Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه کارهای که امروز در سیرجان دیدم معتقدم که می‌توانیم آنها را در بازارهای جهانی عرضه کنیم و وزارت خارجه بسیار مشتاق و علاقه مند است این کالاها را در عرصه بین‌المللی عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، غلامرضا انصاری، امشب(۸ آبان) در جشنواره گلیم و پسته استان که با حضور سفرا و رایزن‌های اقتصادی بیش از ۱۵ کشور در سیرجان برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه بعضی از خارجی‌ها باور نمی‌کنند این کشور 30 سال تحت تحریم‌ها و فشارها بوده؛ تصریح کرد: این در سایه ولایت، مقاومت و پشتکار و همت مردم شهید پرور این ملت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 




معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و صنایع دستی شهرستان سیرجان را مورد توجه قرار داد و افزود: وزارت خارجه بسیار مشتاق و علاقه مند است این کالاها را در عرصه بین‌المللی عرضه کند.




وی ادامه داد: کارهای سیرجان بسیار سطح بالا است؛ سفرهای زیادی به کشورهای دیگر داشتم و کارهای که امروز در سیرجان دیدم معتقدم که می‌توانیم آنها را در بازارهای جهانی عرضه کنیم.
 



انصاریان ابراز امیدواری کرد: سازمان‌های بازاریابی و صادراتی در این منطقه تشکیل دهند و این کارها را به سراسر دنیا صادر کنند.

 


 

بر اساس این گزارش، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به همراه سفرا و رایزن های بیش از ۱۵ کشور، عصر چهارشنبه(۸ آبان) وارد سیرجان شده و از کارخانه فراوری پسته جلال آباد که بزرگترین کارخانه فرآوری، شکست و بسته بندی ایران است، بازدید کردند و سپس به دارستان دهکده جهانی گلیم شیرکی پیچ رفتند.

 



در سیرجان 292 ترمینال ضبط پسته وجود دارد که 92 مور آن مکانیزه و 200 مورد دیگر نیمه مکانیزه است.

 



همچنین در طول یکسال 30 هزار مترمربع گلیم شیرکی پیچ با ارزش ریالی 90 میلیارد تومان در شهرستان سیرجان تولید می شود و 17 هزار نفر در این شغل در سیرجان فعالیت دارند.

 




سفرایی از کشورهای تاجیکستان، افغانستان، آفریقای جنوبی، قرقیزستان و بلاروس به همراه رایزن های اقتصادی ۱۰ کشور دیگر به منظور شرکت در جشنواره پسته و گلیم استان کرمان، به مدت سه روز مهمان استان کرمان هستند.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت امام رضا ع سالروز شهادت امام رضا ع ماه صفر امام رضا ع پیاده روی اربعین کانون های مساجد مساجد جهان اردبیل غلامرضا انصاری وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد جواد همت‌پناه، رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه که در راس این هیئت از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در آی هیت بازدید کرد، گفت: ما امروز در آی‌هیت مجموعه ارزشمندی از دستاوردهای جوانان اندیشمند این مرزوبوم را از نزدیک لمس کردیم. در دل آی‌هیت محصولاتی با سطح تکنولوژی بسیار بالا نهادینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در این بازدید آگاهی های گرانبهایی را درخصوص توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بدست آورده‌اند و از این اطلاعات در ماموریت های خارج از کشورشان استفاده خواهند کرد.

رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه اتفاقات خوبی را برای ایران رقم زند.

کد خبر 6093801 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳