Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکنام حسینی پورگفت: ناشران به عنوان حلقه واسط بین نویسنده و جامعه مخاطب، باید نقش دروازبانی را به خوبی ایفا نموده و از انتشار کتاب های بی محتوا جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛حسینی پور در دیدار با فعالان حوزه کتاب لرستان  با اشاره به ظرفیت لرستان در حوزه تالیف و نشر کتاب،اظهار کرد: بنا بر آمار در حال حاضر ۲۹ ناشر در لرستان پروانه انتشار دارند و از ابتدای انقلاب تا کنون ۱۵۶۸ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده که آمار مطلوبی است اما ظرفیت استان بیش از این تعداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: جلوگیری از انتشار کتاب های که محتوای آن کمکی به نیازهای جامعه نمی کند باید در گام اول توسط ناشران صورت بپذیرد و در این راستا ایفای درست نقش دروازبانی توسط ناشران می تواند بسیار کارساز باشد.

حسینی پور تصریح کرد: در طول دو سال گذشته و به دنبال تحقق شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه "ایران فقط تهران نیست" طرح های توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را به استانها سوق داده ایم و در همین راستا هم اینک خبرگزاری کتاب ایران در هجده استان فعال است تا فعالیت های این حوزه در استان ها را به خوبی در سطح کشور منعکس کند.

او بیان کرد: به دنبال اجرای طرح عصر کتاب در استانهای کشور هستیم تا از این طریق مفاخر فرهنگ مکتوب در استانها مورد تجلیل قرار گرفته و از حمایت های ویژه برخوردار شود.

مدیر عامل خانه کتاب ایران  با اشاره به  تخصیص یارانه به کتابفروشی های مناطق کم برخوردار، خاطر نشان کرد: برای حمایت از کتابفروشی های مناطق کم برخوردار، آمادگی داریم یارانه های لرستان را افزایش دهیم اما این کار نیازمند تلاش بیشتر کتابفروشی ها در جهت جذب هر چه بیشتر این یارانه ها است.

او ضمن اشاره به افزایش سیصد درصدی خرید کتاب از ناشران و مولفین استان در دولت تدبیر و امید، یادآورشد: در راستای حمایت از ناشران و مولفین کشور، علاوه بر اختصاص بن های حمایتی و بیمه فعالان حوزه کتاب، مقدمات اختصاص وام بانکی به این قشر، با بانک صادرات ایران صورت پذیرفته و انشاالله در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

حسینی پورگفت: آمادگی برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی مانند ویراستاری و صفحه آرایی در لرستان را داریم و در صورت اعلام نیاز این کار را انجام خواهیم داد.

 

بیشتر بخوانید: صالحی امیری: دولت تدبیر و امید، دولت صداقت، شفافیت، ایثار و مقاومت است/ با مقاومت ملت از این پیچ سخت عبور خواهیم کرد چه کسانی از انحصار صداوسیما دفاع می‌کنند؟

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب ایران جامعه خانه کتاب دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار دوم عرشه ابوطالب مطلبی صبح یکشنبه در سیزدهمین میز تخصصی ناشران کتاب با تبریک عملیات قاطعانه وعده صادق توسط نیروهای مسلح افزود: این عملیات سبب شد تا نیروهای نظام و مسلح نیز مقتدرتر و شجاع‌تر شوی با اشاره به اهمیت کار ناشران گفت: در نیروهای مسلح به این حوزه توجه خاصی شده است واعتبارات خوبی به حوزه پژوهش توجه شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت خوبی در حوزه چاپ و نشر داریم و به مؤلفان نیز بدهی چندانی نداریم، برای فعالان این حوزه آرزوی موفقیت کرد.

یوسفی مدیر حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه دریایی نوشهر نیز با اشاره به این با هزار جلد کتاب در قالب ۸۰ عنوان در نمایشگاه بین المللی کتاب سال قبل شرکت کردیم، گفت: طرح جلد ۱۸ عنوان کتاب تهیه شد.

وی از تصویب ۹۰ عنوان کتاب در فاز ۹ خبر داد و گفت: چاپ هزار جلد کتاب عکس طبیعت نوشهر از جمله اقدامات است.

وی با اظهار اینکه ۹ نشریه در دانشگاه منتشر می‌شود، گفت: رفع مشکل واگذاری اعتبار در حوزه تألیف و نوسازی تجهیزات چاپ، بازنگری دستورالعمل حق تألیف و ویراستای، عدم واگذاری کاغذ یارانه‌ای، عدم وجود ردیف اعتباری مشخص از جمله مشکلات است.

کد خبر 6090525

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم