Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضویمراسم بزرگداشت روز سیاه کشمیر در کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت روز سیاه کشمیر با حضور سرکنسول پاکستان در مشهد و جمعی از مسئولان استانی در کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار و در این مراسم پیام رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پاکستان به مناسبت این روز قرائت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عارف علوی، رئیس‌جمهور پاکستان در پیامی که به مناسبت 27 اکتبر، روز سیاه کشمیر در این مراسم قرائت شد، اظهار کرد: بیست و هفتم اکتبر معرف یکی از تاریک‌ترین وحزن‌آورترین فصل‌های تاریخ جامو و کشمیر است. 72 سال پیش در چنین روزی، نیروهای امنیتی هند در سیرنگار مستقر شدند تا با نقض آشکار قوانین بین‌الملل و اصول اخلاقی، مردم بی‌گناه جامو و کشمیر تحت اشغال هند را تحت سلطه خود درآورند، سرکوب کنند و مرعوب نمایند.

وی ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل طی چندین قطعنامه بر حق مسلم مردم کشمیر برای تصمیم‌گیری در مورد آینده آن‌ها از طریق برگزاری یک همه‌پرسی عادلانه و بی‌طرفانه تحت نظارت و حمایت سازمان ملل صحه گذاشته است، هند با نقض تعهدات مکرر خود به جامعه بین‌الملل برای اجرای این قطعنامه‌ها، همچنان به روند سرکوب وحشیانه مردم کشمیر تا به امروز ادامه داده است.

رئیس جمهور پاکستان با اشاره به اینکه از 5 آگوست 2019، هند بالغ بر 8 میلیون نفر را در جامو و کشمیر تحت اشغال خود، تحت محاصره و حکومت نظامی غیرانسانی و ظالمانه قرار داده است، افزود: توسل به شکنجه، مفقودشدن‌های ناگهانی مردم و اعمال محدودیت بر رفت و آمد و تجمع‌ها، حقایق آشکار حال حاضر کشمیر هستند. نیروهای اشغالگر هند مرتکب جنایات هولناکی علیه مردم کشمیر از جمله زنان و کودکان می‌شوند، بدون اینکه به خاطر این اعمال خود، کوچک‌ترین مجازاتی شوند.

علوی در این پیام تصریح کرد: مقررات منع رفت و آمد و حکومت نظامی غیر قابل توجیه و قطع کامل وسایل ارتباطی که از سه ماه گذشته تاکنون ادامه دارد، بیانگر تروریسم دولتی است که هند دهه‌هاست بر کشمیری‌های بی‌گناه تحمیل کرده است، اما هرچقدر هم که هند به سیاست‌ها و تاکتیک‌های وحشیانه متوسل شود، نمی‌تواند روحیه و شهامت مردم کشمیر را سرکوب نماید.

وی خاطر نشان کرد: امروز ما به شهدایی که در راه کشمیر جان خود را فدا کرده‌اند، ادای احترام می‌کنیم و مراتب احترام خود را به تمامی کسانی که در چنگال نیروهای اشغالگر هندی رنج کشیده‌اند، اعلام می‌داریم. پاکستان بار دیگر حمایت قاطع دیپلماتیک، سیاسی و اخلاقی خود را از مردم جامو و کشمیر تحت اشغال هند اعلام می‌دارد و عهد می‌کند که به این حمایت‌ها تا زمانی که حق مشروع  مردم کشمیر برای خودمختاری به رسمیت شناخته شود، ادامه خواهد داد.

تروریسم دولتی هند بی‌رحمانه‌تر و ظالمانه‌تر شده است

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در پیامی به همین مناسبت اظهار کرد: امسال مراسم روز سیاه کشمیر که در پاکستان و سراسر دنیا گرامی داشته می‌شود، متفاوت با گذشته است. در تاریخ 27 اکتبر 1947، هند به طور غیر قانونی جامو و کشمیر را اشغال کرد و در تاریخ 5 آگوست 2019، پا را از این نیز فراتر گذاشت تا به طور یک‌جانبه وضعیت مورد مناقشه این خطه را عوض کند و ساختار جمعیتی و هویت آن را تغییر دهد. پاکستان، کشمیری‌ها و امت مسلمان با قاطعیت این تحریف آشکار قانون و عدالت را مردود و غیرقابل قبول اعلام کردند.

وی ادامه داد: از 5 آگوست 2019 تاکنون موارد نقض حقوق بشر توسط دولت هند چندین برابر شده است. با استقرار نیروهای بیشتر هندی و قطع بی‌سابقه وسایل ارتباطی و رسانه‌ای که بالغ بر 3 ماه است ادامه دارد، جامو و کشمیر تحت اشغال هند به بزرگ‌ترین زندان روی کره زمین مبدل شده است. مردم از کمبود شدید دارو و مواد غذایی اساسی رنج می‌برند، هزاران نفر به زور بازداشت شده‌اند و هزاران پسر جوان ربوده شده، در مکان‌های نامعلوم محبوس شده‌اند و در معرض رفتارهای غیر انسانی و تحقیرآمیز قرار گرفته‌اند. تروریسم دولتی هند بی‌رحمانه‌تر و ظالمانه‌تر شده است.

نخست وزیر پاکستان در  این پیام با اشاره به اینکه جامعه بین‌الملل، سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و رسانه‌های جهان، هند را به دلیل این ظلم و استبداد به شدت مواخذه کرده و مورد انتقاد قرار داده‌اند، بیان کرد: چهره واقعی هند به اصطلاح دارنده بزرگ‌ترین دموکراسی بر همگان آشکار شده است.

وی افزود: پاکستان خواهان لغو فوری حکومت نظامی، وصل مجدد وسایل ارتباطی و همچنین خاتمه اقدامات غیرقانونی و یک‌جانبه هند است. ما از جامعه بین‌الملل مصرانه درخواست داریم برای تضمین رعایت حقوق بشر، آزادی مردم کشمیر و همچنین جلوگیری از مخاطرات ناگواری که تحت تاثیر اقدامات غیرمسئولانه هند، صلح و امنیت را با تهدید مواجه کرده است، وارد عمل شود.

عمران خان تصریح کرد: ما همبستگی قاطع و تزلزل‌ناپذیر خود را با مردم جامو و کشمیر اشغالی اعلام می‌داریم و به برادران و خواهران کشمیری‌مان اطمینان می‌دهیم که پاکستان همیشه شانه به شانه آن‌ها ایستاده است. پاکستان حمایت کامل دیپلماتیک، سیاسی و اخلاقی خود را ادامه خواهد داد تا زمانی که مردم کشمیر شاهد تحقق حق مشروع خود برای خودمختاری مطابق با منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی

الکساندر کینشچاک، رئیس بخش سیاست خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه به ریانووستی گفت که روسیه و لیبی در زمینه بازگشایی کنسولگری روسیه در بنغازی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

پروسه توافق با طرف لیبیایی برای ایجاد یک نمایندگی جدید کنسولی روسیه در شرق این کشور هنوز تکمیل نشده است. او توضیح داد که در واقعیت‌های فعلی این امر بسیار دشوار است.

روسیه اخیراً سفارت خود را در طرابلس بازگشایی کرد، سفارتی که قبلاً با شروع جنگ داخلی در لیبی در سال ۲۰۱۴ بسته شده بود. روسیه حضور نظامی در لیبی دارد و از ارتش ملی لیبی (LNA) مستقر در طبرق به رهبری مارشال خلیفه حفتر حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • برگزاری اولین رویداد میزهای تخصصی سند ملی زیارت در مشهد
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد