Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه با رشد شبکه های مجازی و قوی تر شدن ارتباط های اینترنتی، اقشار مختلف جامعه درگیر فعالیت ها و رفتارهایی شده اند که هیچ گاه ارتباطی با شخصیت واقعی شان ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ افرادی که در فکر جلب توجه دیگران و کسب درجه های شخصیتی و اجتماعی هستند، بی درنگ دست به کارهایی می زنند که هرچند برای عده ای قابل توجه و لحظه ای خوشایند است اما عموماً آنها را به نتیجه دلخواه نمی رساند، خشت کجی که بنای آن در دوران کودکی گذاشته شده و در دوران نوجوانی و جوانی با بروز اختلال‌های شخصیتی خود را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیستریونیک (Histrionic Personality disorder) یا شخصیت نمایشی، یک اختلال شخصیتی بوده که مبتلایان احساسات شدید، ناپایدار و تصویر تحریف شده ای از خود دارند، خودباوری این افراد به تأیید دیگران وابسته است و توجهی به ارزش های وجودی خود ندارند.
 
تشویق و تنبیه نابجا در دوران کودکی، منجر به تشکیل شخصیت هیستریونیکی در دوران نوجوانی می شود

پریسا فیروزی کارشناس ارشد روانشناسی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار داشت: دوران کودکی از مهم‌ ترین و حساس‌ ترین دوران رشد و شکل گیری شخصیت و هویت انسان است.
 
وی با بیان اینکه در این سن کودک از تمرکز طولانی در مسائل گریزان است و فوق العاده به دنبال تنوع طلبی و آزادی خواهی است، گفت: اگر روابط و تعاملات روانی عاطفی بین اعضای خانواده مستحکم باشد به صورت مستقیم (آموزش‌های اخلاقی، شناختی و عاطفی) یا غیرمستقیم (تقلید از رفتار والدین) در کودک شکل می گیرد.
 
کارشناس ارشد روانشناسی، محیط و ژنتیک را دو عامل بسیار مهم در شکل‌ گیری ویژگی رفتاری افراد عنوان کرد و افزود: پاسخ درست و منطقی به نیازهای دوران کودکی، مانع از اختلال های رفتاری در نواجوانی و جوانی می شود.
 
وی گفت: عدم تنبیه یا تشویق در دوران کودکی و توجه‌های غیرقابل پیش بینی شده والدین به فرزندان، باعث شده که توانایی تشخیص رفتار درست و غلط از کودک گرفته و زمینه شکل‌گیری شخصیت نمایشی فراهم شود.
 
پریسا فیروزی با بیان اینکه این اختلال بیشتر در دختران شایع بوده و معمولاً در دوران نوجوانی و بلوغ خود را نشان می دهد، اضافه کرد: تعامل با دیگران با رفتار نامناسب و تحریک کننده جنسی، هیجان های سطحی و متغیر، استفاده از ظاهر جسمانی برای جلب توجه، خستگی و بی حوصلی در مواجهه با امور روزمره، ناراحتی در صورت کم توجهی و... از علائم و نشانه های اختلال هیستریونیک می باشد.
 
آزادی های بی حد و حصر در فضای مجازی، زمینه ساز بروز شخصیت های نمایشی

کارشناس ارشد روانشناسی گفت: فضای مجازی همچون تیغ دو لبه ای است که هم فرصت های خوبی برای پیشرفت افراد داشته و هم بستر مناسبی برای آسیب های اجتماعی فراهم نموده است.
 
پریسا فیروزی با بیان اینکه آزادی های بی حد و حصر در فضای مجازی زمینه را برای بروز شخصیت های نمایشی فراهم می کند، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد حضور و فعالیت افراد با رفتار پررنگ و لعاب نمایشی در شبکه های اجتماعی هستیم.
 
وی صمیمیت والدین با فرزندان و احساس راحتی با آنها، تغییر در نگرش افراد به منظور مسخ واقعیت و درک خطاهای ادراکی، استفاده از ظرفیت رسانه های دیداری و شنیداری و کاهش سطح دسترسی به اینترنت و فضای مجازی بسته به شرایط سنی و... را از مهمترین راه های مقابله با اختلال هیستریونیک و پیامدهای آن در فضای مجازی عنوان کرد.

پریسا فیروزی معتقد است آموزش دادن و آگاهی داشتن والدین باعث شده تا بهتر بتوانند روند تکامل رشد شخصیتی فرزندان و ارتباط بین سن هوشی و شناسنامه‌ای، ویژگی‌های رفتارهای فردی و جمعی را تشخیص داده و مطابق با آن عمل کنند.
 
وی افزود: بسیاری از الگوهای ناسالم خانوادگی مانند طرد شدن کودک و تنبیه شدید، توجه نکردن به نیازهای اساسی، توجه نکردن به احساسات و عواطف، محافظت بیش از حد کودک، انتظار نابجا از او و… باعث می شود که در رشد شخصیتی‌ کودک مشکل ایجاد شود.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی شنیده‌ها حاکی از آن است که فصل جدید «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم با حضور بخشی از تیم بازیگران فصول قبلی به همراه بازیگرانی از مازندران، تا تابستان کلید خواهد خورد که سارا و نیکا فرقانی اصل بازیگران دوقلوی این سریال در فصل جدید حضور ندارند.

عدم حضور سارا و نیکا در فصل جدید پایتخت از این جهت قابل توجه است که گویا انتشار تصاویری از سبک زندگی این دو خواهر دوقلوی ساکن سوئد به مذاق برخی مدیران صداوسیما خوش نیامده و تصمیم به حذف آن‌ها از فصل جدید پایتخت گرفته‌اند.

برخی ادعا‌ها در فضای مجازی از این حکایت دارد که شرط تولید فصل جدید پایتخت حذف سارا و نیکا فرقانی اصل بوده است. شایعه‌ای که تا این لحظه واکنشی از سوی عوامل این سریال و یا حتی مدیران صداوسیما نسبت به آن نشان داده نشده است.

این شایعه زمانی به واقعیت نزدیکتر شد که پیام احمدی‌نیا بازیگر، با انتشار فراخوان بازیگری برای سریال «پایتخت» در استوری صفحه شخصی اینستاگرام خود متذکر شده‌است که این سریال به دنبال، یک پیرمرد ۶۵ سال به بالا مازندرانی، پسر بچه ۷ ساله مازندرانی، دوقلو‌های همسان خانم ۱۸ تا ۲۵ سال و یک خانم جوان ۲۵ تا ۳۵ سال می‌گردد.

احمدی نیا در رابطه با این استوری گفت: «به دلیل اینکه عضو صنف بودم از من خواسته شد تا این فراخوان را در فضای مجازی به اشتراک بگذارم و من این کار را انجام دادم و از جزییات خبری ندارم!»

اگرچه مراحل اولیه تولید این پروژه پیشتر آغاز شده، اما به دلیل مسائلی که بین مدیران سیما فیلم و تهیه کننده این سریال بود، حتی رایزنی ساخت فیلم سینمایی فصل هفتم «پایتخت» و اکران نوروزی آن صورت نگرفت و اکنون شاهد فراخوان ساخت فصل هفتم سریال آن هستیم.

پیشتر نیز سارا فرقانی در اینستاگرام خود نوشته بود: «به فضای مجازی توجه نکنید و بدانید که خودم اخبار درست را به شما می‌دهم، در حال حاضر با خبر شدم که ممکن است قصه پایتخت ده سال جلوتر رود و من و نیکا به اقتضای قصه ممکن است بزرگتر شده باشیم، اما هنوز هیچی صد در صد نیست.»

نکته جالب توجه این که برخی رسانه‌ها از نمایش داده نشدن بازپخش فصل ششم این سریال نوشتند. در این خبر آمده بود شبکه «آی فیلم» که از سال گذشته پخش سریال «پایتخت» را شروع کرده بود و فصول مختلف این سریال را به نوبت روی آنتن می‌فرستاد، با پایان فصل پنجم ادامه پخش آن را متوقف خواهد کرد و به جای فصل ششم، سریال «پژمان» را روانه آنتن می‌کند.

باید دید کش و قوس ساخته شدن و نشدن «پایتخت» به کجا می‌انجامد؟!

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت