Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: متاسفانه دو سوم مساجد و موقوفات انتفاعی در گلپایگان سند ندارد که این یک ضعف است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس نصیرالاسلامی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلپایگان، اظهار کرد: حوزه قرآنی نخستین حوزه کاری سازمان اوقاف است. در شهرستان گلپایگان ۱۵ مرکز قرآنی وجود دارد که کلاس های حفظ قران کریم را برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوزه های حقوقی، ثبتی، فرهنگی و عمرانی سایر بخش های فعال در سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی بابیان اینکه در ماه صفر سخنرانی هایی توسط سخنرانان برجسته در سطح شهرستان برگزار شد،  ادامه داد: حسینیه امامزاده ابراهیم در منطقه درب امامزاده، سرویس های بهداشتی امامزاده سیدالسادات اسفرنجان،  خانه عالم، آبدارخانه و تکمیل آشپرخانه امامزاده علمدار نیوان نار، مرمت کلی آشپرخانه امامزاده سیدالسادات گلپایگان و... از پروژه های است که در دست ساخت است و یا مراحل آن به پایان رسیده است.

نصیرالاسلامی افزود: در حوزه بقاع متبرکه برای ۱۲ پروژه در حوزه عمرانی  ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده که توسط اوقاف و خیرین تامین شده است. در مسجد حجت الاسلام نیز حدود ۱۲۰ میلیون تومان برای مرمت هزینه شده است، اما همچنان نیازمند مرمت است تا این پروژه به اتمام برسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: سهمیه شهرستان گلپایگان برای اخذ سند مالکیت امامزادگان، مساجد، حسینیه ها و موقوفات در سال جاری ۱۲۰ فقره است که تاکنون حدود ۴۰ فقره سند اخذ شده است. متاسفانه دو سوم مساجد و موقوفات انتفاعی در گلپایگان سند ندارد که این یک ضعف است.

نصیرالاسلامی افزود: در سال جاری  سه فقره وقف جدید شامل ۳۰۰ متر زمین زراعی به ارزش ۷۰ میلیون تومان، چهار جریب زمین برای روضه خوانی به ارزش ۸۰ میلیون تومان و یک واحد مسکونی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان برای تبلیغات دینی، در شهرستان گلپایگان به ثبت رسیده است.

وی وقف را چشمه ای همواره جاری دانست و خاطرنشان کرد: در شهرستان گلپایگان ۴۰ امامزاده و ۹۳۷ فقره موقوفه وجود دارد که بزرگترین موقوفه در گلپایگان موقوفه خدیجه خانم با  ۳۱۷ هزار متر مربع و ۱۱۷ فقره مستاجر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موقوفات مساجد وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان منزل در زابل

 سرهنگ  حمید نوری فرمانده انتظامی شهرستان زابل  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زابل، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

 وی افزود: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص گردید ۳ نفر از سارقان سابقه دار اقدام به سرقت در سطح شهرستان می‌نمایند؛ که با شناسایی افراد تشکیل دهنده این باند، ماموران پلیس این شهرستان موفق شدند در دو عملیات هماهنگ، اعضای این باند را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

 سرهنگ نوری با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقدار زیادی لوازم سرقتی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد، اظهار داشت: متهمان در تحقیقات به عمل آمده پلیس به ۱۶ فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهرستان زابل اعتراف کردند؛ و در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضایی گردیدند.

   
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری