Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا باعث می‌شود ۸۶۲ قلم کالا از تخفیف یا از معافیت تعرفه‌ای برخوردار شوند. ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور وزیر برق سوریه و همچنین معاون وزیر برق عراق در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت:‌ خوشحالم که میزبان این مهمانان و همچنین وزیر امور زیر بنایی جمهوری ارمنستان که به زودی به جمع ما ملحق خواهد شد، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نمایشگاه امسال بیش از 460 شرکت تولیدکننده ایرانی و 36 شرکت خارجی از 13 کشور حضور دارند و شاهد رشد این صنعت زیر بنایی کشور هستیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه "همچنین دست اندر کاران صنعت برق و انرژی کشور حضور فعالی در بازارهای منطقه دارند"، گفت: در آستانه تحقق یکی از مهمترین تحولات در ارتباط با بازسازی و توسعه صنعت برق عراق هستیم و امیدوارم  از این فرصت برای ارتباط نزدیکتر و توسعه پایدار در منطقه بهره ببریم.

وی ادامه داد: در حال ساخت یک نیروگاه 526 مگاواتی در سوریه هستیم، همچنین در زمینه بازسازی تجهیزات صنعت برق این کشور کار می‌کنیم و در فکر اتصال شبکه برق از سوریه به عراق هستیم که راهی است که باعث یکی شدن کشورهای منطقه می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: حدود 23 هزار میلیارد تومان از گردش مالی صنعت برق متکی به منابع داخلی و صادرات تجهیزات و خدمات مهندسی در بازارهای منطقه است.

اردکانیان در ادامه با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا گفت: این موضوع باعث می‌شود 862 قلم کالا از تخفیف یا از معافیت تعرفه‌ای برخوردار شوند، هدف این است که بخش خصوصی و تولید کنندگان بتوانند راحت‌تر در بازار 190 میلیون نفری کشورهای عضو اوراسیا حضور پیدا کنند؛ چنانچه تولیدکنندگان تجهیزات صنعت برق کالای باکیفیت تولید کنند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اوراسیا وزارت نیرو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اوراسیا وزارت نیرو اتحادیه اوراسیا وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ تهران در خصوص مصوبات، تصمیم‌گیری ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیأت دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان در خصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله‌ها است را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگردها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده‌اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دو سال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کارها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی در خصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

کد خبر 6089895

دیگر خبرها

  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان