Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید اعظمی، فرزند عزیز و گوهر، یکم فروردین ۱۳۴۵ در علی آباد کتول گرگان در همسایگی شهرستان شاهرود در خانواده‌ای دیندار و متدین متولد شد و در دامان مادری عفیف رشد یافت.

این شهید بزرگوار، تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی ادامه داد و در حالیکه هنوز محصل بود و کمتر از ۱۶ سال سن داشت، اما دیگر تاب ماندن در شهر را نداشت و دفاع از خاک میهن اسلامی را وظیفه‌ای واجب بر دوش خود می‌دانست به همین دلیل با سماجت و پافشاری توانست به عنوان بسیجی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهید والامقام، از کودکی زیرک و چابک بود و در محفل‌های سیاسی و مذهبی حضور پررنگ داشت و به واسطه بصیرت و دانایی که با شرکت در این محفل‌ها کسب کرده بود، با وجود سن و سال کم، درک بالایی داشت و راهی جبهه برای دفاع از میهن اسلامی در برابر تجاوز بیگانگان شد.

شهید اعظمی اولین بار از طرف سپاه سپاه شاهرود تیپ۱۷علی بن ابی طالب(ع) به جبهه اعزام شد و در بخش‌های مختلف مانند بخش تخریب‌چی پا به پای دیگر رزمندگان مردانه و شجاعانه در دفاع از خاک وطن ایفای نقش کرد.

این شهید جلیل القدر، پس از بارها اعزام به جبهه و حدود هشت ماه و ۱۰ روز نقش‌آفرینی در دفاع از خاک وطن، سرانجام در سی ویکم تیر۱۳۶۱ در عملیات رمضان در خاک عراق به همراه دیگر دوستانش شهید شد.

وی در وصیت نامه خود آورده است: پروردگارا، تو خود می‌دانی که ما چقدر مشتاق شهادتیم و نیز می‌دانی که هدف ما شهادت نیست بلکه پیروزی در راه توست.

شهید اعظمی در بخشی دیگر از وصیت‌نامه خود تاکید کرده است: اگر شهید نشدیم، در هر حال پیروزی با ما است، چون تو فرموده‌ای: اِن الله یدافِع عَن الذین آمَنُوا» خداوندا، چه دلیلی بهتر و چه منطقی قاطع‌تر برای جهاد ما که فرموده‌ای:‌ «وَ جاهدوا فی الله حق جهاده» پروردگارا، اینک تو را شاهد می‌گیریم که آگاهانه به مشهد خویش می‌روم برای جهاد در راه تو و در راه دفاع از خاک وطن.

 پیکر مطهر  شهید اعظمی پس از ۱۰ سال در عملیات تفحصی ۱۳۷۳ شناسایی و به خاک وطن بازگشت و در گلزار شهدای شاهرود به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان ایثار و شهادت شهدا جنگ تحمیلی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه  طی 24 ساعت گذشته 47 فلسطینی دیگر شهید و 61 تن دیگر نیز مجروح شدند.

براساس این بیانیه، شمار شهدای نوار  غزه از هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 34 هزار و 535 شهید و شمار مجروحان نیز به 77 هزار و 704 نفر افزایش یافته است.

در این بیانیه با اشاره به وجود اجساد زیر آوارها و کنار جاده‌ها تصریح شد که تیم‌های پزشکی و مسئولان دفاع مدنی به‌دلیل ممانعت نیروهای رژیم اشغالگر نمی‌توانند به پیکرهای برسند.

دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد که تخمین زده می شود بیش از 10هزار شهروند فلسطینی از ابتدای تجاوز به غزه تا کنون زیرا آوار ساختمان های ویران شده مدفون شده اند.

دفاع شهری نوار غزه تأکید کرد که تلنبار شدن هزاران پیکر شهدای حمله وحشیانه اسرائیل به غزه  با فرا رسیدن فصل گرم شروع به شیوع بیمارهای و وبا شده است.

دفاع شهری غزه تصریح کرد که کار بدون تجهیزات لازم برای بیرون کشیدن پیکرهای هزاران شهید یک تا سه سال طول می کشد.

 

دیگر خبرها

  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد