Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:41:11 GMT

۳۳۱ هزار تن محصولات مختلف امسال از گیلان صادر شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۰۱۴۶

۳۳۱ هزار تن محصولات مختلف امسال از گیلان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ‌گیلان گفت: امسال ۳۳۱ هزار تن از کالاهای استان ‌با ارزش تقریبی ۱۸۲ میلیون دلار به خارج استان صادر شده است. ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فرهاد دلق‌پوش شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان گیلان با اشاره به مزیت‌های استان اظهار داشت: ظرفیت کریدور شمال-جنوب، زیرساخت‌های دریایی، دسترسی و تردد در دریای خزر و دارا بودن بزرگترین مرز زمینی و ترانزیتی کشور در واقع گوشه‌ای از ظرفیت‌ها و مزیت‌های گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به صادرات محصولات و اقلام کشاورزی استان به کشورهای حاشیه دریای خزر افزود: توجه به ظرفیت‌های متعدد استان گیلان همواره می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در کشور باشد و حتی اتحادیه گمرکی اوراسیا نیز یکی از ظرفیت‌های مهم است.

دلق‌پوش، پیشینه صنعت در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: توجه جدی به مقوله صنعت بسیار ضروری است و خوشبختانه در طول این سال‌ها در عرصه‌ صنعت و تجارت شاهد اقدامات و گام‌های محکمی در این زمینه بودیم که آمار و ارقام موجود این موضوع را تأیید می‌کند.

بلاتکلیفی در بازار آهن فروشان/ ارزان فروشی فولاد در بازارهای صادراتیبیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه صادر شدمحصول فناورانه‌ای که ایران به اروپا صادر می‌کند

وی با بیان اینکه سهم اشتغال صنعت، معدن و تجارت گیلان، 342 هزار نفر است خاطرنشان کرد: در این راستا 258 هزار نفر در بخش تجارت و هزار و 900 نفر نیز در بخش معدن در حال فعالیت هستند و هم‌اکنون 2 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با اشتغال 82 هزار نفر در گیلان فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صنعت نساجی و ظرفیت‌های در گیلان سخن گفت و افزود: استان گیلان در صنعت نساجی دارای ظرفیت‌های متعددی است اما این صنایع در دهه 80 به دلیل واردات بی‌رویه پوشاک دچار مشکلاتی شد و امروز نیز در حال احیاء صنایع نساجی گیلان هستیم.

دلق‌پوش با اشاره به آمار صادرات کالاهای گیلان گفت: 331 هزار تن از کالاهای استان با ارزش تقریبی  182 میلیون دلار در سال 98 و همچنین921 هزار تن کالا با ارزش ریالی 465 میلیون دلار در سال 97 و حدود 500 هزار تن از کالاها با ارزش ریالی 350 میلیون دلار در سال 96 صادر شده است.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 110 هزار واحد صنفی با 400 هزار اشتغالزایی در گیلان اظهار داشت: در نظام خدمات فنی همواره باید نگاه‌ ویژه‌ای به بنگاه‌های تولیدی مختلف شود.

جلال‌الدین محمد شکریه با اشاره به لزوم توجه جدی به بنگاه‌های کوچک گفت: گاهی اوقات که صحبت از اعطای تسهیلات می‌شود بیشتر نگاه‌ها به سمت بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی بزرگ می‌چرخد در صورتی که بسیاری از بنگاه‌های کوچک نیز در نظام خدمات فنی و توزیع تأثیرگذار هستند.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با اشاره به اینکه امروز نگاه اقتصاد مقاومتی باید تعریف و یگانگی صنف و صنعت باشد تصریح کرد: در حال حاضر اصناف بخش مهمی از سرمایه کشور را در اختیار دارند.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا سه‌شنبه به استان مرکزی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، در ادامه‌ی سفرهای مسئولین ملی به استان مرکزی، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت ماه، میهمان دیار آفتاب است.

حضور در افتتاحیه سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک، نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت استان و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی است.

استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور دارای موقعیت استراتژیکی است که به دلیل استقرار صنایع گوناگون و قریب سه هزار واحد صنعتی، با در اختیار داشتن رتبه‌ی نخست تنوع تولیدات صنعتی از قطب‌های مهم صنعت کشور به شمار می‌رود.

در راستای نهضت احیای واحدهای راکد اقتصادی در دولت سیزدهم، طی دو سال گذشته ۷۲۰ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان مرکزی به مدار تولید برگشتند.

کد خبر 751257

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی