Web Analytics Made Easy - Statcounter

مینا پیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که از مجموع ۱۳۱ هکتار صدور پروانه تاسیس برای احداث گلخانه در این شهرستان ۹۴ هکتار آن برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی گفت: از ابتدای سال ۹۷ تا الان در مجموع ۲۲۷ هکتار تقاضا برای احداث گلخانه عموما در بحث تولید سبزی و صیفی‌جات به مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس تحویل شده که مراحل بررسی تقاضاها در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیری اضافه کرد: درحال حاضر احداث ۷۰ هکتار گلخانه توسط متقاضیان در گنبدکاووس شروع شده که تا پایان امسال افزون بر پنج هکتار آن به بهره‌برداری می‌رسد و سطح گلخانه‌های موجود در گنبدکاووس به ۱۰ هکتار افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: توسعه گلخانه‌ها از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی است که افزون بر آن، مدیریت منابع آب، افزایش چند برابری تولید، افزایش درآمد کشاورزان و ایجاد اشتغال پایدار را نیز به همراه دارد.

مجری طرح توسعه گلخانه های مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین هزینه احداث یک مترمربع فضای گلخانه‌ای را از سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا هفت میلیون ریال اعلام کرد و گفت: دولت تا ۸۰ درصد هزینه احداث گلخانه را تسهیلات بانکی پرداخت می‌کند و بقیه هزینه بایستی توسط متقاضی تامین شود.

به اعتقاد کارشناسان کشاورزی، شرایط آب و هوایی شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس با برخورداری از  ۳۰۰ روز آفتابی در سال، فرصت مناسبی را برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای فراهم کرده‌است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس کشت گلخانه ای کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه شورای مدیریت بحران این شهرستان گفت: مطالعات ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری و پخش سیلاب شهرستان در دستور کار قرار گرفته و منابع طبیعی باید با کمک آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و مشارکت بخش صنعتی، این طرح‌ها را با هدف کنترل سیل اجرا کند.
منصور شیشه فروش عملکرد مدیریت بحران این شهرستان‌ها را در کنترل سیلاب هفته گذشته مطلوب دانست و افزود: آب منطقه‌ای شهرستان باید در خصوص ایمن سازی، اصلاح و ایجاد شیب مناسب کانال مهیار اقدام کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت