Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، میزبان ۵۲ مهمان خارجی و ۳۵۰ مهمان داخلی از ۱۳ استان کشور خواهد بود.

به گزارش ایسنا، احمدرضا احسانی در ستاد استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان که عصر امروز در دفتر معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان برگزار شد،با اشاره به اینکه نمایش‌ های جشنواره بیست و ششم در هفت سالن شهر همدان اجرا خواهند شد، افزود: با هماهنگی های انجام گرفته، هشت شهرستان استان نیز از برنامه های جشنواره استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۲۰ نمایش خیابانی در مناطق محروم و حاشیه شهر اجرا می شود، بیان کرد: در ایام جشنواره، دو تریلی سیار که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به برنامه های جشنواره پیوسته، در دو نوبت صبح و بعداز ظهر چهار نمایش اجرا می کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: از مجموع چهار نمایش، دو نمایش در نوبت صبح و در شهرستانها و دو نمایش در نوبت بعداز ظهر در حاشیه شهر به اجرا می پردازند.

وی تاکید کرد: اجرایی شدن برنامه های حاشیه شهر به همکاری تمامی دستگاه ها نیاز دارد چرا که در صدد هستیم مناطق مختلف شهر را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان درباره فعالیت دبیرخانه جشنواره بیست و ششم اظهار کرد: دبیرخانه جشنواره از اردیبهشت و به طور جدی از شهریور آغاز به کار کرده است و علاوه بر برنامه ریزیهای داوری و گروههای بین المللی، اقدامات اصلی در همدان پیگیری می شود.

وی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را دومین رویداد مهم فرهنگی، هنری کشور پس از جشنواره فجر دانست و گفت: امیدواریم با همکاری دستگاههای استان در برگزاری جشنواره همانند سالهای پیش، جشنواره فیلم کودک را به همدان بازگردانیم.

رئیس جشنواره بیست و ششم با توضیح اینکه تبلیغات شهری از امروز هشتم آبان ماه آغاز می شود، بیان کرد: جدول زمان بندی اجراها در حال آماده سازی است و به زودی اعلام می شود.

در ادامه جلسه ستاد استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، مدیران کل دستگاههای استانی گزارش برنامه ریزیهای خود در جشنواره بیست و ششم را ارائه دادند.

به گزارش ایسنا، بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه با شعار "تئاتر، کودک، طبیعت" و به دبیری مجید قناد برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

از این مجموعه در بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

کد خبر 6090020

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو