Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رهبر گفت: سمپوزیوم « یافته های نوین تعلیم و تربیت » به همت شعبه هرمزگان انجمن مطالعات برنامه درسی در بخش زرآباد شهرستان کنارک برگزار می شود.

دکتر « مریم رهبر »، مسئول آموزش شعبه هرمزگان انجمن مطالعات برنامه درسی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد: این سمپوزیوم با هدف آشنایی معلمان خرید خدماتی و حق التدریسی با یافته های نوین تعلیم و تربیت برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از طراحی آموزشی، روش های تدریس نوین، الگوهای یادگیری، تدریس در کلاسهای چندپایه و ارزشیابی کیفی – توصیفی به عنوان محورهای اصلی این سمپوزیوم نام برد.

 

مسئول آموزش شعبه هرمزگان انجمن مطالعات برنامه درسی ایران عنوان کرد: سخنرانان در این سمپوزیوم اساتید مطرح رشته های تعلیم و تربیت دانشگاهای استان هرمزگان هستند که در انجمن مطالعات برنامه درسی عضویت دارند.

 

رهبر افزود: اداره آموزش و پرورش شهرستان کنارک در برپایی این سمپوزیوم با شعبه هرمزگان انجمن مطالعات برنامه درسی مشارکت دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: سمپوزیوم یافته های نوین تعلیم و تربیت ویژه معلمان خرید خدماتی و حق التدریسی روز سه شنبه(14 اذر ماه  سال جاری) در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش بخش زرآباد شهرستان کنارک برگزار می شود.

 

مسئول آموزش شعبه هرمزگان انجمن مطالعات برنامه درسی گفت: افراد واجدالشرایط متقاضی شرکت در این رویداد علمی، جهت ثبت نام می توانند به اداره آموزش و ‌پرورش بخش زرآباد مراجعه کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به وجود خلاء آموزشی در استان هرمزگان به ویژه مناطق شرقی آن و شهرستان های بخش غربی سیستان و بلوچستان که به هرمزگان متصل می باشند، بیان کرد: یکی از اولویت های شعبه هرمزگان رصد و شناسایی نقاط ضعف و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی در طول سال است.

 

برپایه این گزارش؛ مجوز راه‌اندازی شعبه هرمزگان بیست و سوم اسفندماه سال 95  به تصویب هئیت مدیره انجمن مطالعات برنامه‌ریزی درسی ایران رسید و این شعبه از سال 96 فعالیت‌های خود را در راستای اهداف انجمن  در استان هرمزگان آغاز کرد.

 

گفتنی است؛ انجمن مطالعات برنامه درسی ایران شعبه هرمزگان به منظور برگزاری نشست‌ها، همایش‌های علمی و تخصصی، چاپ خبرنامه، برگزاری کارگاه‌ها، همایش ها، نشست ها و دوره‌های آموزشی و تهیه و ارائه طرح‌های پژوهشی در سطح استان هرمزگان راه اندازی شد.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت امام رضا ع سالروز شهادت امام رضا ع ماه صفر امام رضا ع پیاده روی اربعین کانون های مساجد مساجد جهان اردبیل بخش زرآباد شعبه هرمزگان انجمن مطالعات برنامه درسی ایران شهرستان کنارک سمپوزیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم، ضمن گرامی‌داشتن یاد معلم شهید آیت‌الله مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد، اظهار کرد: اهمیت کار معلم و استاد به‌حدی است که اگر بخواهیم شرایط آینده کشور را بدانیم، باید به شرایط و تلاش امروز اساتید نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه در هر دوره‌ای نسلی که منشأ تحول و پیشرفت می‌شود، ریشه آن در تلاش معلم‌های نسل قبل است، گفت: نسل امروزی که در حال تحصیل است، در آینده نزدیک عهده‌دار مدیریت کشور در همه جهات خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه اهمیت کار تعلیم و تربیت در این است که معلم با انسان، به‌عنوان پیچیده‌ترین موجودات، عالم سروکار دارد؛ تصریح کرد: انسان اشرف مخلوقات است و خداوند او را به‌دست معلمان بشریت سپرده است تا او را رشد بدهند و به کمال برسانند. در رأس معلمان عالم انبیای الهی بوده‌اند که وظیفه داشتند انسان‌ها را از رذائل اخلاقی پاک کنند و به آن‌ها حکمت بیاموزند؛ تا هم خودشان عالم بشوند و هم نسل‌های بعد را آموزش دهند.

امام‌جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه اسلام و قرآن جهل را در مقابل عقل قرار داده‌اند، عنوان کرد: عقل و جهل هر دو جنودی دارند که جنود عقل انسان را به اعلا علیین انسانیت می‌رساند و جنود جهل او را تا پایین‌ترین درجات، تنزل می‌دهد. هنر معلم این است که شاگردان را با کتاب وحی الهی که منشأ همه علوم است آشنا کند و عقل و تدبیر را در او تقویت نماید.

وی افزود: جایگاه تعلیم و تربیت معنوی و آسمانی است و این وظیفه در امتداد مسیر انبیا و اولیای الهی به معلمان سپرده شده است.

حجت‌الاسلام غفوری با یادآوری اینکه قلوب به‌دست خداوند است، اضافه کرد: کار تربیتی با عالم معنا پیوند دارد و معلم باید در این مسیر از خداوند منان استمداد کند؛ زیرا توفیق در تعلیم و تربیت باید از سمت حضرت حق عطا بشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با ذکر این نکته که به‌همان اندازه که تعلیم و تربیت عظیم است؛ مسئولیت آن نیز بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: می‌شود گفت که معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است؛ زیرا امانت‌هایی که به‌دست معلم سپرده می‌شود در عالم هستی بی‌نظیر و بسیار حساس هستند. ما که عهده‌دار این عنوان شده‌ایم در پیشگاه خدا از ما سوال خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که معلم باید با توکل و توسل در کلاس درس حاضر بشود و ضمن به‌کارگیری تمام همت خود اساس کار را از خدا بداند، بیان کرد: حق معلم قابل اداکردن نیست؛ چرا که جنس کار، معنویت محض است. آنچه که حکومت‌ها می‌پردازند صرفاً حق‌القدم معلم است و ارزش آموزه‌های معلم به‌هیچ‌عنوان قابل قیمت‌گذاری نیست.

کد خبر 6091332

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود