Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@19:35:23 GMT

چرا بمب‌افکن‌های بی-۱ از عربستان خارج شدند؟

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۱۶۷۹

مشرق: نیروی هوایی آمریکا از خروج بمب افکن‌های «بی-۱ لنسر» خود از عربستان و عزیمت به پایگاه هوایی در داکوتای جنوبی واقع در ایالت متحده خبر داد.

در حالی که روزهای گذشته گزارش‌هایی از استقرار بمب افکن‌های «بی- ۱ لنسر» آمریکا در عربستان منتشر شد، اینک اخبار از خروج آن‌ها از این کشور حکایت دارد.

به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز» نیروی هوایی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که هدف از استقرار این بمب افکن‌ها در عربستان تنها نمایش قابلیت استقرار سریع برای پیشبرد ثبات منطقه‌ای بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این بمب‌افکن‌ها اینک به پایگاه هوایی دائمی خود در «داکوتای جنوبی» بازگشته‌اند. بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی دست‌کم دو فروند از این نوع بمب‌افکن‌ها طی روزهای گذشته در کنار جنگنده‌های «اف-۱۸» و «اف-۲۲» ارتش آمریکا در عربستان رویت شده بودند.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اوائل ماه جاری میلادی توافقنامه‌ای با عربستان برای اعزام هزاران نیرو و تجهیزات بیشتر به این کشور و برای مقابله ایران اعزام کرد.

چندی قبل خبرگزاری «اسپوتنیک» در تحلیلی در این باره نوشت که اعزام چند صد نیروی نظامی آمریکایی به عربستان نمی‌تواند معادلات منطقه را تغییر دهد و واشنگتن هم با این اقدام صرفا به دنبال کسب منافع مالی است.

اسپوتنیک در گزارش خود نوشت: تصمیم آمریکا برای ارسال نیرو و تجهیزات نظامی دفاعی به عربستان به درخواست ریاض سوال‌های بسیاری درمورد وظایف این نیروها، زمان اعزام آنها و پیام‌هایی که این اتفاق به ایران و حوثی‌ها می‌دهد مطرح می‌کند و اینکه آیا این نیروها در فشار به تهران و صنعا برای پذیرش مذاکرات و پایان جنگ و بازگشت ثبات موثر خواهند بود یا باعث افزایش سرعت درگیری در منطقه خواهند بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمار خارگی با بالگرد در شرایط بد آب هوایی اعزام شد

حسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ظهر امروز و برابر اطلاعات دریافتی از بیمارستان خلیج فارس خارگ، نیاز به اعزام یک بیمار آقا با علائم سکته قلبی به مدیریت عملیات عمومی خارگ اعلام شد.

وی افزود: باهم افزایی و همگرایی مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران یک فروند بالگرد عملیاتی توسط شرکت نفت فلات قاره خارگ در شرایط بد اب و هوایی در اختیار تیم اعزام بیمار قرار گرفت.

مدیر عملیات عمومی خارگ تصریح کرد: این بیمار به اضافه ۲ همراه طبی ساعت ۱۳: ۳۰ دقیقه برای ادامه روند درمان به مرکز شهرستان اعزام شد.

احمدی خاطرنشان کرد: از درایت و حس مسئولیت پذیری خلبانان شرکت نفت فلات قاره و پرسنل فرودگاه شهدای خارگ که در این شرایط اورژانسی در کنار تیم اعزام حضور داشتند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

کد خبر 6094466

دیگر خبرها

  • لحظات پرواز یازده ساعته بمب افکن‌های اتمی روس در مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • مانور بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا ! | تصاویر
  • فیلم/پرواز بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا
  • بمب افکن H6K نیروی هوایی چین، دوربردترین سکوی چینی‌ها برای پرتاب هر سلاح برد بلندی است (فیلم)
  • بیمار خارگی با بالگرد در شرایط بد آب هوایی اعزام شد
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • تصاویر هوایی از جاده ای که از وسط سیل هولناک عربستان عبور می کند | ویدئو
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد