Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@02:11:19 GMT

نسبت به معرفی اسلام حقیقی مسئولیم

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۹۲۰۷

نسبت به معرفی اسلام حقیقی مسئولیم

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در جمع شماری از دانش‌پژوهان انستیتوی علوم انسانی – اسلامی آلمان اظهارکرد: تصویری که به نام جریان تکفیری از اسلام در دنیا ارائه می‌شود، دقیقاً قرائتی است که در برابر کربلا و قیام حسینی‌(ع) قرار داشت؛ از این رو، ما به عنوان پیروان مکتب اهل‌بیت‌(ع) مسئولیم تا تصویر حقیقی و قرائت عدالت‌خواه، معنوی و اخلاقی اسلام را به دنیا ارائه نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ظرفیت میلیونی اربعین حسینی‌(ع)، که در سال‌های اخیر در جهان اسلام شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم از این فضای معنوی و نورانی برای سال‌های آینده استفاده کنیم و این توفیق روزافزون مشمول همگان شود.
رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به این که زائران با زیارت خویش، هم‌پیمانی و هم‌عهدی خود را با معهود بیان می‌کنند، اظهار کرد: با زیارت امام حسین (ع) در اربعین، با اهداف بلند و والای حسینی (ع) تجدید عهد و پیمان نموده، حضور فعالانه خود را در لوای پرچم حسینی (ع) نشان می‌دهیم.
عباسی اقامه معنویت، اخلاق و عدالت در عالم را مهم‌ترین هدف قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) دانست و اذعان کرد: پیام عاشورا، جاودان و همیشگی است و دنیای کنونی بیش از پیش به این پیام نورانی نیاز داشته، وظیفه ماست که در ترویج و نشر این هدف والا بکوشیم.
گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمانی انسانی با پیامی جهانی است
رئیس جامعةالمصطفی به سیره هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت ثامن‌الحجج (ع) اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی که با درایت و رهبری امام خمینی(ره) و زحمات و رشادت فراوان ملت ایران به پیروزی رسید، هدف غایی خود را ترویج، نشر و توسعه گفتمان اخلاق، معنویت و عدالت قرار داده است.
عباسی با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمانی انسانی با پیامی جهانی است، اظهارکرد: جامعةالمصطفی به عنوان نهاد علمی و آموزشی فعال در عرصه بین‌الملل، خود را ملتزم به نشر و توسعه تفکر الهی انقلاب اسلامی می‌داند؛ از این رو، در‌های جامعةالمصطفی همواره به روی همه انسان‌ها از ملیت‌ها، قومیت‌ها، زبان‌ها و ادیان گوناگون باز بوده، با افتخار پذیرای مشتاقان معارف ناب الهی است.
وی، ضمن ارائه گزارشی از گستره فعالیت‌های بین‌المللی جامعةالمصطفی، پیروی از مکتب اهل‌بیت (ع) را افتخاری بزرگ دانست و ابرازکرد: جامعةالمصطفی از همه مذاهب اسلامی میزبانی نموده، خدمت به این عزیزان را افتخاری برای خود می‌داند.
رئیس جامعةالمصطفی، نمایندگی این مرکز را در گرگان، از بارزترین مجموعه‌های تخصصی برادران اهل سنت برشمرد و افزود: جامعةالمصطفی فرصت‌های فراوانی برای مشتاقان معارف ناب الهی از ملیت‌ها و ادیان گوناگون فراهم کرده است.
عباسی دانشگاه مجازی را از ظرفیت‌های بالای جامعةالمصطفی در ارائه مبانی دینی توصیف کرد و گفت: دانشگاه مجازی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جدید آموزشی و تکنولوژی‌های جدید مجازی، زمینه‌های مختلفی برای تحصیل، فراگیری و آشنایی علاقه‌مندان با معارف اسلامی فراهم نموده است.
وی مؤسسه الحکمه را از ویژگی‌های بارز جامعة‌المصطفی در توجه به عرصه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی برشمرد و اذعان داشت: نزدیک به چهل‌درصد دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی را خواهران تشکل می‌دهند و این افتخاری برای المصطفی به شمار می‌رود که ظرفیت‌های بایسته‌ای برای تحصیل بانوان ملیت‌های دیگر فراهم نموده است.
عباسی طرح تحول آموزشی المصطفی و ارائه چهارصد رشته و گرایش دانشی را از ظرفیت‌های پیش روی المصطفی معرفی کرد و گفت: سیاست و راهبرد المصطفی، بر احترام به پیروان همه ادیان الهی و ارتباط با مراکز علمی عالم، به ویژه توجه به وحدت امت اسلامی، پایه‌گذاری شده است.
در ابتدای این دیدار رئیس انستیتو علوم انسانی- اسلامی آلمان، از تلاش‌های بین‌المللی جامعةالمصطفی تقدیر و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ۲۴ ساله این انستیتو در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی ابرازکرد: به لطف خداوند، پشتیبانی جامعةالمصطفی و اخلاص همکاران موفق شده‌ایم دانش‌پژوهان فاخری تقدیم عرصه بین‌الملل نماییم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌را با بیان این که دانش‌آموختگی این مجموعه، به منزله فارغ‌التحصیلی نیست، اظهارکرد: نهالی که ۲۴ سال پیش کار خود را آغاز کرد، به تربیت نیروی کارشناس علوم اسلامی متعهد و متخصص منتج‌شده و در کشور‌های آلمانی‌زبان به دست‌آورد‌های ارزشمند معرفتی دست یافته است.
رضوی‌راد با بیان این که همه فعالیت‌های آموزشی مجموعه، به زبان آلمانی صورت گرفته است و در این عرصه، از ظرفیت دانش‌پژوهان بومی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه‌های پژوهشی نیز ۱۶۷ اثر تولید کرده‌ایم که یکی از آنها، مجله پژوهشی دیالوگ در ۳۵ شماره است.
رئیس انستیتو علوم انسانی- اسلامی آلمان تنوع‌بخشی آموزشی مجموعه و بهره‌گیری از عرصه‌های جدید آموزشی را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: در کنار دوره‌های رسمی، دوره‌های فشرده، عمومی و کوتاه‌مدتی نیز برگزار می‌کنیم که این مهم را از یازده سال پیش آغاز کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری قرآن جامعه المصطفی العالمیه علی عباسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) که به دعوت مسلمانان برزیل برای شرکت در همایش بین‌المللی «اسلام؛ دین گفت‌وگو و زندگی» به این کشور سفر کرده است، در حاشیه این همایش، در جمع علما و مدیران مراکز دینی آمریکای لاتین، با اشاره به جایگاه مکتب اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: الحمدالله که خداوند ما را با مکتب اهل‌بیت (ع) آشنا کرد.

وی اضافه کرد: ما با اتفاق بزرگی مواجه شدیم که اسلام در عرصه اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کرد. هیچکس فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ بدهد. با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، فرصتی طلایی برای همه ایجاد شده است.

تبلیغات غربی‌ها علیه مکتب اهل‌بیت (ع)

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) افزود: امروز غول رسانه‌ای در اختیار غربی‌ها است، آنها در صدد هستند که پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) را خشونت‌طلب معرفی کنند، حال آنکه مکتب اهل‌بیت (ع)، مکتب مهر و مهربانی است. همه حرف‌ها برای این است که پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) در مقابل زور می‌ایستند، به همین جهت این نسبت را به شیعیان می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با اشاره به تلاش‌ها برای تحریف اسلام اظهار کرد: ما امروز با تحریف دیگری از اسلام مواجه هستیم. زمانی دشمنان با بیرون کردن کامل اسلام از عرصه‌های اجتماعی و سیاسی به دنبال تحریف اسلام بودند، اما اکنون غربی‌ها به دنبال معرفی اسلام لیبرال هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، وظیفه مهم مبلّغان دینی را معرفی مکتب اهل بیت (ع) دانست و تصریح کرد: اینگونه نیست که سخنان ائمه معصومین (ع) را به راحتی با خواندن چند حدیث بفهمیم. حضرت امیرالمومنین (ع) در روایتی فرمودند: «اَمر (شأن و امامت ما) سخت دشوارتر است؛ و کسی نمی‌تواند (چنان که باید) به آن اقرار کند؛ مگر مَلک مقرّب، یا نبیّ مرسل، یا عبدی که خداوند قلب او را برای ایمان خالص کرده است.»

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی اضافه کرد: ما می‌خواهیم به دیگران بگوییم که اسلامِ اهل‌بیتی چیست. باید جوانان را با مکتب اهل‌بیت (ع) انس بدهیم.

رفتار پیروان اهل‌بیت (ع)؛ معرّف مکتب و اهل‌بیت (ع)

وی افزود: امام موسی صدر، جمله‌ای دارد که خیلی زیبا است. او نقل به مضمون می‌گفت که اگر می‌خواهیم امیرالمومنین (ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم، با خواندن تاریخ یا نقل آیات قرآنی ممکن نیست، چون آنها که قرآن را قبول ندارند. امروزه فقط از این طریق می‌توانیم حضرت امیرالمومنین (ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم که در رفتارمان، نماینده گفتار و کردار امام علی (ع) باشیم. حضرت امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه فرمودند: «وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ»؛ ولی مرا با پرهیزگاری و تلاش (برای پاک زیستن) و عفت و پیمودن راهِ درست یاری دهید. اگر امام علی (ع) به خوبی معرفی شود، محبوب عالم خواهد شد. اگر امام علی (ع) را درست معرفی کنیم، در دنیا چه اتفاقی می‌افتد؟ دیگر ظلم نخواهد بود، توزیع ثروت به صورت عادلانه صورت می‌گیرد، فقر نخواهد بود و اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد.

کد خبر 6092999 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • دهیاران و شوراهای اسلامی در تنگستان مفاخر حوزه خود را معرفی کنند
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم