Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا لیمویی، مدیر مدرسه شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم یکساله کل قرآن کریم امام سجاد(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: در دور سوم مدرسه شبانه‌روزی توانستند 25 نفر از دوره آزمایشی به دوره اصلی راه پیدا کردند.
مسئول شعب بیت‌الاحزان استان قم با اشاره به اینکه دوره آزمایشی این طرح از 20 تیرماه آغاز شد، اظهار کرد: طی پیش‌ثبت نام این دوره 130 نفر نام نویسی کردند که از این تعداد 70 نفر وارد دوره آزمایشی شدند که متقاضی دوره حفظ یکساله شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوره از 20 تیر تا پایان مردادماه برگزار شد که شرکت‌کنندگان در این دوره توانستند حافظ سه تا چهار جزء قرآن شوند.
لیمویی با اشاره به اینکه از 70 نفر، 25 نفر به دوره اصلی راه پیدا کردند، بیان کرد: تاکنون این افراد توانستند حافظ 10 جزء قرآن کریم شوند که در کنار آن نیز با تفسیر آیات و ترجمه آشنا می‌شوند که تا پایان سال تحفیظی یعنی خردادماه سال آینده موفق به حفظ کل قرآن کریم خواهند شد.
وی با اشاره به دوره‌های تابستانه این مدرسه شبانه‌روزی، ادامه داد: طی تابستان علاوه بر دوره آزمایشی مرکز حفظ یکساله، طرح ملی رحله با پذیرش 30 قرآن‌آموز انجام شد که اکثر حافظان توانستند سه تا چهار جزء قرآن را حفظ کنند. همچنین طرح تثبیت محفوظات به صورت شبانه‌روزی در تابستان انجام شد که بر این اساس 20 حافظ کل قرآن مراکز شبانه‌روزی بیت‌الاحزان به مدت دوماه در قم 2 حضور پیدا کردند و به مرور محفوظات پرداختند.
مسئول شعب بیت‌الاحزان در استان قم با اشاره به اینکه مدرسه شبانه روزی از آقایان پذیرش می‌کند، اظهار کرد: در تابستان نیز 170 نفر از بانوان در دوره‌های روخوانی، روان‌خوانی و حفظ حضور داشتند که 150 نفر از آنها حافظ یک تا دو جزء شدند همچنین در ترم پاییز نیز 50 نفر در دوره روزانه حفظ خواهران حضور پیدا کردند.
یادآور می‌شود، مؤسسه بیت‌الاحزان دارای ۹ مدرسه شبانه‌روزی مدرسه ثامن‌الحجج(ع) در مشهد، مدرسه امام رضا(ع) در بیرجند، مدرسه ولیعصر(عج) در تهران، مدرسه امام حسین(ع) در روستای محمد آباد، مدرسه شاه چراغ(ع) در شیراز، مدرسه امیر‌المؤمنین(ع) در صحرا‌رود فسا، مدرسه امام حسن مجتبی(ع) در لای‌خرمی و مدرسه امام محمد‌باقر(ع) در آبادان و مدرسه امام سجاد(ع) در قم است که این مدرسه شبانه روزی با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم و با مشارکت اداره آموزش و پرورش استان دوره‌هایش را برگزار می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرانی مؤسسات قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت گاز استان  از واگذاری 1 هزار و 358 اشتراک رایگان و گازکشی رایگان داخلی 2 هزار و 383 مشترک تحت پوشش نهادهای حمایتی در استان طی سال 1402 خبر داد.

رحمان محمودی گفت: در راستای ایفای بخشی از مسئولیت های اجتماعی شرکت گاز استان  در سال گذشته  1 هزار و 358 اشتراک رایگان به مددجویان نهادهای حمایتی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 752 میلیون ریال واگذار شده است. 

وی گفت:  از این تعداد اشتراک  رایگان واگذار شده، 1157 اشتراک مربوط به مددجویان  کمیته امداد و 201 اشتراک رایگان مربوط به مددجویان  سازمان بهزیستی بوده است.

محمودی با اشاره به گازکشی داخلی 2383 مشترک نهادهای حمایتی استان طی سال گذشته افزود: هزینه گازکشی داخلی این مشترکین حدود 129 میلیارد ریال بوده که به صورت رایگان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: مددجویان نهاد‌های حمایتی که تاکنون از امتیاز و اشتراک رایگان گاز بهره‌مند نشده‌اند، می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از نهاد مربوطه و ارائه آن به شرکت گاز، صرفاً یکبار از واگذاری امتیاز کنتور و اشتراک رایگان گاز استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج