Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد با تقویت سیستم ایمنی بدن خود می‌توانند از ابتلا به بیماری‌های شایع در فصل سرما در امان بمانند.

به گزارش شریان نیوز، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره عوامل موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن اظهار کرد: برای تقویت سیستم ایمنی بدن رعایت تعادل و تنوع در رژیم غذایی ضروری است؛ به عبارتی فرد برای اینکه سیستم ایمنی قوی داشته باشد، باید از همه گروه‌های غذایی به مقدار کافی در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کند و ورزش منظم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: یکی از ویتامین‌های موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن، ویتامین C است که در سبزی‌ها و میوه‌های تازه یافت می‌شود. سبزی‌ها و میوه‌ها هرچه تازه‌تر تهیه و زودتر مصرف شوند، ویتامین C موجود در آن‌ها بیشتر است. از دیگر ویتامین‌های مفید در تقویت سیستم ایمنی بدن، ویتامین E است. این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، از تخریب غشای سلولی جلوگیری می‌کند و در کنترل بیماری‌ها، پیشگیری از ابتلا به آن‌ها و کاهش التهابات بدن بسیار موثر است.

منابع سرشار از ویتامین E

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره منابع سرشار از ویتامین E افزود: از منابع سرشار از ویتامین E می‌توان به انواع آجیل‌ها مانند تخمه، پسته، بادام، فندق و روغن‌های گیاهی مایع مانند روغن آفتابگردان اشاره کرد.

جوزدانی تاکید کرد: ویتامین‌های B۶ و B۹ (اسید فولیک) هم در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند. ویتامین B۶ در واکنش‌های درون سلولی نقش دارد و از این جهت به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این ویتامین در انواع گوشت‌ها مانند گوشت مرغ و ماهی، موز، نخود فرنگی، سیب‌زمینی و میوه‌ها و سبزی‌های مختلف به وفور یافت می‌شود. اسید فولیک علاوه بر اینکه در واکنش‌های درون سلولی نقش دارد، در خونسازی هم موثر است. از منابع سرشار از اسید فولیک می‌توان به سبزی‌های برگ سبز، میوه‌های تازه و مواد غذایی غنی شده با اسید فولیک اشاره کرد.

او تصریح کرد: روی و آهن هم در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر دارند که روی در گوشت و لبنیات به وفور یافت می‌شود. آهن موجود در منابع حیوانی مانند گوشت هم، آهن هِم (آهن ۲ ظرفیتی) است که بدن آن را در مقایسه با آهن موجود در گیاهان (آهن سه ظرفیتی) راحت‌تر جذب می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به نقش ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی بدن، گفت: ویتامین A به شکل پیش ماده ویتامین A مانند بتاکاروتن در سبزی‌هایی مانند اسفناج، شلغم، هویج و کدو حلوایی یافت می‌شوند که بتاکاروتن موجود در این سبزی‌ها زمانی برای بدن قابل جذب هستند که آن‌ها به شکل پخته مصرف شوند. ویتامین D هم یکی دیگر از ویتامین‌های موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن است که در فصل سرما به علت کمتر بودن نور خورشید، کمبود آن بیشتر احساس می‌شود. از منابع سرشار از ویتامین D می‌توان به لبنیات غنی شده با این ویتامین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: سریعترین درمان سرماخوردگی را از این اکسیر طبیعی بخواهید

جوزدانی اظهار کرد: سلنیوم هم از مواد معدنی مهم در تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماده معدنی در منابعی مانند ماهی، سیر، کلم بروکلی و گردو وجود دارد.

او یادآوری کرد: کمبود هر یک از این ویتامین‌ها و مواد معدنی ذکر شده در تضعیف سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند

به گزارش خبرآنلاین،زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذاهای گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901491

دیگر خبرها

  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • چند روش ساده برای تقویت مو