Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@18:22:07 GMT

۳۰۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۵۰ درمعرض سیل هستند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۷۹۲۴

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس ، دانشمندان نتیجه مطالعات خود را در گزارشی برای نشریه «ارتباطات طبیعت» اعلام کردند مبنی بر اینکه در نیمه دوم قرن بیست و یکم و بعد از آن، انتخاب هایی که امروز می شود، ‌ احتمال قابل شناسایی بودن مناطق ساحلی روی نقشه جهان برای نسل های آینده را مشخص می کند.

براساس مطالعات این دانشمندان، گردبادهای قدرتمند عامل افزایش توفان های مخرب است و افزایش سطح آب دریاها بیش از هر کجا، آسیا را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از دوسوم جمعیت در معرض خطر در چین، بنگلادش، هند، ویتنام، ‌اندونزی و تایلند زندگی می کنند.

دانشمندان در مطالعات خود از نمونه ای از هوش مصنوعی استفاده کردند. به گفته «بن استراس» پژوهشگر اصلی این پروژه و مدیرعامل یک گروه تحقیقاتی در آمریکا موسوم به «اقلیم مرکزی»، پیش بینی های مربوط به ارتفاع از سطح دریا تغییر نکرده، اما وقتی از داده های جدید استفاده می کنیم، ‌ درمی یابیم که افراد بیشتری در مقایسه با آنچه قبلا تصور می شد، در مناطق آسیب پذیر به سر می برند.

پیش بینی ها حاکی است که جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ میلادی به میزان دو میلیارد نفر و تا سال ۲۱۰۰ میلادی یک میلیارد دیگر افزایش می یابد که اکثر این افراد ساکن شهرهای بزرگ ساحلی هستند.

مطالعه این دانشمندان نشان داد که در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر زیر سطوح بالای آب دریا به سر می برند. آب بندها و خاکریزها از برخی از این فراد محافظت می کنند، اما اکثرشان از این امتیاز بی بهره اند.

به گفته «اسکات کولپ» نویسنده مطرح این گزارش ، تغییرات اقلیمی از پتانسیل تغییر شکل شهرها، اقتصادها، خطوط ساحلی و مناطق جهانی را برخوردارند. ۹۱۰۹

در همین حال، حتی کاهش سریع انتشار گازهای گلخانه ای در زمان حاضر، بر روند افزایش سطح دریا در دهه های پیش رو تاثیرگذار است. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل

مجید کوهی گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز روند افزایش دمای هوا به تدریج در سطح استان آغاز شده و انتظار می‌رود تا روز سه شنبه هفته آینده در تمامی مناطق استان در طول روز هوای گرم حاکم شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: بنابراین بیشینه دمای هوا در مناطق شمالی تا ۳۲ درجه سلسیوس و در مناطق مرکزی و جنوبی استان تا ۲۵ درجه سلسیوس خواهد رسید.

او با بیان اینکه برای این مدت سامانه‌ بارشی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود