Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت از خروج خودروها‌ی ‌قدیمی ‌از خط تولید‌ هبر داد و گفت:‌ ۱۰ محور ‌برای تولیدات جدید به خودروسازان ابلاغ شد‌. ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، رضا رحمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های استان اظهار داشت: راهبرد و برنامه محوری وزارت صمت حمایت از تولید داخل است و برای تحقق این موضوع برنامه های اجرایی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در سالجاری از واردات 31 درصد کالاهای مصرفی کم شده است، افزود: تا سال 1400  واردات کالا به ارزش 10 میلیارد دلار به کشور در رشته‌های مختلف را به ساخت داخل تبدیل خواهیم کرد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه 200 واحد راکد در کشور احصا شده است، افزود: پیگیری می‌کنیم واحدهایی که مشکل بازاریابی ندارند و به دلایل دیگری تعطیل شده اند به چرخه تولید باز گردند. 

رحمانی با اشاره به اینکه برخی واحدها بدلیل عدم تامین نقدینگی و سرمایه در گردش با ظرفیت خالی فعالیت می کنند، اضافه کرد: اگر بتوانیم کمک کنیم این صنایع با ظرفیت کامل در چرخه تولید باشند منجر به افزایش تولید ملی و حل مشکل اشتغال خواهیم شد. 

دستاوردی جدید از متخصصان ایرانی؛ تولید میلگرد 3 شاخه ‌در کارخانه گروه ملی صنعتی فولادرئیس قوه قضائیه: "خان‌ها" کار صنعتگران و اشتغال‌آفرینان‌ را سخت کرده‌‌اند / دولت ‌ارز را "تک‌نرخی" کند1498 طرح نیمه‌تمام تولیدی و صنعتی در گیلان وجود دارد360 واحد صنعتی راکد ‌گیلان به چرخه تولید بازگشتند‌

وی با یادآوری اینکه دشمن از زمان تحریم های جدید انتظار داشت کارخانجات تولیدی کشور تعطیل شود، افزود: دشمنان منتظر موج بیکاری پایدار در کشور بودند که امروز با افزایش تعداد 200 نفر نیروی انسانی جدید و متخصص به گروه صنعتی ایران ترانسفو نشان دادیم که آنها به افکار پلید خود نخواهند رسید. 

وی در بخش دیگری از پاسخ به سئوالات خبرنگاران به موضوع استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان اشاره و گفت: اگر بخواهیم صنعت رشد و با دنیا رقابت نماید، باید از مسیر دانش‌های جدید برویم و در این خصوص همکاری لازم با وزارت علوم، معاونت علمی ریاست جمهوری، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمونه‌ای از این همکاری اشاره کرد و افزود: در اقلام حیاتی با کمک این شرکت ها مشکلات کشور را  حل کرده‌ایم و در اقلام غیر حیاتی که وابستگی ایجاد می‌کند مشکلات کشور قابل حل است. مثلاً در زمینه تولید مودم اینترنت با مشکل مواجه بودیم که با حضور شرکت دانش بنیان این موضوع حل شد و الان نمونه‌ای از این کالا در داخل تولید می گردد.

رحمانی به خروج محصولات قدیمی خودرو از خط تولید نیز اشاره و تاکید کرد: 10 محور اساسی در خصوص خودروسازان تدوین شده که شامل قطعه سازان هم می شود که در این امر توانمندی بالایی کشور دیده شده تا خودروسازان و قطعه سازان با تولید محصولات جدید توان رقابت با دنیا را داشته باشند. 

انتهای پیام/ش

R7557/P/S6,59/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن خجسته مهر معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: ماموریت شرکت ملی نفت ایران تولید نفت و گاز و صادرات آن و ایجاد ثروت برای کشور است. برای اینکه این تولید محقق بشود و نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در صنایع بالادستی جزو کار‌های زیر بنایی کشور است که مفتخر به انجام آن هستیم. سابق بر این فقط شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند طرف دوم قرارداد وزارت نفت شوند، اما با پیشنهاد وزیر محترم نفت حالا بخش خصوصی نیز می‌تواند به عنوان طرف دوم شناخته شده و در توسعه میادین ما سرمایه گذاری کند.

معاون وزیر نفت گفت: امسال با لطف خداوند و همکاری بخش خصوصی موفق شده ایم که جهش دوم سرمایه گذاری با کمک پتروشیمی‌ها را رقم بزنیم و طی این تفاهم‌ها با سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری ۱۳۰ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور افزوده می‌شود. اگر پتروشیمی بخواد زنجیره تامین خود را تکمیل کند و ظرفیت ۳۰ میلیون تنی که در برنامه هفتم پیش بینی سده است که به تولید خود بیافزاید نیاز به خوراک بیشتری دارد و با این قرار داد می‌توانیم بخشی از آن را تامین کنیم. چه انگیزه‌ای بالاتر از اینکه پتروشیمی‌هایی که نیازمند خوراک هستند خود در بخش توسعه تولید خوراک سرمایه گذاری کنند.

وی تاکید کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید گفت که عمده صاحبان پتروشیمی‌ها و بانک‌ها مردم هستند که سهام این شرکت‌ها را در اختیار دارند و ما با وارد کردن بانک‌ها و پتروشیمی به سرمایه گذاری در  صنعت نفت و گاز در جهت تحقق شعار سال برآمده ایم

خجسته مهر گفت: در ۲.۵ سال دولت سیزدهم سالی بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شده است و این نزدیک به ۴ برابر دولت قبل است و از ۱۵ میلیارد دلار قراردادی که امضا شده است بخش عمده آن از طریق بخش خصوصی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی