Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نشست‌های آزاداندیشی و دانش‌آموزی با موضوع استکبارستیزی و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با موضوع استکبارستیزی برای دانش‌آموزان اصفهان در ایام‌الله ۱۳ آبان برنامه‌ریزی شده است. ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری و رسانه‌ای ستاد بزرگداشت 13 آبان (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) اظهار داشت: امیدواریم با توجه به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری روز با شکوهی را در 13 آبان 1398 رقم  بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: 13 آبان امسال با هدف آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان نسبت به تهدیدات و تحرکات دشمنان و تبیین اندیشه‌های امام راحل برگزار می‌شود و امیدواریم نقش آمریکا را به عنوان استکبار جهانی به خوبی تبیین کرده و تحلیل خوبی از حمایت‌های آمریکا از گروه‌های تروریستی و اسرائیل برای دانش‌آموزان داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: جریان‌سازی تبلیغی 13 آبان از طریق شکل‌گیری تشکل‌های دانش‌آموزی در اصفهان آغاز شده و نشست‌های آزاداندیشی، نشست‌های دانش‌آموزی با موضوع استکبارستیزی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با موضوع استکبارستیزی، برنامه‌ریزی مسابقات دانش‌آموزان با موضوع استکبارستیزی و برنامه غبارروبی گلستان شهدا با حضور دانش‌آموزان در این ایام در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در 13 آبان سال جاری حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان را از ساعت 9 صبح در راهپیمایی این روز در میدان امام حسین (ع) خواهیم داشت و کمیته‌های اتوبوس‌رانی و حمل و نقل نیز برای انتقال دانش‌آموزان تشکیل شده است.

"نشانه‌های افول آمریکا" در دانشگاه‌های اصفهان به بحث و بررسی گذاشته می‌شود

محمد مرادی نماینده سازمان بسیج دانشجویی اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: کمیته بسیج دانشجویی نیز در راستای راهپیمایی 13 آبان تشکیل شده است و بر اساس رسالتی که برعهده بسیج دانشجویی است برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم.

 وی تصریح کرد: نگاه دانشجویان به روز 13 آبان معطوف نیست و بر عمق‌بخشی بر اهداف نظام جمهوری اسلامی نیز توجه ویژه‌ای دارند. نشانه‌های افول آمریکا و افول هیمنه آمریکا توسط بسیج دانشجویی با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و سیر نمایشگاه‌هایی به نمایش خواهد گذاشت. بازدید دانشجویان اصفهانی از لانه جاسوسی و موزه جنگ در تهران و همچنین با شرکت دانشجویان در کرسی‌های آزاد‌اندیشی سعی شده است که نگاه اغنایی بر دانشجویان معطوف شود.

نماینده سازمان بسیج دانشجویی اصفهان گفت: توزیع پوسترهایی در فضای مجازی و فضای حقیقی، دعوت از سخنرانان استانی و کشوری در دانشگاه‌های استان، پخش مستندهای داخلی و مستندهای جبهه مقاومت اسلامی و مستندهای نقدپذیر آمریکایی در دانشگاه‌ها و همچنین سخنرانی دانشجویان قبل از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان از برنامه‌های سازمان بسیج دانشجویی به مناسب روز 13 آبان است.

اهپیمایی 13 آبان در 84 نقطه استان اصفهان برگزار می‌شودشعار راهپیمایی 13 آبان‌ماه 98 اعلام شد؛ "استکبارستیزی سرآغاز افول آمریکا"‌راهپیمایی 13 آبان در بیش از 30 نقطه استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

صدها دستگاه‌ها اتوبوس برای حمل‌ونقل دانش‌آموزان در 13 آبان در نظر گرفته شده است

در ادامه این نشست، محمود آقاجانی مدیر امور مناطق شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهار داشت: در شرکت اتوبوسرانی تمهدیدات لازم برای حمل‌و‌نقل مردم ولایت‌مدار استان اصفهان اندیشیده شده است و صدها اتوبوس و سرویس‌های لازم نیز برای حمل‌و‌نقل دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و از ظرفیت مترو نیز به صورت رایگان استفاده می‌شود.

وی گفت: سرویس‌های عمومی سطح شهر نیز آمادگی خدمت‌رسانی به مردم ولایت‌مدار استان اصفهان هستند. با همکاری آموزش و پرورش سرویس‌های دانش‌آموزان با تابلوهایی خاص نشانه‌گذاری شده است.

محدودیت‌های ترافیکی اصفهان در روز 13 آبان

جانشین پلیس راهور شهرستان اصفهان با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و ایام‌الله 13 آبان اظهار داشت: پلیس راهور اصفهان در تمامی ماموریت‌های خود حضور فعال داشته است و با تدابیر هیئت رئیسه فرماندهی انتظامی استان اصفهان محدودیت‌های ترافیکی را در 13 آبان ماه سال جاری در اصفهان خواهیم داشت.

سرهنگ علی‌اکبر قاسمی تصریح کرد: در همین راستا توقف هر گونه وسیله نقلیه در میدان امام حسین (ع) و خیابان باغ گلدشته از ساعت 6 صبح آغاز ممنوع است و خودروهای پارک شده در این معابر از ساعت 6 صبح به بعد به پارکینگ طالقانی منتقل می‌شوند.

وی درباره محدودیت‌های ترافیکی در نظر گرفته شده برای روز 13 آبان در اصفهان گفت: این محدودیت‌ها از ساعت 8 صبح تا پایان مراسم روز 13 آبان از تقاطع‌های تختی، شمس‎آبادی و طالقانی به سمت میدان امام حسین(ع)، تقاطع استانداری - بهشتی‌نژاد به سمت خیابان باغ گلدسته، تقاطع استانداری - خراسانی به سمت خیابان باغ‌گلدسته و در خیابان کمال اسماعیل محدودیت مطلق ترافیکی خواهیم داشت و هدف اصلی ما تامین امنیت عابرین پیاده است.

انتهای پیام/ن

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها

به گزارش «مبلغ» حجت الاسلام ذوعلم، پیشتر در گفت وگوی مشروحی با خبرگزاری مهر، «چالش‌های آموزش‌ دینی در مدرسه» را تشریح کرده بود. مهمترین پرسش گفت وگو این بود که: « چرا خروجی چندین سال تحصیلی برخی از دانش آموزان، منجر به دیندارتر شدن آنها نمی‌شود.»
سایت «مُبلغ»، گزیده ای از ۱۰ نکته کلیدی مهم از این گفت وگوی مفصل را در متن زیر مرور کرده است:

۱- در حال حاضر یک معلم دینی با یک کتاب دینی در آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند موجب دین دار تر شدن دانش آموزان شود.

۲- تربیت دینی فراتر از آموزش دین است و کاملاً با هم متفاوت است اما برای اینکه بتوانیم تربیت دینی به معنای جامع را در نوجوانان و جوانان ایجاد کنیم باید از بسترهای تعاملی استفاده کنیم.

۳- در خارج از کلاس و مشارکت جوانان و نوجوانان را در اندیشه‌های دین را توسعه بدهیم و بتوانیم.

۴- بر اساس نیازها و شبهات، پاسخ‌های فکری محتوا را بازتولید کنیم.

۵- مدیر مدرسه، مدیر آموزش و پرورش، رئیس دانشکده و دانشگاه‌ها خودشان به یک سطح قابل قبولی از تربیت دینی دست پیدا کرده باشند و در فرایند مدیریت خودشان آن را بروز دهند.

۶- مدیران مدارس و رئیس دانشگاه ها، با دانش آموزان و دانشجویان از آغاز باید وارد یک رابطه دوستانه و فکری شده تا بتواند دغدغه‌ها و پیشنهادها و انتقادات و نیازهای دانشجویان را پاسخ بدهد

۷- دانشجویان از هر گروهی و از هر عقیده‌ای احساس کنند که دیده و شنیده می‌شوند. دانش آموز باید احساس کند که مدیر و معلمان تعاملاتشان با دانش‌آموزان، مبتنی بر تکریم است. ما به یک تقویت، تربیت مدیریت و کنش گری در جامعه و مدارس و دانشگاه‌ها نیاز داریم.

۸- باید تأملاتی برانگیخته شود که فطرت این دانش آموز را برانگیزد و موانع را برای او برطرف کند که بتواند به نقطه مطلوب دست پیدا کند. نظام درسی کنونی ما که درس را باید دانش آموز حفظ کند تفاوت‌های زیادی با نیازها و اولویت‌های دانش آموزان دارد و یک احساس اجبار برای دانش آموز القا می‌کنیم پس قطعاً این محتوا را نمی‌توان به دانش آموز رساند.

۹- مردمی کردن امر تربیت بخصوص در آموزش‌های مدرسه‌های دوره ابتدایی لازم است یعنی بتوانیم از توانمندی‌هایی که در جامعه وجود دارد از مساجد، از دارالقرآن ها، از مردم از والدین از این توانمندی‌ها استفاده کنیم و بتوانیم این توانمندی‌ها را به مدارس وصل کنیم. این امر نیاز به اینکه در ساختار اداری ما یک نوع انبساط و تدابیر تحولی اتخاذ شود تا بتوان این کار را انجام داد.

۱۰- بعضی از مدارس غیر دولتی ما حتی تأکیدهای خیلی زیادی برای حجاب برتر و اجباری کردن چادر در مدرسه دارند ولی این یک امر ظاهری و ویترینی است و از آنجایی که کار فکری و درونی برای صورت نگرفته باعث موضع گیری ها و مقاومت منفی هم می‌شود.
باید حجاب کامل اسلامی و پوشش هنجار مند را به عنوان یک مقررات و ضابطه قرار دهیم و نسبت به آن قانون هم باید دانش آموزان و خانواده را توجیه کنیم چرا که محیط‌های بیرونی و خانواده با هم تفاوت دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901584

دیگر خبرها

  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است