Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@19:26:56 GMT

(جدول) مایحتاج روزانه مردم چقدر گران شد؟

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۲۶۸۶

(جدول) مایحتاج روزانه مردم چقدر گران شد؟

از ۲۴ قلم کالای خوراکی که در سبد مایحتاج روزانه خانوار‌ها قرار می‌گیرد فقط سه مورد نسبت به پارسال ارزان شده و مابقی با افزایش قیمت همراه بوده است.
روند رو به رشد تورم متوقف شد، کاهش تورم نقطه به نقطه (تغییر شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل) که از از چند ماه قبل آغاز شده بود و تورم سالانه نیز در مهرماه ایستاد و کاهشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حال حاضر تورم سالانه به حدود ۴۲ درصد و تورم نقطه به نقطه حدود ۲۸ درصد است که نشان می‌دهد هزینه خانوار‌ها برای تهیه مجموعه‌ای یکسان از کالا و خدمات در مهر امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته افزایش داشته است.

در بین گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی و مجموعه‌ای که معمولا در سبد روزانه مصرفی خانوار‌ها وجود دارد در برخی موارد کاهش قیمت نسبت به گذشته ثبت شده که محدود است و در اغلب کالا‌ها افزایش قیمت وجود دارد که با سرعت کمتری اتفاق افتاده است.

این در حالی است بیشترین افزایش قیمت به چای بسته‌ای با ۸۷ درصد، گوشت ۶۸ و شیر ۶۱ درصد اختصاص دارد. هر بسته نیم کیلویی چای از ۲۹ هزار تومان در مهرماه پارسال با ۲۷ هزار تومان افزایش به ۵۶ هزار تومان رسیده است.

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی از ۵۸ هزار تومان به ۹۸ هزار تومان رسیده که رشد ۴۰ هزار تومانی دارد. هر لیتر شیر نیز از متوسط ۳۶۰۰ به ۵۸۰۰ تومان رسیده که رشد ۶۱ درصدی آن را نشان می‌دهد.

در سایر اقلام نیز روغن مایع ۹۰۰ گرمی به طور متوسط ۱۳۰۰ تومان، هر کیلوگرم مرغ ۳۴۰۰ تومان و هر کیلوگرم پیاز ۶۰۰ تومان گران شده است.

اما در این بین گوجه فرنگی از کیلویی ۴۴۰۰ تومان در مهر پارسال با کاهش ۱۹۰۰ تومانی به طور متوسط به کیلویی ۲۵۰۰ تومان رسیده است.

همچنین تخم مرغ حدود ۱۱۰۰ تومان در هر کیلو وسیب درختی حدود ۳۰۰ تومان در هر کیلو کاهش قیمت داشته‌اند.
تغییر قیمت کالا‌های خوراکی روزانه (تومان) محصول(هر کیلوگرم) قیمت در مهر۹۷ (به تومان) قیمت مهر ۹۸(به تومان) تغییر قیمت(به تومان) برنج ایرانی ۱۵ هزار ۲۳ هزار ۸۰۰۰ گوشت گوسفند ۵۸ هزار ۹۸ هزار ۴۰ هزار گوشت مرغ ۹۸۰۰ ۱۳ هزار و ۲۰۰ ۳۴۰۰ شیر پاستوریزه ۳۶۰۰ ۵۸۰۰ ۲۲۰۰ ماست ۵۴۰۰ ۷۴۰۰ ۲۰۰۰ نیم کیلو پنیر ۷۷۰۰ ۱۰ هزار و ۸۰۰ ۳۱۰۰ تخم مرغ ۹۹۰۰ ۸۹۰۰ ۱۰۰۰- گوجه فرنگی ۴۴۰۰ ۲۵۰۰ ۱۹۰۰- پیاز ۲۱۰۰ ۲۷۰۰ ۶۰۰ سیب زمینی ۳۴۰۰ ۳۶۰۰ ۲۰۰ چای بسته‌ای نیم کیلویی ۲۹ هزار ۵۶ هزار ۲۷ هزار قند ۵۱۰۰ ۷۵۰۰ ۲۴۰۰ شکر ۴۱۰۰ ۶۰۰۰ ۱۹۰۰ رب گوجه فرنگی ۱۷ هزار ۱۹ هزار ۲۰۰۰ سیب درختی ۶۹۰۰ ۶۸۰۰ ۱۰۰- عدس ۸۷۰۰ ۱۰ هزار و ۲۰۰ ۱۵۰۰ لوبیا چیتی ۱۳ هزار و ۳۰۰ ۱۶ هزار و ۶۰۰ ۳۳۰۰

منبع: فرارو

کلیدواژه: گرانی مایحتاج مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت:

بانک مرکزی:
‏«تورم نقطه ‌به ‌نقطه در ماه فروردین سال ۱۴۰۳، نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲، به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰درصد رسیده است».

از اطلاع‌رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲
‏و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند.

این اعلام، به معنای این است که تورم فروردین ۱۴۰۲ ،
به میزان «۶۳ درصد» بوده است!

این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902713

دیگر خبرها

  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • سرگیجه با آمار تورم
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تورم ترکیه چقدر است؟