Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@11:01:34 GMT

بسته شدن حساب‌ بانکی برخی ایرانیان مقیم مالزی

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۱۲۲۱

خبرگزاری رویترز مدعی شده است که دو بانک مالزیایی، حساب‌های ایرانیان مقیم این کشور را مسدود کرده اند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از چند منبع آگاه از جمله یک مقام دیپلماتیک در سفارت ایران در مالزی مدعی شده است که در ماه های اخیر حساب تعدادی از حساب‌های بانکی مربوط به ایرانیان مقیم این کشور مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که می‌تواند نشان دهنده تشدید فشارهای تحریمی آمریکا بر روابط بانکی شهروندان ایرانی خارج از این کشور باشد.

بهرنگ صمدی که یکی از ۱۰ هزار ایرانی مقیم مالزی است می‌گوید در ماه اوت ( مرداد) متوجه شده است بانک " سی آی ام بی CIMB " حساب بانکی ۱۴ ساله وی را مسدود کرده است.

وی افزود: در کشورهای غربی، مشکلی برای افتتاح حساب وجود ندارد بلکه آن ها معمولا به انتقال وجوه بالا حساسیت نشان می‌دهند.

به گفته این شهروند ایرانی، به دنبال اخطار قبلی بانک وی موجودی حساب خود را زود تر از مسدود شدن برداشت کرده است؛ هر چند که امکان دسترسی به حسابش از طریق اینترنتی را داشته است.

با وجود تحریم های آمریکا بر علیه ایران به بهانه برنامه هسته‌ای این کشور، مالزی روابط دیپلماتیک خوب خود با ایران را حفظ کرده است و هفته گذشته روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد با یکدیگر دیدار و راه‌های تقویت همکاری ها را بررسی کرده‌اند.

هنوز مقامی از وزارت خزانه‌داری آمریکا یا دولت مالزی حاضر به پاسخ در خصوص سوال رویترز در مورد مسدودی حساب ها نشده است. بسیاری از ایرانیان مقیم مالزی گفته‌اند اخطارهایی از طرف بانک های " CIMB" و " RHB" دریافت کرده‌اند.

طبق ادعای رویترز، بانک " CIMB" در یادداشت ارسالی خود به مشتریان ایرانی آورده است: متاسفیم از این که باید به شما اطلاع دهیم که نمی توانیم به روابط بانکی با شما ادامه دهیم. بانک مالزیایی هنوز دلیلی برای این تصمیم خود اعلام نکرده است اما برخی از اشخاص، این مساله را مرتبط به تحریم‌ها می دانند.

بنابر ادعای رویترز، سفارت ایران در کوالالامپور در ایمیلی به رویترز گفته که در حال تلاش برای حل این مساله است. پیشتر گزارش‌هایی درباره مسدود شدن حساب برخی ایرانی‌ها در دیگر کشورها مانند عمان و گرجستان نیز منتشر شده بود که پس از مدتی اوضاع به شرایط نرمال بازگشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سعد حریری عبدالله قرداش فیلم مطرب گام چهارم قیصر امین پور خانه پدری دانشگاه افسری امام علی بسته شدن حساب بانکی ایرانیان مقیم مالزی سعد حریری عبدالله قرداش فیلم مطرب گام چهارم قیصر امین پور خانه پدری دانشگاه افسری امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد روستا ظهر پنجشنبه در نشست با بانک‌های استان در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

روستا اظهار داشت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور، ۵۵ درصد و در استان ۶۲ درصد است که این امر نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

روستا یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله سی سخت، دچار خسارت شدند، ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است و پیگیری برای اختصاص اعتبار به این واحدها انجام شده است.

کد خبر 6095034

دیگر خبرها

  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران