Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاراندیش با بیان اینکه و هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند بدون تحقیق و پژوهش به پیشرفت همه جانبه و پایدار برسد، گفت: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاههای کتاب افزایش سرانه مطالعه در‌ کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی‌اصغر کاراندیش» شامگاه(۸ آبان) در آئین افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد با بیان اینکه همه می‌دانیم که توسعه و پیشرفت کشور منوط به تحقیق و پژوهش در آن کشور است و هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند بدون تحقیق و پژوهش به پیشرفت همه جانبه و پایدار برسد، گفت:پژوهش و تحقیق نیز زمانی انجام می‌شود که در آن جامعه فرهنگ مطالعه رواج داشته باشد و سرانه مطالعه بالا باشد، اگر بخواهیم به پیشرفت برسیم و به مطالعه توجه نداشته باشیم به طور حتم به توسعه پایدار هم نمی‌رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه مطالعه پایین است، خاطرنشان کرد: اکنون تحقیق و پژوهش جایگاه واقعی خود را ندارد، به این دلیل که یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها باید به امر پژوهش اختصاص پیدا کند اما بیشتر بودجه این دستگاه‌ها به خزانه برگشت داده می‌شود.

 

وی اظهار کرد: ما نیاز به تلاش فراوان داریم تا در حوزه‌های مختلف به ایده‌آل برسیم، فرهنگ در کشور ما مظلوم است و بارها رهبری در مورد اهمیت و جایگاه فرهنگ اشاره کردند که فرهنگ زیربنا است، اما در مقام عمل چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی توجهی به جایگاه فرهنگ ندارند، بنابراین یکی از دلایل مشکلات ما در حوزه‌های مختلف همین است.

 

کاراندیش بیان کرد: شما با هر مسئولی که صحبت می‌کنید می‌گویند که مداوم تلاش می‌کنیم اما در برخی موارد اشکال داریم و به نقطه مطلوب نمی‌رسیم، به این علت است که در حوزه فرهنگ کوتاهی می‌کنیم، امروز مسئله اقتصاد مقاومتی و حقوق شهروندی یکی از مسائل مهم است اما چون در بخش فرهنگ‌سازی آن مشکل داریم در جامعه شکل نمی‌گیرد.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما هنوز در بحث گفتگوها مشکل داریم، چون به حوزه فرهنگ توجه نکرده‌ایم، شما به حضور مسؤولان استان‌ها در جلسات متعدد نگاه کنید، در جلسات اقتصادی همه حضور دارند اما در جلسات فرهنگی حضور کم‌رنگ‌تری دارند و تا وقتی در کشور به فرهنگ بها ندهیم با وجود دستاوردهای مختلف به نقطه مطلوب نمی‌رسیم.

 

کار اندیش با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: حدود ۴۰۰ نمایشگاه در سطح استان‌ها برگزار شده است، هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه‌ها افزایش سرانه مطالعه در‌ کشور است، ایجاد تسهیلات برای اینکه کتاب در اختیار مردم قرار گیرد، همچنین تلاش می‌کنیم کودکان را به کتاب علاقه‌مند کنیم و در هر نمایشگاه کتب جدید را ارائه دهیم.

 

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد دو کار جدی را شروع کرده است، یکی اینکه طرح‌ها و برنامه‌هایی که بتواند در جهت افزایش سرانه مطالعه مؤثر باشد را انجام دهد، یکی از این اقدامات انتخاب پایتخت کتاب ایران است، این طرح سبب شده که تمام بخش‌ها مشارکت داشته باشند و این اقدامی بوده که در ۵ دوره گذشته نتایج خوبی را داشته است.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مطلب دوم بحث جام باشگاه‌های کتابخوانی است، چون علاقه‌مندی باید از دوران کودکی ایجاد شود، طرح دیگر دوشنبه‌های کتابخوانی در مهدکودک است، بحث بعدی انتخاب روستاهای دوستدار کتاب است که نباید از این‌ها غافل باشیم، هر ساله ۱۰ روستای دوستدار کتاب انتخاب می‌شوند و مباحث دیگر از این قبیل در راستای فرهنگ مطالعه در حال انجام است.

 

کاراندیش با اشاره به اینکه ما در بحث حمایت از نویسندگان و ناشرین اقداماتی انجام داده‌ایم که از جمله آن‌ها معافیت‌های مالیاتی و افزایش اعتبارات است، موضوع مهم در زمینه کتابخوانی محتوای کتاب است، اظهارداشت:در وزارت ارشاد به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر بگوییم عنوان کتاب‌ها افزایش پیدا کرده از نظر کمی خوب است اما هدف نهایی محتوای کتاب است، چیزی که جامعه نیاز دارد محتوای مناسب است که ما در این زمینه ضعف و کمبود داریم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام رضا ع ماه صفر امام رضا ع سالروز شهادت امام رضا ع مسجد رحلت پیامبر اسلام زائران پیاده حضرت رضا ع کاروان زائران پیاده خراسان جنوبي معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم افتتاحیه سرانه مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۹۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: این کتاب به قلم دکتر مهدی محمودی کامل آباد عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مهری محمدیان پژوهشگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
رضائی افزود: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در ۱۲۳ صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
در معرفی کتاب آمده است: سؤال پژوهش جایگاهی برتر در شکل‌گیری ساختمان یک پژوهش دارد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران امر تحقیق کامیابی یا ناکامی پژوهش‌ها را وابسته به کیفیت سؤال‌های پژوهش می‌دانند. بررسی شمار زیادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان معماری در ایران نشان می‌دهد که بخش چشمگیری از کاستی‌ها در فرایند پژوهش دانشجویان از کجروی یا ضعف در ساخت و پیکره‌بندی سؤال‌های پژوهش سرچشمه می‌گیرد.
انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.
علاقمندان برای دریافت کتابِ «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به درگاه اینترنتی ۱۶book.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود