Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا نوشت: «فرهاد دژپسند» در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره مهلت چهار ماهه به ایران برای تصویب لوایح اف.ای.تی.اف، گفت: در بحث اف.ای.تی.اف ما چندین بار درخواست تمدید کردیم که موافقت کردند، اما این بار به ما هشدار دادند که این آخرین مهلت است و دیگر قابل تمدید نیست.
وی با بیان اینکه زمان واقعی ما برای تعیین تکلیف این موضوع کمتر از چهار ماه است، افزود: زیرا یک ماه پیش از اجلاس اصلی، نشست مقدماتی تشکیل می شود که ما باید گزارشی از کار را قبل از اجلاس مقدماتی ارایه کنیم تا در آنجا بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: طبیعی است که اگر در مهلت تعیین شده این کار انجام نشود، به صورت خودکار وارد بلک لیست می شویم که برای خروج از بلک لیست باید «برنامه اقدام» بنویسیم که امکان دارد شرایط سخت تری در آن مطرح شود.
دژپسند افزود: ما در حال حاضر تلاش های خود را انجام داده، گزارش ها را ارایه و جلسات را برگزار می کنیم تا به‌گونه ای عمل شود که مشکلی رخ ندهد.
وی درباره تاخیر در تصویب لوایح مربوط به اف.ای.تی.اف، گفت: آیین‌نامه قانون مبارزه با پولشویی در ۲۵۸ ماده تنظیم و سیر آن طی شده به طوری که پس از تصویب شورای عالی مقابله با پولشویی، این آیین‌نامه به تایید رئیس قوه قضاییه و سپس به تصویب دولت رسیده است که این قانون، کمک زیادی کرده و بسیاری از بندهای «برنامه اقدام» را پوشش داده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: همچنین آیین‌نامه مرکز مستقل اطلاعات مالی نیز تصویب شده است.وی ادامه داد: اکنون ۲ لایحه پالرمو و سی.اف.تی باقی مانده که در حال طی مراحل آن هستیم که امیدواری به جمع بندی برسیم.
«گروه ویژه اقدام مالی» در ۲۶ مهرماه برای ششمین بار با تعلیق موقتی اقدامات تقابلی علیه ایران موافقت کرد. این نهاد بین المللی می گوید برای آخرین بار به کشورمان چهار ماه دیگر فرصت داده تا تکلیف خود را در قبال دو لایحه باقی مانده از چهار لایحه مبتنی بر توصیه های گروه ویژه اقدام مالی برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی مشخص کند.
مشکلات آذرآب برطرف می‌شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره فعالیت هپکو، گفت: مشکل این کارخانه درباره سهامدار اصلی بود که ما زمینه انتقال سهام را فراهم کردیم و خوشبختانه این کارخانه با شیوه جدید در حال فعالیت بوده و مشکلات بانکی آن برطرف شده است.
دژپسند با بیان اینکه موضوع آذراب با هپکو متفاوت است، اضافه کرد: در آخرین جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد بخشی از مشکلات برطرف و بخشی نیز در حال رفع شدن است، موضوع روی روال قرار گرفته است که معتقدم بزودی همه مشکلات آن رفع خواهد شد.وی ادامه داد: ما برای آذراب حتی مشکل تقاضا نیز نداریم زیرا قراردادهای خیلی خوبی دارد.
کمک دولت به بورس با تصویب معافیت مالیاتی تجدید بر ارزیابی‌ها
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره کاهش شاخص بورس در هفته گذشته گفت: دیروز دوباره بخشی از این کاهش جبران شد. بورس همین شرایط را دارد و خوشبختانه مدیریت می شود.
دژپسند با بیان اینکه نوع کار بورس همین است، اضافه کرد: شرایط، میزان عرضه و تقاضا و نوع ریسک، عواملی به شمار می روند که بر بورس تاثیر گزار هستند.وی یادآور شد: اکنون اتفاق خاصی که بگوییم در حال رخ دادن بوده و موجب نوسان بورس شود، وجود ندارد.وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: حتی در صدد هستیم که آیین‌نامه مربوط به معافیت مالیاتی تجدید بر ارزیابی‌ها را دولت هر چه سریعتر تصویب کند. تا به رونق بیشتر بورس کمک کند.
دژپسند اضافه کرد: بدین ترتیب شرکت‌های بورس در صورت تجدید ارزیابی دارایی‌ها، از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.
به دنبال توسعه صادرات غیرنفتی هستیم
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوالی درباره صدور مجوز صادرات برای صادرکنندگانی که ارز خود را باز نگردانده‌اند، گفت: صدور مجوز صادرات، دارای روال خود است.
دژپسند با بیان اینکه دنبال توسعه صادرات غیر نفتی هستیم، افزود: می خواهیم صادرات غیر نفتی هر چه بیشتر افزایش یابد. سعی می‌کنیم از اعمال محدودیت مقداری بر روی صادرات غیر نفتی خودداری کنیم.وی درباره شفاف کردن فهرست دریافت کنندگان ارز، گفت: این اقدام را بانک مرکزی انجام می‌دهد که اطلاع داده در حال انجام است. برچسب ها: FATF ، وزیر اقتصاد

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران