Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن سلیمان‌پور روز پنجشنبه در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده درقم  افزود: تسهیل‌گر نباید کار موازی با دستگاه‌های اجرایی استان انجام دهد و اقدامات این دفاتر باید به جلب مشارکت و فعالیت موثر ساکنان منطقه با دستگاه‌های اجرایی منجر شود.

وی بابیان این‌که بهبود زندگی در مناطق محروم و سکونتگاه‌های غیررسمی ازجمله اهداف دفاتر تسهیل‌گیری است و تسهیل‌گران باید با ایجاد مهارت و به‌کارگیری روش‌های مناسب،‌ انگیزه همکاری را در شهروندان ایجاد نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمبودها و محدودیت امکانات درمناطق محروم قم،‌ تصریح کرد: ساکنان این مناطق فکر می‌کنند در شمار شهروندان این کشور نیستند و از سوی نظام سیاسی، استانداری و فرمانداری فراموش‌شده‌اند.

سلیمان‌پور تاکید کرد: باید با اقدامات مناسب به شهروندان ساکن این مناطق هویت بخشی و کنترل اجتماعی ایجاد نماییم تا به جامعه تعلق‌خاطر پیدا کنند.

وی گفت: دفاتر تسهیل‌گری شهر قائم و محله اسماعیل‌آباد قم  فعالیت‌ها و تلاش‌های خود را برای جلب مشارکت مردم برای مدیریت محله متمرکز نمایند و سطح همکاری‌ها با مساجد، تشکل‌های مردمی و پایگاه‌های بسیج، کمیته امداد و بهزیستی را ارتقا دهند.

وی با تاکید بر این‌که دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با نیازها و آسیب‌ها، در حل مسائل مرتبط با محله‌ها همکاری لازم را داشته باشند، بیان کرد: باید تا پایان دی‌ماه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ساکن در این محله‌ها تفکیک شوند و شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز طرح پیشنهادی و کاربردی برای الحاق منطقه اسماعیل‌آباد به منطقه دیگر را بررسی و اعلام نمایند.

معاون استاندار قم افزود: فرماندهی انتظامی استان نیز در حوزه امنیتی اقدام ویژه انجام دهد تا فضا برای بزهکاران ناامن شود و مردم این تغییر را حس نمایند که حکومت، نظام سیاسی و دستگاه‌ها پای‌کار آمده‌اند.

وی بر هویت بخشی به ساکنانی که فاقد شناسنامه هستند و ساماندهی افاغنه غیرمجاز با مشارکت نیروی انتظامی تاکید و بیان کرد: فرمانداری نیز باید نسبت به نظارت بر حسن اجرای مصوبه‌ها نظارت نماید و گزارش‌ها را به‌صورت مستمر و ماهانه ارائه دهد.

وی با اشاره به وجود ۲ کارخانه در محدوده شهر قائم و محله اسماعیل‌آباد، گفت: حفظ فرصت‌های شغلی این کارخانه‌ها مهم است و این واحدها باید به شهرک‌های صنعتی اطراف شهر قم منتقل شوند.

سلیمان‌پور اضافه کرد: تسهیل‌گری در تمام دنیا از نیمه دوم قرن بیستم آغازشده، ولی در کشور تجربه کاملا جدید است و الگوی آن از کشورهای آسیای جنوب شرقی دریافت شده است.

مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز گفت: هدف از ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در محله‌های قم جلب مشارکت مردم در بهسازی محله‌هاست تا صرفا بر دستگاه‌های اجرایی تمرکز نشود.

رضا ملک‌زاده افزود: حاشیه‌نشینی از آسیب‌های اولویت‌دار استان دسته‌بندی‌شده که در تلاش هستیم با ایجاد دفاتر تسهیل‌گری این آسیب در قم کمرنگ شود.

در راستای توسعه مشارکت عمومی، سه دفتر تسهیل گری در سطح استان قم فعال‌شده است؛ این دفاتر در شهر قائم، امین‌آباد و محله دروازه‌ری فعالیت می‌کنند که هدف از راه‌اندازی دفاتر جلب مشارکت مردم در مدیریت محله‌ها می‌باشد.

در این جلسه عملکرد دفاتر تسهیل‌گری واقع در مناطق محروم شهر قائم و اسماعیل‌آباد قم بررسی شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اجتماعی قم استانداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق در این استان فردا قطع می‌شود؛ خاموشی از راه رسید؟

شرکت توزیع برق استان گیلان امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با صدور اطلاعیه‌ای از قطعی برق چند ساعته در برخی مناطق شهرستان‌های آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رضوانشهر، رحیم‌آباد، لاهیجان، دیلمان سیاهکل، اسالم به منظور پاره‌ای از تعمیرات در جهت بهبود نیرو رسانی، در ساعات مشخصی از فردا، ۱۲ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت توانیر از اختصاص ۸۰ میلیون جایزه در سال ۱۴۰۳ به افرادی که در کاهش مصرف شرکت می‌کنند خبر داد.

آستانه اشرفیه: چوب‌بری امیر فلاح، روستا‌های آستانه کشل آزادسرا، پل‌سازی شرکت پرهام، عبدالله آباد، ریسندگی و بافندگی سمین بافت، تانکرسازی گیلان شرق، روستا‌های آستانه کورکاه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰

تالش: پیرسرای جوکندان از ساعت ۱۱ تا ۱۳

رشت: آخر جماران از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰

رضوانشهر: پلنگ‌پاره و پونل از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰

رحیم‌آباد: پمپ بنزین کلاچای، کلاچای داخل شهر، پاسگاه ساحلی شیر محله، شیر محله، شرکت سیرود، هادی کیاشهر، جاده سیرود سردخانه علیرضا نصرتی، قاسم‌آباد علیا، کلاچای پلرود جنب اداره گاز کلاچای، پلرود گیل کلایه به سمت دریا، چاه آب کشاورزی از ساعت ۹ تا ۱۰:۴۵

لاهیجان: بیجاربنه و نخجیرکلایه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ و همچنین خیابان نیما و کارگر از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰

دیلمان سیاهکل: بیمارستان ۱۰ تختخوابی، دیلمان محله اسپیلی میاندشت، پمپاژ آب آشامیدنی دیلمان جنب خانه بهداشت، سالن ورزشی دیلمان، شهر دیلمان، هلال احمر، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دیلمان، چاه آب شرب شهر دیلمان باباولی از ساعت ۱۱ تا ۱۳

اسالم: آب شرب درازک محله، خرجگیل انتهای حوزه شهری روبروی منزل سبحان قاسمی، برنجکوبی جهانگیر ملیحی و پورخودکار، روستای جامی محله اسالم، برنجکوبی باب اله بهاری و شرکا، روستای لمیر سفلی، بانک ملی اسالم از ساعت ۱۰ تا ۱۲

دیگر خبرها

  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • برق در این استان فردا قطع می‌شود؛ خاموشی از راه رسید؟
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد