Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فرمانده مرزبانی ناجا گفت : با تلاش مرزبانان غیور ایران اسلامی، از ابتدای سال تاکنون از ورود 47 تن مواد مخدر از مرزهای شرقی به کشور جلوگیری شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پلیس، سردار " قاسم رضایی "  در حاشیه آیین تکریم و معارفه فرماندهان مرزبانی استان آذربایجان غربی جمع خبرنگاران اظهار داشت: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مهم کشور بوده و با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق  مرز مشترک دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به کاهش جرایم مرزی در استان آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه به سبب همکاری مطلوب مرزنشینان استان با مرزبانان و رعایت مقررات مرزی، شاهد کاهش جرایم مرزی هستیم.
فرمانده مرزبانی ناجا از دیدار با فرماندهان مرزی مناطق اقلیم کردستان عراق در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: در راستای پوشش خلاء های مرزی توافقات خوبی با طرف عراقی انجام شده است.
سردار رضایی در ادامه با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی  استان آذربایجان‌غربی افزود: هم‌اکنون تمامی نقاط مرزی استان مستعد سرمایه‌گذاری است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد بنابراین می‌توان با اطمینان خاطر به سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و کشاورزی همت کرد.
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به وجود پایانه‌های مرزی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این رابطه نیز مرزبانی ناجا آماده همکاری با بازرگانان بوده و استقبال می کند و می بایستی زیرساخت‌های تسهیل و تجارت مرزی نیز توسط اداره پایانه‌های مرزی فراهم شود.
وی از تدوین طرح مشترک با مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد و تصریح کرد: این طرح؛ طرح کاملی برای مرزهای سراسر کشور بوده و موضوعات رفاهی، خدمات مرزبانی و حتی روابط با مرزنشینان در آن تعریف شده است.
سردار رضایی با اشاره به اجرای طرح هایی در  راستای محرومیت زدایی و ایجاد رفاه معیشتی در مناطق مرزی گفت : تا کنون مبلغ 15 هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی واحد های مرزی هزینه شده که  با توجه به گستردگی مرز ، باید اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد : با تلاش مرزبانان غیور ایران اسلامی، از ورود 47 تن مواد مخدر طی هفت ماه گذشته از مرزهای شرقی کشور جلوگیری شده و در این مدت نیز کشفیات قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم برابر افزایش داشته است.
فرمانده مرزبانی ناجا در پایان خاطر نشان کرد: از 20 سال گذشته تولید مواد مخدر در افغانستان با حضور نیروهای آمریکایی 45 برابر شده که با همت و تلاش مرزبانان کشور در راستای مقابله با ورود این مواد به داخل کشور اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جلوگیری مواد مخدر مرز شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه