Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام صدر با بیان‌اینکه اسلام با شادی توام با موازین شرع مخالفتی ندارد، گفت: شادی هم باید به ما در عبودیت کمک کند لذا مومنین در شادی‌ها به احکام و آموزه‌های دین توجه کنند.

حجت الاسلام «جلال صدر» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به الزامات مورد توجه در ماه ربیع الاول و شادی در اسلام، اظهار کرد: اسلام با شادی کردن هیچ مخالفتی ندارد، چه در ماه ربیع و یا در دیگر ماه ها، اما نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، آن است که اگر می خواهیم به مقام بندگی خداوند برسیم در سه زمینه باید خودمان را رشد دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) تصریح کرد: نکته اول آن است که اعتقاداتمان را تقویت و دانسته هایی را که مربوط به اصول دین است، رعایت کنیم، نکته دوم اینکه ما نیاز به اخلاقیات داریم تا این بندگی در ما تقویت شود، نکته سوم توجه به احکام دینی است که لازم است مورد توجه مومنین در شادی ها قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: در احکام دینی آمده است که شاد باشید اما رعایت مسائل شرعی را نیز بکنید، یعنی با ملاحظه مسائل شرعی  اگر این شادی و نشاط اتقاق بیافتد، هیچ اشکالی ندارد، مضاف بر آن انسان می تواند از راه های مورد تایید دین شاد باشد، چه اشکالی دارد، یک مداح در مسجد موجب نشاط و شادی مردم شود و اشعار زیبا را در مدح اهل بیت(ع) بخواند.

 

این کارشناس دینی تاکید کرد: برگزاری جُنگ های شادی با رعایت موازین شرعی و حفظ حرمت در مساجد می تواند اتفاق بیافتد و هیچ اشکالی نیز ندارد زیرا که در سیره و روش پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) نیز آمده  است که این بزرگواران با دیگران مزاح و شادی می کردند، اما در این مزاح و شادی دو نکته مهم را مد نظر داشتند: اول آنکه در مدار شرع حرکت می کردند و نیز هیچ وقت با افراد، برخوردی نمی کردند که باعث آزردگی و تکدر خاطر شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی با هماهنگی مدارس و مراکز فرهنگی اطراف مسجد و با رعایت مسائل شرعی هیچ ایرادی ندارد، زیرا اگر ورزش همراه با نشاط و تخلیه انرژی باشد، می تواند مقدمه شادی و نشاط  شود.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت امام رضا ع ماه صفر سالروز شهادت امام رضا ع کانون های مساجد مساجد جهان سبک زندگی اسلامی امام رضا ع مسجد تراز اسلامی ماه ربیع الاول مسجد طراز اسلامی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور عفاف و حجاب با حضور فرمانده انتظامی کل کشور در صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگاری در این مراسم ضمن مطالبه از قوای سه گانه برای اجرای قانون گفت: هرچه زودتر باید قانون الزام حجاب تصویب و در اختیار دولت و سایر نهاد‌ها قرار گیرد، قوه قضاییه همچنان که با مفسدان اقتصادی و ناقضان امنیت مقابله می‌کنند باید با بی حیایی هم مقابله کنند.

وی با بیان اینکه همه باید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند، تصریح کرد: اسلام تماشاچی نمی‌خواهد، مردم تماشاچی شدند که دستان علی بسته شد و زینب کبری به اسارت رفت، تا بی حیایی در جامعه می‌بینیم باید با قول لین و محکم تذکر داد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه دزدی و بی حیایی هر دو خلاف قانون است، اذعان داشت: قانون اسلام و قانون جمهوری اسلامی رعایت حجاب و عفاف است پس باید رعایت کرد.

وی در پایان بیان کرد: همه مردم، اصناف و قوای سه گانه باید در کنار نیروی انتظامی باشیم تا مبارزه با بی عفتی و بی حجابی هم به نتیجه برسد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم سخنرانی سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور و دکلمه خوانی دختر شهید آقازاده در وصف شهدا و وصیت شهدا نسبت به حجاب و عفاف بود.

دیگر خبرها

  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است