Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از صادرات 12میلیون دلاری صنایع‌دستی از مرز مهران در نیمه اول امسال خبر داد.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» اظهار کرد: بر اساس آمار دریافتی از گمرک استان در شش ماهه ‌نخست امسال محصولات مختلف صنایع‌دستی به ارزش بیش از 12میلیون دلار از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق  صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گلیم نقش‌برجسته جاجیم و نمد از مهم‌ترین این اقلام صادراتی بوده است، تصریح کرد:این میزان صادرات نسبت به شش ماهه نخست سال 97 که بیش از 6میلیون دلار بوده درصد قابل توجهی افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ادامه داد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است که با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، با برند ملی معرفی شده است.

شنبه‌زاده تصریح کرد: این هنر صنعت در سال 136۷ در  فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بخش عمده‌ای از صادرات صنایع‌دستی استان را نیز به خود اختصاص داده  و هم‌اکنون ۱۲۰ کارگاه با 33 رشته صنایع‌دستی در استان ایلام فعالیت دارند که بخش مهمی از نیروهای جویای کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه فعالیت می‌کنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای حوزه صادراتی استان ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار امسال و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان خوزستان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و مأموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی را برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

کد خبر 6089851

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری