Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام شاکر با تأکید بر لزوم ترویج امر ازدواج ‌به همت آحاد مردم اذعان کرد: با توجه به در پیش بودن هفته وحدت، شیعه و سنی باید مراقب اختلاف‌افکنی برخی از افراد در ماه ربیع‌الاول باشند.

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ حلول فرخنده ماه مبارکه و روح‌بخش ربیع‌الاول را تبریک و تهنیت گفت و بر لزوم بهره‌مندی مؤمنین از فیوضات و برکات ارزشمند و سفارش شده این ماه قمری تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان این‌که ماه پرفیض ربیع‌الاول که ماه شادی اهل‌بیت (علیهم السلام) است پس از دو ماه سوگواری و ابراز ارادت به ساحت ائمه اطهار (علیهم السلام) در ماه‌های محرم‌الحرام و صفر المظفر فرامی‌رسد اظهار داشت: حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) فرمودند که شیعیان از زیادی گلِ ما آفریده‌شده‌اند؛ در ایام شادی ما، شاد و مسرور و در ایام غم و غصه ما حزین، دردمند و عزادار هستند.    

امام جمعه اردکان با اشاره به اینکه خاتم‌النبیین، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) سید کائنات، فخر همه موجودات و برترین بنده خداوند تبارک و تعالی هستند خاطرنشان کرد: مهم‌ترین واقعه رخداده در ماه ربیع‌الاول، ولادت باسر سعادت و بابرکت رسول گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) است.

وی به قرار گرفتن برخی از سایر ولادت‌های معصومین و سالروز ازدواج آسمانی پیامبر مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و حضرت خدیجه کبری (سلام‌الله علیها) در سومین ماه قمری اشاره و اذعان کرد: باید در کنار برپایی و برگزاری جشن‌ها و محافل شادی به مناسبت ولادت‌ها و ایام سرور واقع‌شده در ماه ربیع‌الاول؛ ترویج امر ازدواج و سر و سامان گرفتن جوانان نیز در این ماه به همت آحاد و اقشار مختلف مردم موردتوجه قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه استان یزد در ادامه ضمن بیان اینکه اهل‌بیت (علیهم السلام) از پیروان خود خواسته‌اند که در بحث ازدواج همکاری و همدلی کنند و این امر را آسان بگیرند از خانواده‌ها خواست تا در امر ازدواج سخت‌گیری نکرده، تحمل داشته باشند و نسبت به این مسئله با مدارا برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌کفو بودن در ازدواج به معنای تطابق اخلاق و ایمان زن و مرد با یکدیگر است تصریح کرد: رسول گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) در حدیثی گران‌قدر در این رابطه فرمودند که در امر ازدواج، مطلب اصلی موردتوجه باید ایمان و اخلاق باشد.

کارشناس مذهبی بابیان اینکه در برپایی مراسم‌ها و برنامه‌های شادی و جشن گرامیداشت ایام فرخنده ماه ربیع‌الاول نباید مزاحمت برای مردم، سروصدا و انجام اعمال خلاف شرع اتفاق بیفتد افزود: دست‌اندرکاران این محافل در نظر داشته باشند که در جشن‌ها به سراغ اموری که خداوند متعال دوست ندارد و مورد نهی اهل‌بیت (علیهم السلام) نیز واقع‌شده است، نروند.

وی با اشاره به شهادت جان‌سوز حضرت امام حسن عسکری (علیه‌السلام) و آغاز ولایت، زعامت و امامت حضرت صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در هشتمین و نهمین روز از ماه ربیع‌الاول گفت: گاهی برخی از افراد از مناسبت روز نهم ربیع‌الاول برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی سوءاستفاده می‌کنند و در این روز مسائلی را مطرح می‌کنند که علاوه بر عدم رضایت خداوند تبارک و تعالی، امروز به نفع جهان اسلام نیز نیست.

حجت‌الاسلام‌ شاکر با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم تا حربه‌ای را به دست دشمنان ندهیم و در میدان آن‌ها بازی نکنیم ابراز کرد: روز نهم ماه ربیع‌الاول مناسبتی در مورد کشته شدن خلیفه اهل تسنن ندارد بلکه این اتفاق مربوط به سایر ایام است و با توجه به در پیش بودن هفته وحدت، طرح این موضوع حربه‌ای برای اختلاف‌افکنی در بین شیعه و سنی است که همه باید مراقب باشند.

وی بابیان اینکه به تعبیر قرآن کریم، اجر و مزد رسالت پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) محبت و مودت اهل‌بیت (علیهم السلام) است؛ این محبت و مودت را برترین سرمایه فرد مسلمان و شیعه دانست و ادامه داد: محبت و مودت اهل‌بیت (ع) باید در زندگی ما مسلمانان و شیعیان جلوه‌گر باشد. اطاعت از ائمه اطهار (علیهم السلام)، نام‌گذاری فرزندان به نام معصومین و فرزندان اهل‌بیت (ع)، شادی و عزاداری در ایام سرور و حزن اهل‌بیت (ع) و زیارت مضجع شریف آنان جلوه‌هایی از این محبت و مودت محسوب می‌شود.

خطیب جمعه شهر اردکان در پایان با اشاره به اینکه عدم بی‌تفاوتی مسلمانان و شیعیان نسبت به مناسبت‌های مرتبط با اهل‌بیت (علیهم السلام) از دیگر جلوه‌های محبت و مودت ائمه اطهار (ع) است یادآور شد: در روایتی آمده است که محبت به اهل‌بیت (علیهم السلام) در دنیا، لحظه جان دادن، قبر، برزخ، روز قیامت، پل صراط و گردنه‌های سخت آخرت به کمک ما خواهد آمد.

پایان پیام/680

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام رضا ع مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ماه صفر امام رضا ع سالروز شهادت امام رضا ع رحلت پیامبر اسلام کانون های مساجد سبک زندگی اسلامی امام جمعه اردکان ماه ربیع الاول شبستان یزد ربیع الاول هفته وحدت ازدواج آسان ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان که به منظور ارتقا و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه انجام شد، بر اهمیت صلح و سازش و نقش ستاد ملی صبر در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: استقبال مردم استان از ایده‌ها و طرح‌های ستاد ملی صبر بسیار پر رنگ بوده و مردم به صورت خودجوش برای حل اختلاف به صلحیاران مراجعه می‌کنند.

معاون حل اختلاف دادگستری کردستان مراجعه مردم به صلحیاران را در صلح و سازش بسیاری از دعاوی موثر دانست و اعلام کرد: مردم با مراجعه به صلح یاران زمینه سازش در مورد شکابات خود را فراهم کرده‌اند.

اسدی به برنامه‌های ستاد ملی صبر در استان‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: از برنامه‌های ستاد ملی صبر تشکیل هیات‌های صلح در مساجد و تکایا و جذب افراد توانمند و ساماندهی صلحیاران است.

وی اضافه کرد: این مهم تا ساماندهی و تشکیل هیات‌های صلح در تمامی مساجد و اماکن مقدسه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092631

دیگر خبرها

  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه