Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@05:15:22 GMT

من هم معتادم

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۰۹۱۸

من هم معتادم

جمعِ من و تلویزیون عجیب است. اما به اصرار «آفرینش» می‌نشینیم روبه‌روی قاب جادویی. همان‌قدر به تلویزیون معتاد است که به موبایل.

رقیه توسلی/

جمعِ من و تلویزیون عجیب است. اما به اصرار «آفرینش» می‌نشینیم روبه‌روی قاب جادویی. همان‌قدر به تلویزیون معتاد است که به موبایل.

ظرفی تخمه آفتابگردان گذاشته‌ایم بینمان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانال‌یابی می‌کند و اجازه می‌دهد موسیقی و اخبار و فیلم و مستند و پیام بازرگانی، شرفیاب شوند توی نشیمن.عنکبوت سیاهی روی دیوار ظاهر می‌شود.

اوضاع نامتوازنی است. سه موجود می‌شویم که دوتایمان بی‌حوصله و راه گم کرده‌اند؛ من و جناب عنکبوت خان. بی‌اختیار بعدِ ساعتی ذهنم پا می‌شود از نشیمن می‌رود بیرون و صد البته پشت بندش خودم.

می‌رویم جای دیگری که دور نیست. کنار کتاب‌هایی که طعمشان شکل همین تخمه بو داده، مشتی است.

عده زیادی به استقبال می‌آیند... برگ اضافی، در جنگل‌های سیبری، گورچین، دُن کامیلو و پسر ناخلف، قلبی به این سپیدی، از کافه نادری تا کافه فیروز... همه شان قبراق و خندان‌اند.

حالم عوض می‌شود، خوش می‌شود... می‌بینم من هم معتادم و اصلاً اعتیاد در خانواده‌مان ارثی است... می‌بینم واقعیت این است که برای دیدن‌های واقعی باید وقت‌هایی را صرف ندیدن کرد... فرقی نمی‌کند آخر شب باشد، قبل از ناهار یا خواب عصرگاهی... فقط باید معتاد بود و چسبید به کتاب‌ها.

در معیت نویسندگان و مترجمان، آن فراغتِ قشنگ رقم می‌خورد برایم. همراه می‌شوم با ماجراجویی که 6 ماه در سیبری کنار دریاچه بایکال زندگی کرده و تجربیات و مکاشفاتش را تعریف می‌کند. بعد، بی پرواز و رزرو هتل، همسفر زن و شوهری می‌شوم و می‌روم تا آلمان. سر از دورهمی اهالی شعر و ادب دهه 40 و 50 هم درمی آورم و اندکی هم با مردمان طنزپرداز دهکده ایتالیایِ بعد از جنگ جهانی دوم گپ و گفت می‌کنم. به این ترتیب تغییر ذائقه اتفاق می‌افتد و می‌شوم آدمیزادِ خرسند.

چند ساعت بعد وقتی دلشاد برمی‌گردم به نشیمن، تلویزیون هنوز روشن است و آفرینش خمیازه کشان سرگرم تعویض کانال‌هاست... هنوز عنکبوت خسته، راه خانه‌اش را پیدا نکرده و چمباتمه زده روی دیوار... و هنوز پاییز برای عده‌ای، چُرت است و چای و هزار راه نرفته.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد صادقی بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

آفتاب‌‌نیوز :

محمد صادقی، بازیگر پس از خروج از ایران هم اکنون در پاریس مستقر است.

محمد صادقی بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود در مصاحبه دیروز خود با بی بی سی اعلام کرد به صورت قانونی از مرز ایران وارد ترکیه شده و هم اکنون در پاریس مستقر است.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • (ویدئو) گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو ۳۵‌های در راه ایران
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد