Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:21:39 GMT

سند سجلی محیط‌بان شهید ‌باشقره رونمایی شد‌

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۳۳۳۵۸

سند سجلی محیط‌بان شهید ‌باشقره رونمایی شد‌

سند سجلی شهید محیط‌بان «تاج‌محمد باشقره» با حضور مشاور امور ایثارگران ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان استانی رونمایی شد. ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ظهر امروز در نخستین سالگرد شهادت محیط‌بان «تاج‌محمد باشقره» از سند سجلی این شهید 41 ساله ترکمن اهل استان گلستان، با حضور مشاور امور ایثارگران ریاست جمهوری و مسئولان استانی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید باشقره پس از  15 سال خدمت در عرصه حفاظت از محیط‌زیست، در ساعت 3:30 بامداد 25 مهر ماه سال گذشته در درگیری با هشت شکارچی غیرمجاز در منطقه تحت حفظ «سولگرد» به ضرب گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خراسان جنوبی | ‌عامل اصلی تیراندازی به محیط‌بان قاینی دستگیر شدتیراندازی مستقیم شکارچیان متخلف به محیط‌بانان در پارک ملی گلستانرئیس سازمان محیط زیست: پیگیر صدور حکم قاتلان محیط‌بان شهید «باشقره» هستیم

یکی از فعالان محیط زیست دراین مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید باشقره، اظهار داشت: شهید باشقره به قدری به حفاظت از محیط‌زیست ایمان داشت و به طبیعت و حیات‌وحش عشق می‌ورزید که حتی واژه علف هرز را غلط می‌دانست و به همکاران محیط‌بان گوشزد می‌کرد که هیچ گیاهی و هیچ آفرینشی در طبیعت، هرز و بیهوده نیست. تمامی مخلوقات به چرخه زندگی انسان‌ها کمک می کنند و حفاظت از این چرخه و طبیعت، در واقع حفاظت از حیات انسان‌ها است.

شهید باشقره به عنوان یکصد و بیست و سومین محیط‌بان شهید کشور و دومین محیط‌بان شهید استان گلستان پس از سال‌ها خدمت در محیطزیست استان، اکنون در آرامستان روستای کوچک خرطوم از توابع شهرستان گنبدکاووس آرمیده است.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت صندوق ملی محیط زیست در این استان بدون استفاده مانده است.

اسلام جاودان خرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: صندوق ملی محیط زیست بعنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی اظهارکرد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکتهای شهرکهای صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرحهای محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده ای نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی های محیط زیست و طرحهایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می شود.

جادودان خرد تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح ها و پروژه‌های حافظ محیط زیست در حوزه های صنعتی، کشاورزی، طرحهای کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاههای تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت های صنعتی و  فرمانداران می توانند نسبت به معرفی طرح های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت راهنمایی های لازم مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست