Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد اگر تا زمان مقرر شده، اروپا همچنان به بدعهدی هایش ادامه دهد، ایران گام چهارم کاهش تعهدات را برمی دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه دولت و در گفتگو با خبرنگاران و در خصوص برداشتن گام چهارم در کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در خصوص گام چهارم کمیته‌ای در حال بررسی موضوع است و قرار ما بر این است که اگر تا زمان دو ماهه مقرر شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای گام سوم در مذاکرات رفت و آمد‌ها آن چه که جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است، محقق نشود، قطعاً گام چهارم را در زمان مقرر برخواهیم برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اتفاقات رخ داده برای تعدادی از ایرانیان، افزود: این فقط مختص کشور مالزی نیست و برای دانشجویان و حساب‌های ایرانیان این اتفاقات در جا‌های دیگر هم افتاده و این گونه اقدامات ناشی از مشکلاتی است که در قبال تحریم بوجود آمده، ولی خوشبختانه وزارت خارجه و سفارت ما رایزنی‌هایی که انجام داده اند، بسیاری از این حساب‌ها باز شده است.
وی همچنین گفت: موضوع بستن حساب‌های ایرانیان در مالزی را برای گشایش دنبال خواهیم کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر اینکه کشور‌های عراق و لبنان دچار تروریسم سیاسی با توطئه رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریکا شده اند و اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران در این قبال چیست؟ افزود: آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی خاص مردم و فضای مجازی را کنترل و هم خط دهی و هم از نظر مالی حمایت می‌کنند و این در مجموع هم به ضرر مردم لبنان است هم به ضرر مردم عراق.
واعظی گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران همواره این بوده که هم باید دولت‌ها به خواست مردم توجه کنند و هم این که مطالبات باید به گونه‌ای بیان شود که باعث هرج و مرج و به هم ریختگی اوضاع، تخریب و کشته و مجروح نشود.
وی افزود: توصیه جمهوری اسلامی ایران، همواره دعوت به آرامش و اجازه ندادن به نیرو‌های خارجی برای دخالت در امور کشورهاست.
رئیس دفتر رئیس جمهور، تضعیف دولت مستقر را از اهداف آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در لبنان و عراق ذکر کرد و گفت: هدف دیگر آن‌ها فاسد جلوه دادن مرجعیت و احزاب قانونی کشور عراق است و از طرف دیگر تلاش می‌کنند فاصله‌ای بین ایران و عراق ایجاد کنند.
واعظی افزود: ​ما و عراق باید این آگاهی را داشته باشیم که خارجی‌ها به اهداف خودشان نرسند. وی مخالفت عده‌ای به سخنان رئیس جمهور که براساس اصول قانون اساسی عنوان شده است، گفت:​ من به صورت جدی متوجه نیستم که افرادی که مخالف یک اصل قانون اساسی هستند به چه چیزی اِشکال می‌گیرند.   رئیس دفتر رئیس جمهور افزود:​ در قانون اساسی یک اصل مترقی وجود دارد و ما بعد از انقلاب هر زمانی که مراحل آن طی شده از آن استفاده کرده ایم و با این اصل نباید مخالفت کرد. آقای واعظی همچنین گفت: این موضوع صراحت دارد و مراحل آن باید طی شود و در اختیار یک ارگان نیست و باید دولت، مجلس و مقام معظم رهبری به یک نقطه روشنی برسند و اجرا شود و به نظر من این موضوع مخالفتی ندارد و همانند بقیه اصول قانون اساسی است و در یک مقاطعی لازم است که از آن استفاده شود.
رهاسازی آب سد‌ها برای مدیریت سیلاب‌های احتمالی
وزیر نیرو هم در حاشیه نشست هیئت دولت با اشاره به اینکه از ۵۰ میلیارد متر مکعب ظرفیت مخاذن سد‌ها، ۲۶ میلیارد متر مکعب پر است، از آغاز رهاسازی آب سد‌ها برای مدیریت سیلاب‌های احتمالی خبر داد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   خروج نخبگان جریانی طبیعی است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم گفت: خروج نخبگان از کشور به معنای خروج قطعی و رفتن دائم نیست بلکه جریانی طبیعی است.
منصور غلامی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه برخی از این دانش آموختگان درپی اشتغال بهتر هستند گفت: آن‌ها درپی وضع مادی بهتری هستند و این مسئله در جلسه هیات دولت گذشته هم مطرح شد بنابراین ما باید بتوانیم نگرانی آن‌ها را از باب مسایل مادی برطرف کنیم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
پیگیر لغو روادید عمان برای گردشگران ایرانی هستیم
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه موضوع لغو روادید عمان برای گردشگران ایرانی مطرح شده است، گفت: پیگیر لغو روادید عمان برای گردشگران ایرانی هستیم.
علی‌اصغر مونسان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نشست اخیر گردشگران ایران و عمان و کمک آن به صنعت گردشگری افزود: سیاست ارتقای گردشگری با کشور‌های منطقه‌ای چندی است در دستور کار ماست. در حال تلاش هستیم گردشگری منطقه‌ای را که حدود ۷۰ درصد از گردشگری را شکل می‌دهد تقویت کنیم.
وزیر میراث ادامه داد: یکی از کشور‌هایی که جزو بازار‌های هدف ماست کشور عمان است و از سال گذشته روادید یکطرفه به عمان داشته ایم. وی گفت: گردشگری ما رشد قابل توجهی داشته است، به ویژه در حوزه گردشگری سلامت و درمانی و به همین دلیل با دعوت وزیر گردشگری عمان سفری به این کشور داشتیم که در آن تسهیل گردشگری میان دو کشور بررسی شده است.   وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: ما توافق نامه‌ای با عمان امضا کردیم که سطح گردشگری دو کشور را تقویت کنیم و گردشگران خروجی ایران هم می‌توانند مقصد عمان را انتخاب کنند و هر دو کشور توافق کردند که شرایط در این زمینه تسهیل شود.   مونسان با بیان اینکه تبلیغات گردشگری یکی از موضوعات دیگر مطرح شده در این نشست بوده است، ادامه داد: موضوع لغو روادید عمان برای گردشگران ایرانی مطرح و قرار شد عمان در این زمینه همکاری کند و ما خواستیم که اگر لغو روادید ممکن نیست با همکاری‌ها و جلساتی که داریم می‌توانند هزینه روادید را کاهش دهند.   وی افزود: مقرر شد نمایشگاه دائم با حضور گردشگران عمانی داشته باشیم و علاقه زیادی به صنایع دستی ما وجود دارد و امیدواریم شاهد لغو روادید باشیم تا گردشگری با عمان ارتقا یابد.   وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد امسال بیش از ۱۰ میلیون گردشگر وارد کشور شود و در این خصوص گفت: به رغم شرایط تهدیدکننده گردشگری که مولفه‌های زیادی دارد، موفق شدیم آمار خوبی نسبت به سال گذشته داشته باشیم و این رقم حدود ۲۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته دارد.   در نشست امروز هیئت دولت مواد دیگر آئین نامه اجرای قانون جامع حمایت از معلولان تصویب شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هیئت دولت مصوبه قانون حمایت از معلولان وزراء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز،در آستانه سفر رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه یکم مه (۱۲ اردیبهشت) با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران تلفنی گفتگو کرد.

آنها درباره موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران صحبت کردند.

بورل در فرسته‌ای که در ایکس همرسان کرد درباره موضوع این گفتگوی تلفنی نوشت که مجددا بر اهمیت خویشتنداری و تنش‌زدایی در منطقه صحبت کرده و گفته «همچنین باید بر روی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای کار کرد».

او درباره تحریم‌های جدید اروپا نوشت: «درباره تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه پهپاد‌ها و موشک‌های ایران توضیح دادم.» و افزود: «من همچنین پرونده شهروندان اتحادیه اروپا را که خودسرانه در ایران بازداشت شده بودند مطرح کردم.»

وزارت امور خارجه ایران نیز در فرسته‌ای در ایکس نوشت که امیرعبداللهیان در این گفتگو «با یادآوری تلاش‌های صورت گرفته و گام‌های مثبت» ایران در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به «زیاده‌خواهی» برخی طرف‌های مقابل در مذاکرات اشاره کرده و گفته است: «همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می‌کنیم.»

وزیر خارجه ایران همچنین از اروپا خواسته به نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی «احترام» بگذارد.

در حالی که غنی‌سازی اورانیوم در ایران تا یک درجه فراتر از میزان مورد نیاز برای تولید سلاح هسته‌ای و نیز موضوع محدودیت بازرسی‌های بین‌المللی بر فعالیت هسته‌ای ایران به نگرانی‌های جهانی دامن زده است، رافائل گروسی قرار است روز ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) به ایران سفر و با مقامات جمهوری اسلامی دیدار کند.

سفر رافائل ماریانو گروسی همزمان با کنفرانس انرژی هسته‌ای ایران در اصفهان برگزار می‌شود، شهری که میزبان سایت‌های حساس غنی‌سازی است و در حمله آشکار اسرائیل در ۱۹ آوریل مورد هدف قرار گرفت. همچنین این سفر همزمان با تنش‌های منطقه‌ای گسترده‌تر در خاورمیانه از جمله جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه و حملات شورشیان حوثی مورد حمایت ایران به کشتی‌ها در یمن، انجام می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مقر آن در وین، پایتخت اتریش است، اعلام کرد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز‌های ۶ و ۷ مه به ایران سفر می‌کند، اما در مورد برنامه و جلسات او توضیحی نداد.

تلویزیون دولتی ایران روز چهارشنبه به نقل از محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که گروسی در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای» شرکت کرده و با او و دیگر مقامات دیدار خواهد کرد.

اسلامی گفت: «مطمئنم که ابهامات برطرف می‌شود و ما می‌توانیم روابط خود را با آژانس در چارچوب پادمان‌ها و معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی تقویت کنیم.»

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به ادامه تعامل تهران با آژانس همچنین گفته که در حال حاضر بیش از ۱۳۰ نفر از بازرسان آژانس مجازند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • احکام شرعی | روش تطهیر کف خانه و مانند آن
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم