Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان با بیان اینکه نامزد های انتخابات حواسشان به سیاست های کلی انتخابات باشد و خارج از اختیارات نمایندگی وعده ندهند گفت: نسبت به نامزد ها، جریانات سیاسی و احزاب بی طرف هستیم و ما در شورای نگهبان جناح انقلابی داریم و هیچ یک از احزاب در محدوده هیئت نظارت وارد نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ حجت‌الاسلام جلال مرادی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود و اعضای هیأت نظارت بر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در دفتر شورای نگهبان با خبرنگاران برگزار شد اظهار داشت: اولین اقدام در گام دوم انقلاب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و اهمیت مجلس شورای اسلامی براساس قانون روشن است.

وی با اشاره به اهمیت مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی در بحث برنامه و بودجه و تصویب قوانین و نظارت بر آن نقش دارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان با بیان اینکه نمایندگان با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و در استان همدان از ۷ حوزه انتخابیه ۹ نماینده خواهیم داشت عنوان کرد: براساس اصل ۹۹ قانون، نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، ریاست‌ جمهوری و مراجعه‌به آرا عمومی و همه پرسی بر عهده شورای نگهبان است و نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا برعهده شورای نگهبان نیست.

حجت‌الاسلام مرادی در ادامه با بیان اینکه تفسیر نظارت بر انتخابات درسال ۷۰ انجام شده است اضافه کرد: نظارت بر انتخابات استصوابی است و شامل تمامی مراحل اجرایی انتخابات از جمله تایید و رد صلاحیت کاندیداها می شود.

وی با بیان اینکه ماده سه قانون نظارت بر انتخابات هم مشخص کرده که در انتخابات مجلس نظارت برعهده شورای نگهبان، استصوابی و در تمام مراحل است خاطر نشان کرد: در تمام مدتی که انتخابات برگزار می‌شود هیأت مرکزی نظارت در تمام کشور و هیأت ۵ نفره استان ها و هیأت های حوزه‌های انتخابیه بر انتخابات نظارت کامل دارند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان با تاکید بر اینکه سرلوحه ما قانون، شرع و اخلاق است گفت: اصل بی طرفی در انتخابات باید رعایت شود و ما نسبت به نامزد ها، جریانات سیاسی و احزاب بی طرف هستیم و این موضوع را رعایت می کنیم.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه بی طرفی در مجریان اعم از ستاد و هیأت های اجرایی هم رعایت و انجام شود اظهار داشت: ناظرین نباید سابقه عضویت در احزاب را داشته باشند و ما در شورای نگهبان جناح انقلابی داریم و هیچ یک از احزاب در محدوده هیئت نظارت وارد نشده اند.

وی با اشاره به اصلاحات قانون انتخابات عنوان کرد: قانون انتخابات مجلس امسال با قانون انتخابات مجلس ۴ سال قبل تفاوتی دارد و در سوم خرداد ۹۵ اصلاحاتی در قانون انتخابات انجام شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان با اشاره به اینکه تایید صلاحیت کاندیدا ها در مجلس اول هم وجود داشته است خاطر نشان کرد: در انتخابات اول مجلس شورای اسلامی انجمن نظارت بر انتخابات را داشتیم و در ماده ۱۷ قانون نظارت و اجرای انتخابات به آن اشاره شده است و از اول انتخابات این نظارت ساری و جاری بوده است.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به تبلیغات زود هنگام در انتخابات مجلس گفت: تبلیغات زود هنگام منع قانونی دارد و بر اساس ماده ۸ قانون نظارت بر انتخابات، شورای نگهبان به تمام مراحل انتخابات و بر پول های کثیف نیز نظارت می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه استانداران، فرمانداران، مشاوران اعضای هیات های اجرایی و سایر دست اندر کاران نمی توانند به نفع یا به ضرر نامزدی و جریانی اعلام نظر کنند افزود: در صورتی که این اتفاق بیافتد مجرم شناخته و با آنها برخورد می شود. استفاده از امکانات دولتیف شهرداری ها و نهادهای و موسسات دولتی ممنوع است و مرتکب مجرم شناخته می شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان گفت: کمک های نقدی و غیر نقدی نامزد ها به اشخاص و اماکن مذهبی و عمومی جرم محسوب می شود.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به تبلیغات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی عنوان کرد: امروزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در انتخابات دخیل هستند و بر اساس ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با اظهارات خلاف و هتک حرمت برخورد می شود.

وی افزود: بر اساس بند ۱۰ ماده ۶۵ انجام هر یک از مواردی که در قانون مشخص شده است از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قابل پیگرد است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان با اشاره به سیاست های کلی انتخابات که مهر ۹۵ از طرف رهبر انقلاب به روسای قوا اعلام شد خاطر نشان کرد: این سیاست ها باید قانون می شد و در این خصوص اگر مجلس اقدامی انجام دهد احتمالا به انتخابات مجلس آینده می رسد.

حجت‌الاسلام مرادی گفت: نامزدهای انتخابات حواسشان به سیاست های کلی انتخابات باشد و خارج از اختیارات خود و نمایندگی وعده ندهند.

وی با بیان اینکه طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مسئولین حکومت اسلامی است اظهار داشت: نامزدهایی که در مقابل نظام موضع گیری کردند و فساد اقتصادی و مالی دارند منع قانونی دارند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان با بیان اینکه انتخابات گذشته بیشترین پرونده تخلفات را در کشور شاهد بودیم گفت: با این تخلفات دادگستری ها و قوه قضاییه برخورد می کند و در این خصوص آموزش همگانی در بحث ناظرین و مردم می تواند راهگشا باشد و ما ناظرین را آموزش دادیم و به جوانگرایی نیز اهتمام داشتیم.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه اگر نامزدها رفتارهایی داشته باشند که بر اساس ماده ۲۸ و ۳۰ نباشد قطعا در تایید صلاحیت تاثیر گذار است. نامزدهایی که محکوم به فساد، ارتشا و سواستفاده مالی هستند طبق ماده ۳۰ بند ۱۱ تایید صلاحیت نمی شوند و اگر قبل از محاکم باشد و یکی از منابع چهارگانه استعلام، سندی ارایه دهند در تایید صلاحیت تاثیرگذاراست.

در این نشست جلال مرادی علاوه بر خود اسامی پنج نفره هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان را معرفی کرد و سعید گلستانی، محمد نباتی، محمود مسگریان و هادی ثابتی پنج عضو هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان معرفی شدند.

در انتهای این نشست سعید گلستانی با اشاره به میزان تخلفات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: در انتخابات قبلی ۱۱۰ پرونده تشکیل شد و برای ۴۵ پرونده مجازات هایی در نظر گرفته شد اما مجازات ها خیلی سبک هستند و بازدارنده نیستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم گفت: در موضوع زنان همیشه گفته‌ام که در طول تمام این سال‌ها می‌شود ادعا کرد که درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند.

حسن خجسته باقرزاده، مدیر اسبق رادیو و برادر همسر رهبر انقلاب، در گفتگو با نسیم آنلاین، با اشاره تلویحی به بحث قانون حجاب و تصمیم گیری برای زنان پرداخته است. بخشی از گفتگوی او را در ادامه می خوانید.

* در موضوع زنان همیشه گفته‌ام که در طول تمام این سال‌ها می‌شود ادعا کرد که درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند. یک مثال ساده بزنم. مثلا در آن زمان که مدرسه راهنمایی بود و دبیرستان، دخترها باید روسری‌شان را برنمی‌داشتند. خوب در مدرسه همه خانم بودند. چرا برندارند؟ این یک تصمیم مردانه است.

* اگر خانم‌ها هم در تصمیم‌گیری‌ها باشند حرف‌های دیگری دارند. پیشنهادم این است که هر قانونی در حوزه فرهنگ می‌خواهیم بنویسیم، از داخل خانواده به قانون نگاه کنیم. از خانواده نگاه کنیم.

* خوب شما جامعه شناسی خواندید دیگر. ما چند تا نهاد داریم؟ حکومت است. دولت است. آموزش است. اقتصاد است. این چهار نهادهای اولیه است. درست است؟ حالا دین هم گاهی می‌گویم صریحا. یعنی به هر حال یک اعتقادی است. نهادهای بعدی نهادهای ثانویه هستند. نهادهای ثانویه. نهادهایی که برای رفع نیاز پیش می‌آیند. پس نهاد خانواده، نهاد اولیه است.

* خدا رحمت کند یکی از اساتید ما در دانشگاه تهران می‌فرمودند که همان کومون‌های اولیه جامعه اولیه بشری که پیدا شد، دو تا قانون به ناچار پیدا شد. یک قانون تقسیم شکار بود. که بالاخره جگرش را که بخورد. حالا به تعبیر ما. قانون دوم رابطه با زنان بود. بعد ایشان می‌فرمودند که قانون دوم را زن‌ها وضع کردند. حالا ایشان ادله داشت. پس معلوم می‌شود موضوع مهمی است. یعنی موضوعی که در فطرت زن خدا گذاشته که می‌گوید در این مسایل تسلیم هر چیزی نباش. این مال چه زمانی است؟ مال کومون‌های اولیه. پس معلوم می‌شود یک هستی دارد.

* خدا آیت الله جوادی آملی را حفظ کند. کتاب زن در آینه جمال و جلال را بخوانید و ببینید مثلا ایشان به استناد آیات قرآن درباره زن چه چیزهایی آورده است. کراماتی که زن دارد. توصیه‌هایی که به مردان درباره زنان شده است. من فکر کنم مثلا ما اگر زن را با آن هستی که اینجا است تفسیر کنیم یک معنای دیگر دارد. قوانین هم یک شکل دیگر می‌شود. نوع رابطه اجتماعی با زن هم همینطور. ما بعضی از حوزه‌ها را «فرآوری» نکردیم و یکی از حوزه‌های خیلی خیلی مهم، حوزه زنان است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امام جمعه یزد : دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود ایراد شورای نگهبان به سامانه چهره نگاری در لایحه عفاف و حجاب از زبان عضو کمیسیون ویژه

دیگر خبرها

  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم