Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردارمحمد حسین رجبی روز پنجشنبه در همایش مشترک یاوران وقف و هم اندیشی روحانیون شیعه و سنی در کردستان با اشاره به امنیت پایدار حاکم بر جامعه اظهار داشت: دشمنان نظام و انقلاب همواره بهانه هایی را عَلَم و آن را مبنای اختلاف در میان جوامع قرار داده و همین امر به تهدیدی علیه امنیت موجود تبدیل می‌شود بنابراین روحانیون در گذشته، حال و آینده نقش کلیدی و محوری پیش برنده در حوزه امنیت داشته و دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی ازموضوعاتی که دشمن همواره آن را مبنای اختلاف قرار می‌دهد تهدیدات قومی است و در این حوزه از گذشته تاکنون خسارت زیادی بر ما وارده شده و روحانیون زیادی بدلیل دفاع از مبانی دینی و مقابله با تهدیدات قومی تندروانه به شهادت رسیده‌اند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه قومیت در کشور ما یک فرصت بود و با استفاده از این قومیت‌ها قدرت بازدارندگی ایجاد شده است، اضافه کرد: در این زمینه نیز روحانیون، علما و ماموستاها می‌توانند روشنگری کرده و خطرات و انحرافاتی که متوجه دین است را به مردم اطلاع دهند.

وی یادآور شد: امروز امنیت پایدار در منطقه کردستان به لطف خدا و همت شما و برکت خون شهیدان برقرار است اما نمی توان تصور کرد که هیچ تهدیدی متوجه این آب و خاک نیست چرا که دشمن همواره بدنبال اختلاف و پیدا کردن موضوع جدیدی در منطقه و کشور و مانور بر سر آن است.

سردار رجبی در ادامه به گسترش فرهنگ وقف در استان اشاره کرد و گفت: در این حوزه کارهای خوبی انجام شده که مبنای آن خود واقفان بوده و به ثمر رساندن آن نیز به همت متولیان و ادارات اوقاف و امور خیریه سرانجام شده است.

وی برپایی موکب اهل سنت در سنندج در ایام اربعین امسال برای نخستین بار را اقدام موثری اعلام و تاکید کرد: می‌توان اینگونه فعالیت ها را در مناسبت های دیگر هدفمند کرده و آن را انجام داد.

فرمانده سپاه بیت المقدس افزود: استان کردستان و مردم آن در بسیاری از حوزه ها برای سایر مردم کشور ناشناخته هستند لذا می توان با اینگونه فعالیت ها مردم این دیار را بیشترمعرفی کرد.

 وقف بهترین سرمایه گذاری در تمام طول عمر انسان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این همایش با بیان اینکه وقف بهترین نوع صدقه جاریه است و انسان را ابدی می‌کند، گفت: وقف بهترین نوع سرمایه گذاری در تمام عمر انسان است و هیچ چیزی بهتر از این سنت نمی‌تواند انسان را ماندگار کند.

حجت الاسلام محمد کاروند افزود: در رژیم گذشته ظلم زیادی در مورد موقوفات شد و اعتماد ‌و باورها را از بین برد اما پیروزی انقلاب و فتوای امام(ره) مبنی بر اینکه موقوفات به حالت اولیه برگردند این مسیر را تسهیل کرد البته هنوز آن ذهنیت در میان عامه مردم وجود دارد.

وی اظهار داشت: فرهنگ وقف در استان کردستان از قدیم الایام سنتی رایج بوده و امروز نیز مردم در این مسیر گام‌های خوبی برداشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه بیشترین نیت واقفان در استان کردستان وقف بر مساجد است، افزود: هرچند وقف بر مساجد بهترین نوع وقف است اما امروز در استان به وقف های دیگری در زمینه درمانی، کمک به ایتام، آسیب های اجتماعی نیازمندیم و انتظار می‌رود واقفان به این نیازها نیز توجه داشته باشند.

وی یادآور شد: در کل کشور ۸۰۰ نوع نیت وقف وجود دارد و بیش از یک هزار و ۱۰۰ مرکز درمانی و  بیمارستان وقفی در کشور به مردم خدمت رسانی می‌کنند که امید می‌رود این اتفاق در استان کردستان نیز بیافتد.

حجت الاسلام کاروند به بهره وری از موقوفات نیز اشاره کرد و گفت: یکی از ظلم‌هایی که به موقوفات شده، واگذاری سرقفلی بسیاری از ملک‌های تجاری است و در این زمینه برنامه ریزی شده، آنچه به عنوان موقوفه مانده را احیا کرد و بهره وری از آن را به حداکثر رساند.

از چهارم تا سیزدهم آبان با عنوان دهه وقف نامگذاری شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان اوقاف و امور خیریه امنیت وقف همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد. 

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بورل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

 مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد. 

جوزپ بورل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده استگفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطرتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک