Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:25:18 GMT

بیماری‌های جشم و روش‌های درمان آن

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۰۹۶۱

بیماری‌های جشم و روش‌های درمان آن

بیشتر افراد حداقل یک بار در طول زندگی خود مشکلات مربوط به چشم را تجربه می‌کنند که بعضی از آن‌ها جزئی است و بعضی دیگر به مراقبت‌های ویژه نیاز دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چشم یکی از اندام‌های حساس و حیاتی بدن انسان است، بنابراین هر مشکلی مربوط به آن را باید جدی گرفت. در ادامه به بررسی بعضی از بیماری‌های چشمی و راهکارهای درمان آن می‌پردازیم:

شب‌کوری

اگر هنگام رانندگی در شب به راحتی نمی‌توانید ببینید یا پیدا کردن مسیر در تاریکی برایتان دشوار است، احتمالا دچار شب کوری هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک‌بینی، آّب مروارید، قوز قرنیه و کمبود ویتامین A از جمله دلایل ابتلا به شب کوری است. پزشکان می‌توانند به بهبود  این بیماری کمک کنند، اما برخی افراد نیز با این مشکل به دنیا می‌آیند و یا به دلیل  بیماری‌های شبکیه چشم به آن مبتلا می‌شوند که معمولا در این صورت درمانی ندارد.

تنبلی چشم

تنبلی چشم زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از چشم‌ها به درستی کار نمی‌کند، بنابراین دید و بینایی آن چشم ضعیف‌تر است. به ندرت پیش می‌آید که هر دو چشم به تنبلی چشم دچار شود که به این وضعیت "آمبلیوپی دو طرفه" می‌گویند. معمولا این بیماری در میان نوزادان و کودکان دیده می‌شود، اما در میان بزرگسالان نیز وجود دارد. تشخیص به موقع کمک زیادی به درمان بیماری می‌کند. روش‌های درمانی تنبلی چشم شامل استفاده از عینک اصلاحی، محافظ چشم یاراهکارهای دیگری است که کودک مجبور شود از چشم تنبل خود برای دیدن استفاده کند.

انحراف چشم

انحراف چشم به وضعیتی گفته می‌شود که در آن فرد هنگام مشاهده اشیاء از هر دو چشم خود استفاده نمی‌کند. این اختلال زمانی رخ می‌دهد که حرکت چشم‌ها با هم هماهنگ نباشد. در واقع انحراف چشم خود به خود برطرف نمی‌شود، بلکه فرد مبتلا باید برای درمان آن به چشم پزشک مراجعه کند. راه‌های درمان این بیماری شامل استفاده از قطره چشم، بستن چشم قوی‌تر، ورزش عضلات چشم، استفاده از عینک منشور دار و در نهایت عمل جراحی می‌شود.

کور رنگی

اگر فردی نتواند رنگ‌های خاص را ببیند و یا تفاوت بین رنگ‌ها را تشخیص دهد، به کور رنگی مبتلا شده است؛ زمانی که این بیماری خیلی وخیم باشد، فرد همه چیز را با سایه خاکستری مشاهده می‌کند. بیشتر افرادی به طور مادرزادی به این مشکل دچار شدهاند و یا ممکن است در اثر مصرف داروها یا ابتلا به بیماری‌های خاص به آن مبتلا شده‌ باشند. متخصص چشم با یک آزمایش ساده متوجه وجود کوررنگی در افراد می‌شود؛ البته اگر این مشکل مادرزادی باشد، قابل درمان نیست، اما استفاده از عینک‌ و لنزهای خاص به این افراد کمک می‌کند تا تفاوت بین رنگ‌های خاص را تشخیص دهند.

کد خبر 393544

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اختلالات بینایی بیماری های چشمی تنبلی چشم انحراف چشم شب کوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پروانه کریم‌زاده با اشاره به بیست و چهارمین همایش مغز و اعصاب کودکان که با محوریت کاربرد هوش مصنوعی در طب اعصاب کودکان در تهران درحال برگزاری است، گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از ۶۰ درصد  بیماری های اعصاب کودکان،  درمان می‌شود.

اشرفی فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان هم گفت: بیشتر بیماری‌های اعصاب، بیماری هایست که با دارو و گاهی بدون دارو درمان می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان افزود: برای نخستین بار بیماری‌هایی که تصور نمی‌شد در ایران باشد، تشخیص داده شد و یک گروه بین المللی به تشخیص و درمان بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان کمک خواهد کرد.

محمد مهدی ناصحی فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان نیز گفت: در این همایش علاوه بر طرح بیماری‌های شایع و روش‌های درمان آن، بروز رسانی دانش‌ها در این زمینه نیز مطرح خواهد شد.

احمد آبادی دیگر فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان نیز درباره همایش مغز و اعصاب کودکان گفت: دراین همایش ۱۵ پنل علمی طراحی شده که با حضور استادان مجرب و جوان برگزار می‌شود و شرکت کنندگان از آخرین دستاورد‌های علمی آگاه می‌شوند.

بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان از دیروز چهارشنبه در مرکز قلب تهران به میزبانی ­دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد و تا دو روز آینده­ ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • علائم فشار خون بالا
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟