Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:39:32 GMT

سبد کالای فرهنگی باید به خرید خانوارها اضافه شود

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۷۳۳۳

سبد کالای فرهنگی باید به خرید خانوارها اضافه شود

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مروارید در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد که هم‌اکنون در سالن‌ همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب، فقط یک فروشگاه کتاب نیست، بلکه نقش گفتمانی نیز دارد و بستری برای ارتباط مولفان و صاحبان اندیشه با مخاطبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما نیازمند توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و اضافه شدن سبد کالای فرهنگی در کنار خرید خانوار هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب بعد از دوماه عزاداری و ‌در آغاز ماه ربیع‌الاول، سعی دارد به آموزه‌های اسلام در خصوص علم‌آموزی و ترویج آن عمل کند.

مروارید در خصوص فعالیت و خدمات نمایشگاه‌ کتاب امسال بیان کرد: مواردی همچون سرای اهل قلم، نشست‌های نخبگانی، جمعه‌های کودک و نوجوان، باغ کتاب، شب‌های شعر و ... در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: از میان حدود ۳۸۰۰ کتاب در نمایشگاه، پنج عنوان کتاب به عنوان کتب برگزیده انتخاب شده که از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی درخصوص تخفیف خرید کتاب در این نمایشگاه افزود: در مجموع، ۴۰ درصد تخفیف داریم؛ ۲۰ درصد از طریق بن و ۲۰ درصد از طریق ناشر.

در ادامه، حسن جعفری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در این نشست با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند کتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه تنها وظیفه علمی، بلکه واجب علمی است، عنوان کرد: بنابراین هرچه در این زمینه تلاش کنیم، به واجب دینی پرداخته‌ایم.

وی ضمن اشاره به توجه اسلام به کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی، تصریح کرد: در دین اسلام، کتاب نقش و جایگاه والایی دارد و معجزه نبی اکرم (ص) نیز کتاب است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در خصوص فواید کتاب‌خوانی عنوان کرد: افزایش آگاهی اجتماعی، ارتقای سطح علمی و آشنایی با تاریخ، فرهنگ و سیاست از جمله فواید این واجب دینی است.

جعفری در انتها تصریح کرد: در سبد هزینه خانواده‌های ایرانی، جایی برای خرید کتاب نیست و امید است که برای خرید کتاب، فضایی باز شود.

کد خبر 4759423

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي کتاب و کتابخوانی حسن جعفری نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام بارش باران سانحه تصادف گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه مرز مهران مشهد شهادت امام رضا ع شهرکرد استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است