Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این مجمع به عنوان نهاد مسئول ساختار، برنامه‌ریزی و تصویب مطالعات بخش رادیوئی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU-R) فعالیت می‌کند و در سال جاری از ۲۹ مهر تا سوم آبان در شرم‌الشیخ مصر برگزار شد.

در این دوره از مجمع با رای حاضران علیرضا درویشی مدیرکل دفتر سازمان های تخصصی بین‌المللی رگولاتوری به عنوان نایب رئیس گروه مطالعاتی ۵ و ایرج مکرمی، معاون این دفتر به عنوان نایب رئیس گروه مطالعاتی ۴ از بخش ارتباطات رادیوئی ITU انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فناوری‌های پیشرفته برای تجهیزات برد کوتاه (SRD) به منظور پشتیبانی از اینترنت اشیا (IoTs)، با کاربردهایی برای تجهیزات شناسائی فرکانس های رادیوئی موسوم به RFID و انواع خاصی از تجهیزات پزشکی، سیستم های ارتباطات رادیوئی بین قطار و تجهیزات حاشیه مسیر ریلی موسوم به RSTT برای بهبود عملکرد ترافیک راه‌آهن در یک محیط پر سرعت، پیشرفت های ارتباطات سیار بین‌المللی (IMT) شامل IMT-۲۰۲۰ موسوم به ۵G و همگرایی با تعدادی از صنایع و خدمات مرتبط از مهمترین محورهای مطرح شده در مجمع ارتباطات رادیوئی (RA-۱۹) بود.

همچنین در این مجمع ارتقای سیستم های پخش همگانی صوت، تصویر و محتوای چند رسانه‌ای، نقشه راه کشورهای در حال توسعه در این زمینه و ارتقای سطح دسترسی برای افراد دچار معلولیت و افراد با نیازمندی های خاص تشریح شد.

در مجمع ارتباطات رادیوئی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات ۲۰۱۹ (RA-۱۹) نقشه راه فناوری های ارتباطات رادیوئی، برنامه کاری بخش ارتباطات رادیوئی اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU-R) برای سال های آتی تعیین و برخی از توصیه‌نامه‌ها و قطعنامه‌هایی که تاثیرات جهانی بر آینده فناوری های ارتباطات رادیوئی دارند، تصویب شدند.

کد خبر 4759088 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه جهانی مخابرات رگولاتوری فناوری نسل 5 فناوری نانو نوآوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موبایل پهپاد سامسونگ امنیت اطلاعات تولید هوش مصنوعی تحقیقات علمی فضانوردان فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴

به گزارش خبرنگار مهر،امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص ویژگی پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) که به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شده بود گفت: تمرکز این الحاقیه (پروانه) بر یکپارچه‌سازی خدمات ثابت و سیار و همچنین توسعه فیبرنوری است.

وی افزود: پروانه مشمولین تا سال ۱۴۱۰ تمدید و متعهد می‌شوند تا سال ۱۴۰۴ سرجمع ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور ایجاد کنند.

لاجوردی در پایان گفت: دولت هم تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم خود از محل سرویس فیبر تقریباً چشم‌پوشی کرده است.

به گزارش مهر، اوایل اردیبهشت ماه، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها شوند.

کد خبر 6095441 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • نایب رئیسان فدراسیون کونگ‌فو مشخص نشدند
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان