Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:20:37 GMT

اعتبارات حوزه سلامت نباید کم شود

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۳۵۰۶

اعتبارات حوزه سلامت نباید کم شود

کوروش فرزین روز چهارشنبه در همایش هفته بیمه سلامت (سوم تا نهم آبان) که در مجتمع فرهنگی آموزشی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، گفت: سال ۹۸ سخت‌ترین سالی است که در حال سپری کردن آن هستیم و این شرایط دشوار توان مدیریت مالی مدیران را افزایش می‌دهد.

وی افزود: بیمه سلامت ایران یکی از شفاف‌ترین سازمانهای کشور است که از لحاظ مالی از سوی ارگانهای نظارتی، به طور مستمر کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزین تکمیل «بانک اطلاعات بیمه‌شدگان کشور»را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ۷۰ درصد زیرساخت‌های این بانک تکمیل شده که امیدواریم تا پایان سال ۹۸ بتوانیم همه اطلاعات بیمه‌شدگان را در این بانک وارد کنیم.

معاون سازمان بیمه سلامت به ماشینی شدن خدمات این سازمان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸، زیرساخت‌های لازم در وزارت بهداشت و بیمه سلامت برای ارائه خدمات الکترونیک به بیمه‌شدگان به بهره‌برداری رسید به‌ طوریکه تا پایان سال ۹۸ نسخه‌نویسی الکترونیک در سراسر کشور انجام می‌شود.

فرزین، سامانه «استحقاق سنجی» برای رفع هم پوشانی را یکی از مهمترین پروژه‌های سازمان بیمه سلامت دانست و گفت: تا پایان سال ۹۸ همه ۲ هزار مرکز در استان کرمانشاه هم به این سیستم وصل می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه هم در ابتدای این مراسم گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در استان کرمانشاه را از سال ۷۶ تا سال ۹۸ بیان کرد.

کیومرث مظفری، اجرا شدن «طرح بیمه همگانی روستاییان»، «طرح بیمه بستری شهری»، «طرح ارتقا ملی بیمه درمان روستاییان»، «طرح ملی بیمه ایرانیان» و «طرح بیمه همگانی رایگان» را بخشی از خدمات سازمان بیمه سلامت استان به بیمه‌شدگان در طول سالیان گذشته عنوان کرد.

وی استقرار و بهره‌برداری از سامانه‌های «نسخه‌نویسی الکترونیک، تبادل اطلاعات الکترونیک، استحقاق‌سنجی و ارجاع‌الکترونیک و نوبت‌دهی‌آنلاین» را خدمت خوبی به بیمه‌شدگان دانست و ابراز امیدواری کرد به زودی همه بیمه‌شدگان استان زیرپوشش قرار گیرند.

در پایان این همایش و به مناسبت هفته بیمه سلامت، از فعالین حوزه سلامت، دفتر پیشخوان نمونه، بیمه‌ شده نمونه و کارکنان فعال در طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری، تجلیل به عمل آمد.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.   

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت بیمه سلامت بهداشت و درمان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان سه میلیون بیمه‌شده دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، بیت‌الله برقراری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در یادواره شهدای کارگری استان زنجان با بیان اینکه کارگران مهم‌ترین رکن توسعه کشور هستند، اظهار کرد: کارگران بازوی قوی و محکم برای جهش تولید و تحقق شعار سال هستند.

وی افزود: بدخواهان و دشمنان انقلاب و نظام دنبال تعطیل شدن واحدهای تولیدی هستند، اما کارگران همواره پای کار بوده‌اند و در راستای منافع کشور گام برداشته‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تاکید بر ضرورت توجه به نیازها و مسائل کارگران گفت: در اسلام به موضوع کار و کارگری اهمیت فراوانی داده شده است.

برقراری با اشاره به عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: قبل از دولت سیزدهم این صندوق در طول ۲۶ سال، یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه‌شده داشت، اما در دو سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۵ هزار نفر عضو جدید به صندوق جذب شده‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه جامعه هدف خالص بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان در کشور ۱۰ میلیون نفر است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید، طبق قانون اساسی دولت موظف است که برای قشر تولیدکننده بیمه اجتماعی را فراهم کند و در این راستا با استفاده از تجربه‌های سایر صندوق‌ها، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاسیس شد.

وی ادامه داد: خدمات این صندوق در زمینه‌های مختلفی گسترش پیدا کرده است و در این راستا بیمه مادران روستایی دارای سه فرزند به صورت رایگان در صندوق انجام می‌شود.

برقراری با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه شهروندان است، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق اجتماعی گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم و این در حالی است که با استقرار دولت مردمی سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

کد خبر 749398

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند