Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:57:33 GMT

شورای شهر مشهد منتظر اعلام نظر مراجع نظارتی است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۶۲۵۸

شورای شهر مشهد منتظر اعلام نظر مراجع نظارتی است

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که روز چهارشنبه منتشر شد آمده‌ است: شورای اسلامی شهر مشهد طی ۲ سال گذشته نشان داده است در مبارزه با فساد دغدغه‌مند است و جدیت دارد و فساد ستیزی در سطح ملی و محلی را به عنوان اصل اساسی و غیر قابل عدول برای اصلاح امور و زنده نگه‌داشتن امید در دل مردم لازم می‌داند.
این بیانیه می‌افزاید: تصویب و اجرای مصوبات متعدد در استقبال از شفافیت، راه‌اندازی سامانه فاش در انتشار اطلاعات شهرسازی، پروژه‌ها و قراردادها، حمایت مادی و معنوی از گزارشگران فساد در مدیریت شهری که برای اولین بار در کشور تصویب‌ و مورد تایید نخبگان و فعالان اجتماعی قرار گرفته‌ است، نشان از همین عزم و اراده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیانیه شورای اسلامی شهر مشهد آمده است: شورای شهر از هرگونه اقدام در مقابله با فساد در هر سطحی استقبال کرده و قدردان تلاش‌های برمدار عدالت و انصاف و در چارچوب قانون می‌باشد.
مدیر مسئول و هفت نفر از مدیران و دست اندرکاران موسسه فرهنگی شهرآرا دوم آبان ماه به اتهامات مالی بازداشت شدند.
نشریه "شهرآرا" با صاحب امتیازی شهرداری مشهد تا سال ۱۳۷۶ به صورت هفته‌نامه و به‌ طور رایگان برای شهروندان مشهد منتشر می‌شد اما از خرداد ۱۳۸۸ انتشار آن در قالب روزنامه آغاز شد.
این روزنامه هم‌اکنون به قیمت هفت هزار ریال هر روز صبح در دکه‌های روزنامه‌ فروشی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد عرضه می‌شود.
میلان، شهربانو، کوله پشتی، پلخمون و مترو از ضمائم جدید روزنامه شهرآرا هستند که طی ۲ سال گذشته به صورت پیوسته به چاپ رسیده‌اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازداشت شهرداری مشهد فساد شورای اسلامی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب

سیزدهمین نشست از سلسله جلسات روایت مشهد به همت مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد و با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی عصر _امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت _ سیزدهمین نشست از سلسله جلسات روایت مشهد به همت مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد و با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد.

طی این نشست تاریخچه مطبوعات کشور بررسی شده و از نخستین نسخه چاپ برگردان روزنامه ادب رونمایی شد.

روزنامه ادب نخستین روزنامه شهری مشهد است که ادیب الممالک فراهانی به مدت سه سال آن را به چاپ می رساند.

در ابتدای این نشست جمشید کیان فر مورخ، روزنامه نگار و پژوهشگر برجسته کشور اظهارکرد: سابقه روزنامه‌نگاری در ایران طولانی است اما روش آن در گذشته متفاوت بوده است، یادداشت‌ها یا خاطرات شخصیت‌ها و دولتمردان در گذشته روزنامه نامیده می‌شده است.

وی افزود: نخستین روزنامه کشور کاغذ اخبار است و پس از آن وقایع الاتفاقیه به دستور امیرکبیر آغاز به کار می‌کند؛ از همین رو از ابتدا سنگ بنای روزنامه در کشور بد گذاشته شد و روزنامه به ابزاری برای دولتمردان تبدیل می‌شود.

در ادامه ابراهیم حافظی، رییس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۳۰ نشریه در خراسان چاپ می‌شده است که در این بین فقط روزنامه خورشید چاپ برگردان شده است.

وی افزود: در نهایت با توجه به اهمیت روزنامه ادب و به همت سازمان کتابخانه ها تصمیم بر حفظ و نگهداری شمارگان روزنامه ادب به عنوان نخستین روزنامه شهری مشهد گرفته شد و امیدواریم این روند در خصوص سایر روزنامه ها ادامه یابد.

کد خبر 749504

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳