Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@10:53:11 GMT

این صبر پایان دارد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۴۷۴۷

این صبر پایان دارد

سئوال اینجاست که بیان تذکرات توسط آیت ا... حسینی همدانی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و این چرخه بی توجهی تا چه موعدی در برابر تذکرات خیرخواهانه و منبعث از قانون ایشان مقابله خواهد کرد؟

یکی از کارکردهای تریبون نماز جمعه ، بیان مشکلات جامعه و مطالبه گری از متولیان امر در راستای رفع معضلات و موانع پیش روی خدمت به مردم می باشد که این خصیصه وجه سیاسی  بودن این جایگاه را در کنار اصل عبادی بودن آن تقویت  می کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه طی سالهای اخیر با درایت مقام معظم رهبری (بعنوان پرچمدار مطالبه گری رفع مشکلات جامعه) رویکرد ائمه جمعه در بیان چالش های موجود کشور تقویت شده و صراحت و شفافیت در ارائه دیدگاه ها نیز بیش از پیش مشهود می باشد.

اگر یکی از دلایل انتصاب آیت ا... حسینی همدانی بعنوان نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج را تحقق رویکرد موصوف قلمداد کنیم کاملا مقرون به واقعیت بوده و بررسی اصل پرسشگری ، پیش و پس از این انتصاب موید این امر است که با حضور وی روحی تازه در کالبد مطالبه گری و پیگیری دغدغه های مردم دمیده شده است.

آنچه که بعنوان وجه افتراق با برخی از ائمه جمعه و همچنین شاخصه مهم رفتاری ایشان  می توان ذکر کرد، صراحت در گفتار ، پیگیری موضوعات روز و عدم تعارف با مسئولین مورد خطاب در خطابه های ایشان است .

تحلیل میزان تحقق منویات و موضوعات مورد پیگیری ایشان امری است ضروری که جهت دستیابی به نتایج دقیق از خروجی این تحلیل ، میزان همراهی تمامی دستگاه ها بویژه جایگاه های اجرایی استان می بایست مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد  که برای نیل به این مهم، خطبه های اخیر نماز جمعه کرج  شاخص مناسبی می تواند باشد.

طی هفته های اخیر سه سرفصل مهم ،به کرات از سوی آیت ا...حسینی همدانی مطرح شده که عبارتنداز : 1- عدم بکارگیری افرادی که اشتهار به مفاسد اقتصادی ، سیاسی و...  دارند در مناصب مدیریتی استان 2- توجه و اجرایی نمودن نظرات دستگاه های نظارتی و امنیتی در خصوص مدیران منصوب شده در دستگاه های اجرایی و عدم دور زدن قانون  برای حفظ این دست از مدیران 3- اصل پاسخگویی به مردم و پرهیز از پرداختن به امورات فاقد اولویت

در مباحث مورد اشاره ، بنظر می رسد متولیان اجرایی در توجه به دغدغه های مردم که از لسان امام جمعه کرج بیان شده ، نمره قابل قبولی نمی گیرند چرا که بیان شفاف و چندیدن باره موضوعات در تریبون نماز جمعه کاملا گویاست که مسئولین مورد خطاب ، یا اقدامی در جهت تحقق خواسته های مردمی موصوف نکرده اند و یا اقدامات آنان مشهود و ملموس برای مردم نبوده  و یقینا کوتاهی در رفع این چالش ، آسیب های فراوانی را به حوزه مدیریتی استان وارد خواهد کرد.

در این میان خلاهای قانونی نیز دست مدیران مورد اشاره را برای تداوم این روند نامیمون باز گذاشته و به نوعی تلاش ها و تدابیر دستگاه های نظارتی برای صیانت از جایگاه های مدیریتی  نیز آنگونه که باید ، به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

از سویی دیگر برخی افراد مورد خطاب نماینده رهبری در استان ، نه تنها خود را مبراء از پاسخگویی دانسته و بر طبل بی توجهی می کوبند بلکه ایشان ( آیت ا... حسینی همدانی ) را متهم به تند روی و کشاندن موضوعات مدیریتی به تریبون نماز جمعه می کنند  و خواسته یا ناخواسته در جهت تخطئه دیدگاه های ایشان گام بر می دارند و بر خلاف رفتار و دیدگاه های خود ، دم از وحدت  نیز می زنند.

یقینا وضعیت فعلی استان درحوزه های اجرایی که با نقطه مطلوب فاصله بسیاری دارد، ناشی از سوء مدیریت آن دست از مدیرانی است که بکارگیری و یا تداوم مدیریت آنان مورد نهی امام جمعه کرج می باشد و اینکه این نقیصه به تریبون نماز جمعه کشیده شده گویای آن است که تلاش های متولیان امر بویژه نماینده ولی فقیه در استان بمنظور رفع آن نتیجه بخش نبوده و ضرورت ایجاب می کرده تا شرایط موجود با مردم در میان گذارده شود تا بلکه مسئولان مربوطه روند معیوب شکل گرفته را اصلاح کنند.

سئوال اینجاست که بیان تذکرات توسط آیت ا... حسینی همدانی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و این چرخه بی توجهی تا چه موعدی در برابر تذکرات خیرخواهانه و منبعث از قانون ایشان مقابله خواهد کرد؟  شاید پاسخ این سوال را بتوان به وضوح در فرازی از خطبه های امام کرج یافت که اظهار می دارند : « من اگر وظیفه شرعی احساس کنم که تذکراتی که می‌دهم چه خصوصی چه عمومی اثر ندارد و باید شفاف بگویم خواهم گفت و ملاحظه استاندار، فرماندار، نماینده مجلس و کوچک و بزرگی که در آنجا نقش دارند را نخواهم کرد و محکم این را خواهم گفت تا مردم مطلع باشند و بدانند که چه کسی دارد خطا می‌کند.»

این پاسخ ، بدان معناست که هر صبری را پایانی است ، بویژه آنکه صبر در راستای دغدغه های مردمی باشد که بواسطه برخی سوء مدیریت ها با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه هستند و در این رهگذر ، شایسته است که مسئولان مربوطه با عبرت آموزی از تاریخی که مدت زیادی از آن نگذشته ، نسبت به اصلاح روند مورد انتقاد نماینده رهبری در استان اقدامی عاجل و مشهود داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید: آیت الله علم الهدی تمام قد حامی پیشرفت استان و الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی است دیدار مدیرعامل موسسه دانشمند با نماینده ولی فقیه در استان البرز

نویسنده: مهدی عسگری مورودی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان البرز امام جمعه شاخص قانون نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله «هاشم نیازی» نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه آیت‌الله نیازی ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه دولت در مسیر محرومیت‌زدایی برای استاندار لرستان در منصب جدید آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان ضمن تقدیر از اهتمام و تلاش مجموعه روحانیت در تبیین مسائل استان، به بحث و تبادل نظر در خصوص بخشی از برنامه‌ها و اقدامات مدیریت استان در حوزه‌های مختلف پرداخت.

در این دیدار معاون هماهنگی امور اقتصادی، حجت‌الاسلام حیات الغیب مدیر حوزه علمیه کمالوند خرم‌آباد و حجت‌الاسلام موسوی نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان حضور داشتند.

کد خبر 6095391

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ گل دلسوختگان قم در بازی‌ تشریفاتی
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • پایان کار نماینده ایران در تپانچه ۱۰ متر مردان
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم