Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری تسنیم: محمدمهدی زاهدی ظهر امروز در آئین بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در دبیرستان شهید احمدی‌روشن کرمان با تبریک آغاز ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: در آستانه 13 آبان روز دانش‌آموز قرار داریم و باید یاد و خاطره همه شهدای انقلاب به ویژه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه کشور ما امروز از سوی دشمنان انقلاب و نظام مورد هجمه‌های گسترده و فراوانی در حوزه‌های مختلف قرار دارد گفت: سال‌هاست که مقام معظم رهبری خطر هجمه فرهنگی را گوشزد کرده و متاسفانه امروز هجمه فرهنگی به رخنه فرهنگی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجمه‌هایی که حوزه اقتصادی کشورما با آن روبه‌روست افزود: وجود تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه از جمله این هجمه‌ها در حوزه مباحث اقتصادی است.

وی به هجمه‌های سیاسی آمریکا علیه کشور ما گفت: فضاسازی‌هایی که به نوعی با برنامه‌ریزی علیه نظام جمهوری اسلامی ایجاد می‌شود را می‌توان نمونه بارز هجمه‌های سیاسی علیه نظام عنوان کرد.

زاهدی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، کشاورزی، صنعتی، فناوری و حتی علمی هجمه‌های گسترده‌ای علیه ما انجام شده است افزود: در حوزه علمی، آمریکایی که دم از آزادی و حقوق بشر می‌زند رسما به بنگاه‌های علمی و مجلات معتبر علمی دستور داده که مقالات علمی ایرانیان را به راحتی نپذیرند.

وی با اشاره به اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی از ابعاد مختلف مورد تهدید جدی دشمن قرار دارد بیان کرد: باید در کشور آمادگی و برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با این تهدیدات و ایمن‌سازی در حوزه‌های مختلف را داشته باشیم و بتوانیم خودمان جایگاهی پیدا کرده و آن را تبدیل به جریان‌سازی بین‌الملل در حوزه‌های مورد نظر بکنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی توانسته در حوزه علم و فناوری در دنیا جایگاه خوبی را کسب کند و این نوعی مقابله با تهدیدات دشمن در کشور است.

وی با اشاره به اینکه حوزه فناوری حوزه محدودی نیست و مواردی چون نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی، هوافضا، هسته‌ای و سلول‌های بنیادی را شامل می‌شود عنوان کرد: در این زمینه‌ها در دنیا رتبه ایران زیر 10 است و برای ما اقتداری ایجاد کرده است.

زاهدی با اشاره به ماجرای سرنگونی پهباد آمریکایی توسط ایران گفت: هیچ کشوری در دنیا جرات چنین کاری نداشت و زمانی که ما متوجه شدیم که آمریکایی‌ها قصد انقام گرفتن دارند، پیام دادیم اگر دست از پا خطا کرده و بخواهند مزاحمتی ایجاد کنند چنان پاسخ کوبنده می‌دهیم که در تاریخ بماند.

وی با بیان اینکه در بحث فضای مجازی دشمن نقشه‌های زیادی دارد افزود: فضای مجازی یک فرصت طلایی است که می‌توان به بهترین شکل از آن بهره برد اما دشمن به نحوی از آن سوءاستفاده می‌کند که بتواند بر افکار جوانان ما اثرگذاری داشته و فاصله و گسستی بین جوان و جامعه و جوان و خانواده ایجاد کند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید پدافند غیرعامل در حوزه فضای مجازی بسیار قوی عمل کند گفت: باید تلاش کنیم تا بتوانیم این حوزه مدیریت کرده و در این فضا تولید محتوا داشته باشیم.

وی بیان کرد: وقتی که از حوزه پدافند غیرعامل حرف می‌زنیم باید بدانیم که مهم، محدود به یک نقطه خاص نیست و به نوعی همه حوزه‌ها را در بر گرفته است.

زاهدی با اشاره به پدافند غیرعامل در حوزه آموزش و پرورش گفت: گلایه داریم از کسانی که سند 2030 را آوردند چرا که خود این سند مسئله‌ساز بوده و پدافند غیرعامل باید در این عرصه مقابله کرده و اجاره ندهد ذهن دانش‌آموزان را منحرف کنند.

وی با بیان اینکه باید آمادگی لازم برای مقابله با هجمه‌های دشمنان را داشته باشیم افزود: باید تلاش کنیم تا با اقتدار لازم در حوزه‌های مختلف منشا اثر بر افکار، اعمال و سیاست‌های بیگانگانی باشیم که برعلیه کشور ما کار می‌کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: زاهدی تحریم مقالات دانشمندان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا

به گزارش ورزش سه؛ مريم طوسى كه دو سال گذشته تنها تماشاگر رقابتهاى معتبر "ام تى SAC" آمريكا در استاديوم هيلمر شهر سن آنتونيو ايالت كالفرنيا بود با ثبت رسمى ركورد ٢٣ ثانيه ٣٥ صدم در رقابت ٢٠٠ متر جايزه بزرگ آفريقاى جنوبى كه بعد از ١١ سال ركورد ملى ايران و متعلق به خودش را نيز ارتقا داد توانست جواز حضور در اين رقابتها را به دست آورد تا قهرمان ماده ٢٠٠ متر "فينال يك" شود.

رقابتهاى ٢٠٠ متر مسابقه معتبر "ام تى SAC" در سه سطح يك، دو و سه برگزار مى شود كه در سطح يك دونده هايى كه ركورد شخصى رسمى ثبت شده آنها در فدراسيون جهانى دو و ميدانى بين ٢٢ ثانيه و ٨٠ صدم تا ٢٣ ثانيه و ٤٠ صدم باشد حق حضور  دارند كه مريم طوسى توانست در روز مسابقه با ركورد ٢٣ ثانيه و ٦٠ صدم به مقام قهرمانى برسد.

امتياز اين رقابتها كه يكى از بزرگترين رقابتهاى سالانه آمريكا و داراى رنك جهانى محسوب مى شود و در سطح E دنيا برگزار مى شد، بصورت كامل به مريم طوسى تعلق گرفت و جالب اينكه در حال حاضر او در رنكينگ دونده هاى زن ٢٠٠ متر آسيا در جايگاه نخست قرار دارد كه مى تواند براى دو و ميدانى ورزش كشورمان بسيار با اهميت باشد.

مريم طوسى هفته آينده از آمريكا به امارات و دبى مى رود تا در رقابت مهم "تور برنزى" كه داراى سطح C دو و ميدانى فدراسيون جهانى است حضور يابد.

تلاش اين دونده ٣٤ ساله كه دو مدال طلاى داخل سالن آسيا را در كارنامه دارد و اولين دونده سرعتى زن تاريخ ورزش ايران به شمار مى رود كه مدال طلاى قاره كهن را براى كشورمان در ماده هاى سرعتى دو و ميدانى به ارمغان آورده براى كسب سهميه المپيك ٢٠٢٤ پاريس است كه براى تحقق آن بايد ٢٠٠ متر را ٢٢ ثانيه و ٥٧ صدم بدود.

در حال حاضر به غير از رقابت مهم ١٤ ارديبهشت مريم طوسى در ٢٠٠ متر دبى، اين دونده چهار مسابقه ديگر هم در پيش دارد كه بى شك نياز به حمايت مستقيم فدراسيون دو و ميدانى كشورمان براى كسب سهميه المپيك است.

مريم طوسى تا امروز با مليت و پرچم ايران، حفظ موازين و قوانين ورزش كشور و حجاب اسلامى در تمامى رقابتهاى سال ٢٠٢٤ ميلادى در كشورهاى آفريقاى جنوبى و آمريكا حضور يافته و تمام هزينه ها سرسام آور را از جيب شخصى خود پرداخت كرده و جالب اينكه بعد از ١١ سال موفق شده ركورد ٢٠٠ متر ايران را نيز جابجا كند.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • دختران حق دارند شادی کنند/ هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • دختران حق دارند شادی کنند/ همه هجمه دشمن روی دختران ایران است