Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-ما در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی در رابطه با انرژی‌ پایدار بوده‌ایم، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است. با این‌حال، خبرهای دلگرم‌کننده‌ای درباره توسعه یک برگ مصنوعی شنیده می‌شود که می‌تواند منجر به تولید سوخت ترکیبی واقعا پاک گردد.

قدم بسیار مهم در دستیابی به این تکنولوژی، تولید پایدار گاز ترکیبی (syngas)، که متشکل از هیدروژن و مونواکسید کربن است، خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این گاز، در حال‌حاضر به‌طور گسترده‌ای در تولید سوخت‌ها، داروها و سوخت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاز ترکیبی را به چند روش می‌توان تولید کرد، اما آن را معمولا از ترکیب محصولات باقی‌مانده از مواد زغال‌سنگی یا نفتی بدست می‌آورند.

برگ مصنوعی جدید، در آب غوطه‌ور است و انرژی خود را از نور خورشید می‌گیرد؛ هرچند که در روزهای ابری هم می‌تواند کار کند. این برگ قادر به تولید گاز ترکیبی پایدار، بدون انتشار هیچ دی‌اکسیدکربنی در هوا است.

Erwin Reinser، یکی از شیمیدان‌های دانشگاه کمبریج لندن، می‌گوید که: شاید شما تابه‌حال چیزی از گاز ترکیبی نشنیده باشید، اما ما هر روز محصولاتی را مصرف می‌کنیم که با استفاده از آن تولید شده‌اند.

توانایی تولید پایدار گاز ترکیبی، یک گام اساسی در نزدیکی به چرخه کربن جهانی و برقراری یک صنعت شیمیایی و سوخت قابل‌دوام خواهد بود.

برگ مصنوعی جدید، به تقلید از فرایند فتوسنتز موجود در گیاهان، نور، آب و دی‌اکسید کربن ورودی را با یک کاتالیست کبالت به نام perovskite ترکیب می‌کند و در طرف دیگر، به شما هیدروژن و مونواکسید کربن تحویل می‌دهد که بعدا می‌توان از آنها در تولید گاز ترکیبی استفاده کرد.

Virgil Andrei، شیمیدان دیگری از دانشگاه کمبریج می‌گوید که: شما محدود به استفاده از این تکنولوژی، فقط در کشورهای گرم یا تنها در طول ماه‌های تابستان نخواهید بود. شما می‌توانید از طلوع تا غروب آفتاب و در هر نقطه دنیا از آن استفاده کنید.

البته این موضوع، برای آن بخش‌هایی از دنیا که تابش مدوام نورخورشید یا تامین ثابت جریان برق را به‌طور تضمین‌شده ندارند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حالیکه توسعه منابع تجدیدپذیر تولید برق، مانند باد و انرژی خورشیدی، در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است، اما تقاضای انرژی دنیا، بسیار فراتر از برق تولیدشده است و وسایل نقلیه سنگین، کشتی‌ها و هواپیماهای مسافربری، همگی به سوخت‌های پاک‌تر نیاز دارند؛ و این همان جایی است که برگ مصنوعی می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

اعضای تیم تحقیق، درباره تکنولوژی جدید می‌گویند که آنها از بابت کاتالیست‌ها و ترکیب مواد مختلف مطمئن هستند. لذا این موضوع می‌تواند حکایت از یک آینده خوب برای ما داشته باشد. ضمن اینکه، گاز ترکیبی هم ممکن است دیگر به‌عنوان یک مرحله میانی مورد نیاز نباشد و بتوان سوخت پاک بدون کربن را مستقیما تولید کرد.

Reisner گفته که: ما می‌خواهیم به جای اینکه ابتدا گاز ترکیبی را تولید و سپس آن را به سوخت مایع تبدیل کنیم، این سوخت مایع را تنها در یک مرحله، از دی‌اکسید کربن و آب بسازیم.

نتایج مطالعه حاضر، در مجله Nature Materials چاپ شده است.

آی تی رسان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس انجمن روابط عمومی ایران اظهار کرد: روابط عمومی برای تصمیم‌گیرندگان تصمیم‌ساز است و پایه‌ی اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است.

خسرو رفیعی، پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ماه، در سمینار تخصصی هوش مصنوعی مولد روابط عمومی که توسط انجمن روابط عمومی آذربایجان‌شرقی و اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، گفت: یکی از وظایف روابط عمومی ارتباط دوستی است چرا که باید سعی کنیم با دوست داشتن همدیگر زندگی آرامی ایجاد کنیم .

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای زندگی و دوستی به روابط عمومی نیاز داریم، افزود: روابط عمومی در ایران علم ناشناخته‌ای است و بسیاری از مردم فکر می‌کنند کار آن، تشریفات و تبلیغات است اما روابط عمومی‌ها مسئولیت سنگینی دارند و باید دائم افکار سنجی و تولید محتوا کرده و برای مدیران برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: روابط عمومی علم پیچیده‌ای است و مانند تبلیغات به زودی دیده نمی‌شود و برای شناخته شدن و انجام کار مثمر ثمر نیاز به زمان دارد.

رفیعی گفت: روابط عمومی‌ها در بخش خصوصی بسیار مهم هستند چراکه یک مجموعه بدون شناخت مسائل روز و نبود روابط عمومی شکست می‌خورد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ابزارهای روابط عمومی، هوش مصنوعی است که اگر آن را یاد نگیریم ناگهان صد سال از دنیای پیشرفته عقب می‌مانیم، تاکید کرد: امیدواریم با راه‌اندازی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی بسیاری از مشکلات آسان شود اما جای سوال است که آیا هوش مصنوعی می‌تواند احساسات را بومی سازی کند؟

جعفر محرم پور، دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این سمینار گفت: مجموعه‌های ما چیزی جز روابط عمومی نیستند تلاش و تقلا در تمام ارگان‌ها بدون روابط عمومی و رسانه خروجی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: گردش اطلاعات و محتواها در جامعه‌ی امروزی به همت روابط‌عمومی‌ها است و ما برای تقویت نقش آن و رساندن روابط عمومی به جایگاه درست مبتنی بر فرهنگ خودمان تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فعل و انفعالات صورت گرفته در تمام دستگاه‌ها جز با تلاش روابط عمومی‌ها معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند، افزود: تا زمانی که حوزه تولید محتوا به ابزاری مثل هوش مصنوعی و ابزارهای مشابه مجهز نشود کارکرد ما از دست می‌رود. 

محرم‌پور اذعان کرد: اگر یک روزی می‌گفتند بازاریابی فلسفه جاری در مجموعه است به نظر من اکنون روابط عمومی هم یک فلسفه جاری در کسب و کارها است که اگر ما به این فلسفه اعتقاد نداشته باشیم به کسب و کار نیز نگاه صحیحی نداریم.

عادل میرشاهی، مدرس دانشگاه نیز در ادامه‌ی این سمینار گفت: روابط عمومی‌ها باید در تولید محتوا یک سری قوانین و تکنیک‌ها را رعایت کنند، برای توسعه سایت نیاز به دانشی به نام هوش مصنوعی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تولید محتوا هوشمندانه و خلاقانه داشته باشید.

وی ادامه داد: پرامپت درخواستی است که شما برای هوش مصنوعی ارسال می‌کنید و آن سرویس هوش مصنوعی با بررسی درخواست شما، چیزی که می‌خواهید را می‌سازد و به شما تحویل می‌دهد. اگرچه کار بسیار راحت و آسانی است اما برای کار اصولی نیاز به تخصص و دستورالعمل‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه در پرامپت نویسی چند تکنیک وجود دارد، گفت: اولین تکنیک آزمون و خطا است زمانی که دستوری می‌دهید ممکن است اشتباه کند در این زمان باید با دستور مجدد به آن اجازه‌ی اصلاح بدهید. 

وی افزود: هوش مصنوعی با الگو، دستور العمل و استفاده از داده‌ها کار می‌کند که ساده نویسی باید در آن رعایت شود چرا که با کار پیچیده درست عمل نمی‌کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر