Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۲هزار نفر سهم استان کرمانشاه از طرح یارانه دستمزد است گفت: طرح یارانه دستمزد زمینه فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است. ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

حسن عزیزی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه یارانه دستمزد یکی از طرح‌های دولت در راستای سیاست‌های رونق بازار کار است که در استان کرمانشاه به مرحله اجرا درآمده است عنوان کرد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ‌کننده تا سقف 12 ماه است و میزان یارانه دستمزد، معادل 30 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه هدف از اجرای طرح یارانه دستمزد  کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال دانست  و بیان کرد: افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار از دیگر اهداف اجرای طرح یارانه دستمزد است.

وی با اشاره به اینکه مسأله اصلی کشور، اشتغال جوانان و طیف سنی زیر 35 سال است عنوان کرد: سهم استان کرمانشاه از طرح یارانه دستمزد 2027 نفر است که در شهرستان کرمانشاه 1098 نفر یعنی بیش از 50 درصد از سهمیه ابلاغی به استان را شامل شده است.

کدام استان‌ها مشمول طرح یارانه دستمزد می‌شوند؟طرح یارانه دستمزد در 3 شهرستان خراسان جنوبی اجرایی می‌شودشریعتمداری: کارآفرینان 30درصد یارانه دستمزد می‌گیرند

عزیزی با اشاره به اینکه جذب سریع جویندگان کار واجد شرایط در بنگاه‌های اقتصادی به منظور بهره مندی کارفرمایان از طرح یارانه دستمزد باید محقق شود: به منظور افزایش قابلیت جذب و اشتغال فارغ التحصیلان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی نیز دولت در قالب طرح کارورزی بر اساس موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال  98 تعداد 3850 فرصت شغلی برای استان کرمانشاه پیش بینی شده است.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه سهم شهرستان کرمانشاه در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در سال 98 را 1241 نفر عنوان  کرد و گفت: انتظار می رود در فرصت باقیمانده تا پایان سال با اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی و متولی ایجاد اشتغال این مهم تحقق یابد.

وی بیان کرد: احراز عدم اشتغال به کار نیروی کار شغل اولی یا اثبات صوری بودن اشتغال به کار وی در کارگاه براساس گزارش بازرس تامین اجتماعی یا بازرس کار، احراز بطلان، فسخ یا خاتمه قرارداد کار شغل اولی در مراجع ذی‌صلاح و احراز کاهش تعداد شاغلان کارگاه نسبت به استخدام نیروی کار شغل اولی (به استثنای بازنشستگی، فوت و از‌کار‌افتادگی) را از جمله موارد قطع پرداخت یارانه دستمزد است.

انتهای پیام/ن

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی