Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در مجلس بیش‌ترین سهم بودجه‌ کشور را به حوزه‌ سلامت و وزارت بهداشت اختصاص داده‌ایم لذا مسئولان مربوطه نیز باید این بودجه را به بهترین نحو مدیریت کنند به عنوان مثال نظام ارجاع و مصرف افراطی دارو نیازمند اصلاح است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، داوود محمدی در همایش بزرگداشت هفته‌ بیمه‌ سلامت که با حضور جمعی از مسئولین استانی ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد؛ با اشاره به خدمات سازمان بیمه‌ سلامت اظهار کرد: بیمه‌ی سلامت یکی از سازمان‌هایی است که در حوزه‌ تکریم ارباب رجوع جایگاه خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مانند یک دماسنج که میزان دمای هوا را اندازه‌گیری می‌کند، دفاتر نمایندگان مجلس نیز می‌تواند سنجه‌ای از رضایت مردم و نوع خدمت‌رسانی به آن‌ها باشند، از این جهت برداشت من به عنوان نماینده‌ مجلس این است که مردم از نوع تعامل و ارائه‌ خدمات بیمه‌ سلامت رضایت دارند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت تحقق دولت الکترونیکی تصریح کرد: در این راستا قدم‌های خوبی در بیمه‌ سلامت و سازمان تامین اجتماعی برداشته شده است، این امر هم در جهت تکریم ارباب رجوع است و هم به شفافیت کمک می‌کند.

محمدی با اشاره به پوشش مناسب بیمه‌ سلامت، اذعان کرد: با این وجود سطح و عمق خدمات بیمه‌ای باید افزایش یافته و خدمات بیش‌تری به دهک‌های پایین ارائه شود، زیرا مراجعاتی از مناطق محروم و روستایی داریم که توان پرداخت هزینه‌ بیمه را ندارند.

این مسئول اضافه کرد: در مجلس بیش‌ترین سهم بودجه‌ کشور را به حوزه‌ سلامت و وزارت بهداشت اختصاص داده‌ایم، مسئولان مربوطه نیز باید این بودجه را به بهترین نحو مدیریت کنند، به عنوان مثال نظام ارجاع و مصرف افراطی دارو نیازمند اصلاح است.

وی با بیان اینکه وضعیت بدهی بیمه‌ها به بخش خصوصی و دولتی مناسب است، تصریح کرد: با این وجود بیمه‌ها دو ماه به مراکز طرف قرارداد بدهی دارند و باید برای این مقدار هم چاره‌سازی کرد؛ زیرا بیمارستان‌ها به دلیل عمل نکردن بیمه‌ها به تعهداتشان دچار مشکلاتی شده‌اند.

اهمیت نقش تشکل‌های مردم نهاد در فرهنگ‌سازی سلامت

در ادامه این مراسم سیده حمیده زرآبادی نماینده‌ مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جایگاه برتر سازمان بیمه‌ سلامت در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها اظهار کرد: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی برقراری عدالت در تمام اقشار است و اگر همه‌ مردم از درمان شایسته و رایگان بهره‌مند شوند، یکی از آرمان‌های انقلاب محقق شده است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته طرح تحول سلامت به تحقق این عدالت کمک کرد، اما در طول زمان کمی از اهداف خود منحرف شد و این تنها به سوءمدیریت یا ضعف‌های قانونی مربوط نمی‌شود.

نماینده‌ مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارهای حوزه‌ سلامت تصریح کرد: از زمان تحقق بیمه‌ سلامت مراجعه به پزشک، مصرف دارو و عمل‌های غیرضروری افزایش یافته است، این نشانگر عدم وجود فرهنگ سازی در زمینه‌ سلامت است.

زرآبادی ادامه داد: باید نقش تشکل‌های مردم نهاد را برای فرهنگ سازی جدی بگیریم و اجازه ندهیم طرح تحول سلامت که ایده‌ درستی بود و زحمات زیادی برای آن کشیده شد، دچار انحراف شود.

این مسئول با بیان نیازهای حوزه‌ سلامت عنوان کرد: تحقق دولت الکترونیک در حوزه‌ سلامت، پزشک خانواده و نظام ارجاع نیازهایی هستند که باید با همکاری نهادها و سازمان‌های مربوط برطرف شوند، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی استان نیز وضعیت خوبی ندارند و بهبود آن به عزم جدی نیاز دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهار داشت: به طور مثال قطعاً هیچ کس نمی‌تواند موضوع آسفالت را منکر شود، درگذشته متوسط آسفالت ۷۰۰ هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزار تن رسیده است و یا همچنین افتتاح پی در پی پروژه‌ها در شنبه‌های امید و افتخار و گشایش‌هایی که در پروژه‌ها اتفاق افتاده است.

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیراً اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال ۱۴۰۲ در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار ۳۰ همت متمم ارائه شده است و امسال حتماً به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم ۸۰ هزار میلیارد تومان فقط به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین‌تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی، همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم می‌باشد.

کد خبر 6090568

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران