی داشتیم، تاکید کرد: آمار خوبی را ثبت کردیم که بیش از ۲۶ درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد و امید داریم که امسال ورود ده میلیون گردشگر را محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: وزیر میراث فرهنگی وارد مسقط شد پذیرش بیماران با کد ملی و حذف دفترچه بیمه سلامت آغاز شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران درمان عمان کاهش هزینه گردشگری و صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت

ایسنا/مرکزی مدیر میراث‌فرهنگی خمین از ثبت جشنواره « گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویدادهای گردشگری ملی خبر داد.

علی مشهدی با اعلام این خبر اظهار کرد: گل محمدی و گلاب دو محصول استراتژیک منطقه شهابیه خمین هستند. با توجه به این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و شهرستان، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه،این رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین تصریح کرد: بر این اساس، هر ساله این جشنواره در روزهای نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

او هدف از ثبت این رویداد در تقویم گردشگری کشور را تحقق و ساماندهی و حرفه‌ای‌سازی گردشگری و همچنین ساماندهی مقصدها و مسیرهای جدید گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این امر مهم می‌تواند در رونق صنعت گردشگری و حضور بیش‌ از پیش مسافران و توریست‌ها به شهرستان کمک شایانی بکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از میراث‌فرهنگی استان، مشهدی گفت: نمایشگاه گل، صنایع دستی، نمایشگاه گلاب، مراسم آئینی، گُل‌غلتان کودکان و... از برنامه‌های جشنواره گل و گلاب شهابیه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است