Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس عمومی پلیس مردمی وزارت کشور افغانستان گفت: تنها با همکاری مردم قادر هستیم ناامنی در این کشور را کاهش دهیم و بدون حمایت آنها پلیس قادر به پیشرفت نیست. تاریخ انتشار: 08:36 - 09 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۲۹۳۴

به گزارش خبرگزاری میزان، معین معین رئیس عمومی پلیس مردمی وزارت کشور افغانستان گفت: پس از ایجاد شوراهای مردمی در مناطق مختلف ولایات افغانستان و همکاری‌های گسترده مردمی با نیروهای امنیتی رضایت بخش است و این برنامه نیز در حال حاضر برنامه موثر برای مهار ناامنی در افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: بدون حمایت و همکاری مردمی پلیس موفق نخواهد بود و دستاورد های امروز نیروهای پلیس در افغانستان مدیون همکاریهای شهروندان است.

معین اضافه کرد: در شرایط کنونی افغانستان ایجاد شوراهای مردمی و پلیس مردمی که در آن جامعه روحانیت، فعالین مدنی، شهروندان و کارشناسان نیز نقش دارند و از سوی آنها برای بهبود کار نیروهای امنیتی بخصوص پلیس مشورت‌های خوبی داده می‌شود، سبب شده تا امروز پلیس مطابق با مقررات و قوانین وزارت کشور افغانستان عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: شماره‌های مختلف تماس فوری برای ارتباط با نیروهای امنیتی پلیس از سوی وزارت کشور برای مهار ناامنی و اطلاع رسانی در موارد مشکوک ایجاد شده و این موضوع در مهار امنیت و تخلف در هرات بسیاری موثر بوده است.

از سوی دیگر نیز ژنرال امین الله امرخیل فرمانده پلیس هرات در این مورد گفت: در کنار فعالیت‌های نیروهای پلیس برای تامین امنیت، پلیس مردمی فعالیت‌های گسترده‌ای را برای آگاهی و همکاری‌های با نیروهای امنیتی انجام داده و ارتباط مردم با پلیس و مسوولان ارشد در هرات سبب شده تا در کنار اصلاح رفتار و عملکرد نیروهای امنیتی در شهر ناامنی کاهش یابد.

وی اما خاظر نشان کرد: نیروهای پلیس در هرات در حال حاضر کفاف تامین امنیت در تمامی نقاط هرات را نمی‌کند که حمایت های مردمی و همکاری‌های خوب مردم سبب شده تا در نقاطی که، نیروهای امنیتی کمتر حضور دارند مردم از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

فرمانده پلیس هرات تصریح کرد: با تلاش‌ها و بررسی‌های مسوولان امنیتی در هرات و کمک‌های نهادهای خارجی در سال جدید قرار است تا حوزه 6 پلیس در شهر دوباره آغاز به کند و در این حوزه نیز بیش از 300 سرباز جابه جا خواهد شد تا در قالب گروه ضربتی در مقابل ناامنی ها فعالیت داشته باشد.

شهروندان هرات نیز تاکید دارند که تامین امنیت تنها وظیفه نیروهای امنیتی در هرات نیست و شهروندان در هرات نیز با حمایت و همکاری با پلیس از وقوع ناامنی جلوگیری کنند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان شهروندان هرات نیروهای امنیتی گروه ضربتی هرات مسئولان امنیتی پلیس حوادث ناگوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • (ویدیو) زاکانی هم به کمک گشت ارشاد آمد
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد