Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:05:48 GMT

حضور «نت‌های مسی یک رویا» در المپیای یونان

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۵۹۶۹

حضور «نت‌های مسی یک رویا» در المپیای یونان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم، مستند بلند «نت‌های مسی یک رویا» به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند، پس از حضور در جشنواره‌های لوکارنو، آسیا پاسیفیک، جایزه بزرگ «هارل» آمریکا و DMZ  کره جنوبی در جدیدترین حضور خود به بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های المپیا برای کودکان و نوجوانان در یونان می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره از سال ۱۹۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و اهداف اصلی برگزاری آن، اطلاع‌رسانی به مخاطبان یونان در مورد تولیدات فعلی فیلم برای کودکان و نوجوانان، کمک به توسعه برنامه‌های سمعی و بصری برای کودکان و نوجوانان در یونان و ترغیب به ساخت فیلم و توسعه فیلم برای کودکان و نوجوانان، است.

مستند «نت‌های مسی یک رویا» درباره مَلّوک، پسری ۱۰ ساله است که با دوستانش سیم‌های مسی خانه‌های ویران شده در جنگ را برای گذران زندگی جمع می‌کنند و می‌فروشند اما شوق رسیدن به آرزویی کودکانه، گرمای امید را در دل آنها زنده می‌کند و به خرابه‌ها و ویرانه‌ها رنگ و شادی می‌بخشد.

پخش بین المللی این فیلم با «ArtHouse Cinematheque» در کانادا با مدیریت مرجان علیزاده است.

بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های المپیا برای کودکان و نوجوانان که از ۳۰ نوامبر تا ۷ دسامبر ۲۰۱۹ (۹ تا ۱۶ آذر) در پیرگوس و آمالیادا در یونان برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نت های مسی یک رویا یونان جشنواره سینما مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد هولناک کامیون با کودکان در قرقیزستان + فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

فیلم وحشتناک لحظه‌ای را نشان می‌دهد که یک کامیون بدون راننده ۲۹ دانش آموز را در جشنواره‌ای در قرقیزستان زیر گرفت. این کامیون توسط یک بستنی‌فروش استفاده می‌شد که ناگهان شروع به حرکت از سراشیبی به سمت جمعیت هزاران نفری کرد که اکثر آن‌ها در جهت مخالف ایستاده بودند.

 در حالی که برخی از کودکان توانستند از مسیر حرکت فرار کنند، بسیاری دیگر چندان خوش شانس نبودند و در حالی که کامیون از میان جمعیت عبور می‌کرد یکی پس از دیگری کودکان را زیر گرفت.

بر اثر این حادثه دلخراش ۱۸ کودک در بیمارستان بستری شدند و ۸ کودک در مراقبت‌های ویژه بستری شدند. کودکان مجروح ۹ تا ۱۶ ساله بودند.

این حادثه تکان دهنده از چندین زوایای به تصویر کشیده شد، از جمله با یک پهپاد که بالای جمعیت در حرکت بود، در حالی که برخی از کودکان پرچم بزرگ قرقیزستان را در دست داشتند. بچه‌های دیگری دیده می‌شوند که روی چمن‌های کنار تپه نشسته اند.

بسیاری برای این رویداد - جشنواره‌ای که به حماسه ماناس، رویدادی که اهمیت فرهنگی قرقیزستان تعلق دارد - لباس‌های سنتی پوشیده بودند.

ناگهان در فیلم، کامیون در نمای بالاتر از تپه ظاهر می‌شود. راننده و نیرو‌های امنیتی وقتی متوجه شدند که وسیله نقلیه از کنترل خارج شده و به میان جمعیت بچه‌ها می‌رود، به سمت کامیون دویدند.

گفته شده که این کامیون کوچک به سرعت ۳۰ مایل در ساعت رسیده است.

در یکی از گزارش‌ها آمده است که راننده فراموش کرده ترمز دستی را بکشد. پلیس تحقیقات اولیه را در مورد این حادثه آغاز کرده است.

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • سرنوشت عجیب ستاره محبوب نکونام در یونان
  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • برخورد هولناک کامیون با کودکان در قرقیزستان + فیلم
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم