Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به تداخل میوه های نوبرانه پاییز و میوه های تابستانه، بازار از آرامش نسبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های نوبرانه پاییز وجود ندارد، افزود: هم اکنون هر کیلو انار با قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۹ تا ۱۶ هزار تومان، انگور بی دانه زرد ۵ تا ۱۱ هزار تومان، انگور مهری ۳ تا ۵ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۴ تا ۶ هزار تومان، پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال ناول جنوب ۷ تا ۱۰ هزار تومان، لیموشیرین ۳ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار تومان، خرمالو کرج ۵ تا ۹ هزار تومان، سیب گلاب پاییزه ۳ تا ۷ هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار، نارنگی انشو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: قمت کنونی هر کیلو خیار بوته‌ای ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، خیار گلخانه ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب لبنانی زرد ۳ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۶ هزار تومان، گلابی بیروتی ۹ تا ۱۷ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۱۰ تا ۲۱ هزار تومان، هلو انجیری ۴ تا ۹ هزار تومان، هلو هسته جدا ۴ تا ۸ هزار تومان، پسته تازه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، طالبی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هندوانه ۴۰۰ تا یک هزار تومان است.

این مقام مسئول از ثبات نرخ موز در بازار خبر داد و افزود: اگرچه در هفته‌های گذشته قیمت موز با نوساناتی در بازار روبرو شد، اما هم اکنون هر کیلو موز با نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود که با نرخ هفته گذشته تفاوتی نداشته است.

بیشتر بخوانید: کمبودی در عرضه سیب زمینی و پیاز وجود ندارد/ استمرار کاهش قیمت میوه تا پایان ماه صَفر

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو بادمجان دلمه‌ای یک هزار تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه‌ای ۳ تا ۵ هزار و ۵۵۰۰ تومان، پیاز قرمز ۲ تا ۳ هزار تومان، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، چغندر قند ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی ترشی ۲ تا ۴ هزار تومان، سیر خشک ۷ تا ۱۳ هزار تومان، سیب زمینی ۲ تا ۴ هزار تومان، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، فلفل تند ریز ۴ تا ۸ هزار تومان، فلفل شیرین ۵ تا ۱۰ هزار تومان و فلفل دلمه سبز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به نرخ سایر انواع صیفی در میدان مرکزی میوه و تره بار بیان کرد: هر کیلو کدو حلوایی با نرخ ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو پیچ سالادی ۲ تا ۴ هزار تومان، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، کدو مسمایی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم بروکلی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، گل کلم یک هزار تا ۳ هزار تومان، لوبیا سبز ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، لیمو ترش سنگی ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و هویج یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

کارگر با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوجه فرنگی در سطح بازار وجود ندارد، افزود: با توجه به جابه جایی فصل و پایان فصل برداشت گوجه فرنگی اطراف شهر، قیمت این محصول با نوساناتی روبرو شده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار را مقطعی دانست و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است که با عرضه مناسب محصول از جنوب در روز‌های آتی، بازار به تعادل می‌رسد.

وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی خوردن ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

کارگر در پایان قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با وجود انبوه میوه‌های زمستانه همچون نارنگی، لیموشیرین، سیب و پرتقال جنوب و فراوانی تولید پیش بینی می‌شود که ازدیاد تقاضا به مناسبت آغاز جشن‌ها و مراسم‌ها تاثیری در نوسان بازار نداشته باشد.

انتهای پیام/

ثبات قیمت میوه در بازار استمرار خواهد داشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار

طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد.

قیمت انواع برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به شرح ذیل است؛

هر کیلوگرم انواع دودی پر محصول غیرتنظیم بازار ۹۳ هزار تومان

هر کیلوگرم هاشمی غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم دمسیاه غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزارتومان

هر کیلوگرم شیرودی غیرتنظیم بازار ۸۱ هزار تومان

هر کیلوگرم طارم اصل غیرتنظیم بازار ۱۱۵ هزار تومان

هر کیلوگرم فجر غیرتنظیم بازار ۹۲ هزار تومان

هرکیلوگرم قهوه‌ای غیرتنظیم بازار ۹۴ هزار تومان

هرکیلوگرم معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو …) غیرتنظیم بازار ۷۶ هزار تومان

هر کیلوگرم ندا غیرتنظیم بازار ۴۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه پر محصول غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم نیمدانه معطر غیرتنظیم بازار ۶۱ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی پاکستانی غیرتنظیم بازار ۳۸ هزار تومان

هرکیلوگرم هندی وارداتی دانه بلند ۱۱۲۱ غیرتنظیم بازار ۵۲ هزار تومان

هرکیلوگرم وارداتی هندی دانه بلند غیرتنظیم بازار برندهای طبیعت، محسن، مژده و غیره ۶۲ هزار تومان

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید