Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی شامگاه چهارشنبه ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی جیرفت از برگزاری مانور پدافند غیرعامل با رویکرد پایش آلودگی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ‌های جبالبارز شمالی خبر داد و گفت: با توجه به فصل برداشت مرکبات، اجرای این مانور در هفته پدافند غیرعامل در راستای استمرار و تقویت اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تهدیدات ناشی از آفت مگس میوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی سالاری افزود: هدف از اجرای این مانور تکرار آموزش‌های میدانی و عملیاتی به کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی در زمینه مقابله با خطرات آفت مگس و برآورد میزان آمادگی نیروهای عملیاتی و همچنین هماهنگی آنها در مدیریت حادثه و ارزیابی توانایی کارکنان در مواقع بحران و شناسایی نقاط ضعف و قوت است.
  مدیر جهاد کشاورزی جیرفت تصریح کرد: آفت مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفات مهم، قرنطینه و خطرناک بوده که در صورت کنترل نشدن، این آفت می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.
وی بیان کرد: باغداران با رعایت نکات فنی و دستورالعمل‌های جهاد کشاورزی در امر مبارزه و کاهش خسارت ناشی از این آفت با کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی همکاری کنند.

مگس میوه مدیترانه‌ای از آفات مخرب جهانی است که نسبت به سایر گونه‌های مگس میوه دارای دامنه میزبانی وسیع تری است و می‌تواند بیشترین خسارت را به بار بیاورد، هلو، خرمالو، انجیر، سیب زرد، آلو و گلابی و مرکبات از جمله میزبان‌های این آفت هستند.
حشره مگس میوه به طور معمول تا ۲ ماه زنده می ماند، اما اگر شرایط مساعد باشد تا ۶ ماه هم امکان زنده بودن آنها وجود دارد، وجود میزبان از جمله میوه رسیده در سر درخت یا پوسیده در پای درخت و سرمای هوا بهترین شرایط مساعد برای فعال باقی ماندن آفت مگس میوه است.

مرکز شهرستان جیرفت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل آفات کشاورزی کشاورزی جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی