Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: احتمالا اجرای "پوشش بیمه اجباری همگانی" در استان از ۱۷ آبان ماه سال جاری در استان آغاز شود.

به گزارش ایسنا، وحید مجیدی در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت در تشریح این خبر اظهار کرد: این طرح در راستای عمل به بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم که بر فراهم کردن بستر برای پوشش اجباری بیمه تاکید دارد، اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: بر اساس این قانون، هر ایرانی باید صاحب یک دفترچه باشد، در حال رایزنی با سازمان تامین اجتماعی و بانک اطلاعات ایرانیان وزارت رفاه هستیم و در تلاشیم تا این طرح از هفدهم آبان ماه اجرایی شود.

 وی اضافه کرد: با اجرای این طرح شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ای که در روزهای آینده اعلام می‌شود، نسبت به ثبت نام اقدام کرده و پس از ارزیابی‌های بانک اطلاعات ایرانیان وزارت رفاه، دهک بندی و صاحب دفترچه شوند.

 مجیدی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، ثبت نام کنندگان به سه دسته تقسیم می‌شوند و دسته اول شامل دهک‌های درآمدی پایین است که تمامی خدمات را در بیمارستان‌های دولتی به طور رایگان دریافت کرده و حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط مالی، دسته دوم ۵۰ درصد از حق بیمه و دسته سوم نیز ۱۰۰ درصد از حق بیمه را پرداخت کرده و می‌توانند از خدمات بیمارستان‌های خصوصی نیز بهره‌مند شوند.

وی متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود دو الی سه درصد از جمعیت آذربایجان شرقی فاقد بیمه باشند.

 مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت را در استان، بالغ بر دو میلیون نفر عنوان کرد و گفت: حدود ۳۹۰۰ نفر از این تعداد بیماران خاص هستند که سال گذشته اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به این قشر اختصاص داده شده است.

 وی بیان کرد: سال گذشته نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان برای داروهای شیمی درمانی هزینه کردیم؛ چرا که بیماران مبتلا به سرطان در صورت حمایت خوب هم در طولانی مدت می‌توانند به زیر خط فقر بروند و این حمایت در راستای اهتمام سیستم سلامت و دولت برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت میزان بدهی‌ها و مطالبات این سازمان بیمه‌گر گفت: سال گذشته بر خلاف مشکلات اقتصادی دولت برای اولین بار بود که سازمان بیمه سلامت توانست ۹ ماه از مطالباتش را پرداخت کند.

 مجیدی بیان کرد: سال گذشته ۵۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای مطالبات دارویی پرداخت شد، اما سه ماه از مطالبات سال گذشته بیمارستان‌ها را بدهکار هستیم و مطالبات امسال بیمارستان‌ها را تا مرداد ماه پرداخت کرده‌ایم.

وی گفت: در خصوص مطالبات داروخانه‌ها نیز مطالبات تیر ماه و ۳۰ درصد از مطالبات مرداد ماه را امسال پرداخت کرده‌ایم و سه ماه از مطالبات سال گذشته را به داروخانه‌ها بدهکار هستیم.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های توسعه دولت الکترونیک در سازمان بیمه سلامت که در چهار مورد از آن‌ها نیز استان ما نیز به عنوان پایلوت انتخاب شده بود، بیان کرد: ارسال الکترونیکی اسناد بستری از اردیبهشت ماه امسال در ۳۲ بیمارستان دولتی استان شروع شد و از فردا نیز در سه بیمارستان خصوصی ولیعصر، شمس و نورنجات اجرایی می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به طرح استحقاق سنجی گفت: این طرح نیز به منظور رفع همپوشانی اجرا شده و در آن فرد مراجعه کننده به بیمارستان کد ملی از خدمات بهره‌مند می‌شود.

 وی اضافه کرد: با ارائه کد ملی از طرف مراجعه کننده و استعلام از ثبت احوال و سایر سازمان‌های بیمه‌گر، در صورتی که فرد تحت پوشش دو بیمه باشد، بار اول به او تذکر داده شده و خدمات بدون هیچ مشکلی به ارائه می‌شود، اما بار دوم، فرد باید اقدام به حذف یکی از بیمه‌ها کند.

وی، نسخه نویسی الکترونیکی در مطب‌ها را از دیگر طرح‌های توسعه دولت الکترونیک در بیمه سلامت عنوان کرد و گفت این طرح نیز از اردیبهشت ماه سال جاری در استان اجرایی شده است و اکنون ۶۷ هزار اسناد به صورت الکترونیکی ارسال شده که انتظار می‌رفت، بیشتر باشد.

مجیدی اضافه کرد: بالغ بر ۲۵ درصد موسسات استان اسنادشان را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنند و داروها با وارد کردن کد ملی تجویز می‌شود.

وی در ادامه ارجاع الکترونیک از سطح یک به دو را از دیگر طرح‌های توسعه دولت الکترونیک در این سازمان بیمه‌گر عنوان کرد.

وی در پایان با ارائه توضیحاتی در خصوص ساختمان جدید بیمه سلامت آذربایجان شرقی در جاده ائل گلی، فلکه فردوس، خاطرنشان کرد: این ساختمان در بنایی بالغ بر هفت هزار و ۸۰۰ متر مربع در هفت طبقه در راستای ارائه خدمات بهتر در حال ساخت و تکمیل بوده و امیدواریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بیمه سلامت بیمه اجباری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی قمصریان: صندوق تامین در ۸ سال ۲۱.۵ همت خسارت پرداخت و از حبس حدود ۶۰هزار نفر جلوگیری کرده است

امتداد - مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی گفت:صندوق تامین در ۸ سال اخیر ۲۱.۵ همت خسارت پرداخت و از زندانی شدن حدود ۶۰هزار نفر جلوگیری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مهدی قمصریان با اشاره به سالگرد تصویب قانون بیمه اجباری شخص ثالث اعلام کرد: در هشت سال گذشته ۲۱.۵ همت خسارت پرداخت و از زندانی شدن حدود ۶۰ هزار نفر جلوگیری کردیم.
مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی تاکید کرد که اجرای کامل و تمام مواد قانون بیمه اجباری شخص ثالث مورد انتظار صنعت بیمه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مهدی قمصریان: صندوق تامین در ۸ سال ۲۱.۵ همت خسارت پرداخت و از حبس حدود ۶۰هزار نفر جلوگیری کرده است
  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی