Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به گفته ایزدی، مفهوم شهید خدمت در قانون وجود ندارد، اما دولت پیگیر تصویب آیین نامه‌ای برای خدمت رسانی به خانواده این عزیزان توسط هر دستگاه است. تاریخ انتشار: 04:00 - 09 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۳۱۶۷

مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان با بیان اینکه «در هیچ مصوبه قانونی مفهومی به نام "شهید خدمت" وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» گفت:  این لفظ توسط مقام معظم رهبری عنوان و بار‌ها در بیانات ایشان شنیده شد. بنیاد شهید و امور ایثارگران سعی در تبعیت از این گفته ایشان دارند.

ایزدی ادامه داد: افرادی که در حین خدمت کشته می شوند و شهید خدمت هستند، تمهیداتی پیش بینی شد که این افراد در جوار شهدا دفن شوند، اما تسهیلات لازم را از سازمان محل خدمت خود دریافت کنند بنابراین شهدای خدمت تحت پوشش بنیاد نیستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مصادیق شهدایی که در مباحث امنیتی و دفاعی کشور توسط معارضان، دشمنان و ضد انقلاب به شهادت می‌رسند، تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند. همچنین جانبازانی که بر اثر عارضه جنگی به شهادت رسیده یا طبق فرمان مقام معظم رهبریشهید تلقی می‌شوند، از بنیاد خدمات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، دولت پیگیر تصویت آیین نامه‌ای است که به بعضی از افرادی که در حوادث و سوانح خدمت رسانی به مردم جان خود را از دست می‌دهند، عنوان شهید خدمت تعلق گیرد و از همان دستگاه محل خدمت خود تسهیلات به آن‌ها تعلق گیرد.


ایزدی افزود: توصیه می‌کنیم در تهیه این آیین نامه برای ارج نهادن به مقام کسانی که در حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند، تسریع صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: معاون بنیاد شهید نحوه جانبازی‌اش در حادثه تروریستی سال ۸۴ را تشریح کرد

وی در پایان در پاسخ به این سوال که "روزانه چند جانباز و ایثارگر با تلفن شخصی معاون حقوقی بنیاد شهید تماس می‌گیرند؟ " گفت: روزانه نزدیک به ۱۰۰ تماس یا پیامک از سوی ایثارگران دریافت می‌کنم که برای پیگیری مسائل و مشکلات درخواست پیگیری دارند.

مشروح گفت و گوی خبرگزاری میزان با معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در روزهای آتی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنیاد شهید شهید خدمت ایزدی قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند صبح دوشنبه در نشست با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگران در تأمین مسکن، اراضی قابل واگذاری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، بر اساس معرفی از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر به خانواده‌های شاهد و ایثارگر واجد شرایط واگذار خواهد شد.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، زمین را بر اساس ضوابط بنیاد مسکن و دستورالعمل‌های مربوطه به خانواده‌های شاهد و ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن مقاوم بر روی اراضی مسکونی، تسهیلات مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

کد خبر 6097902

دیگر خبرها

  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • چه کسی محجور است؟/ آثار حقوقی شخص محجور
  • یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا